Hjælp til at falde i søvn uden bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.374 visninger
15 svar
21 synes godt om
22. marts 2015

Anonym trådstarter

Åh, jeg føler mig som en elendig mor!

Min datter på 8 mdr. kan kun falde i søvn om aftenen når jeg ammer hende. Om dagen falder hun i søvn når jeg går med hende i barnevognen. Men om aftenen er det altid ved mit bryst..
Jeg føler mig som en elendig mor idet at jeg har ladet det stå på så længe, også fordi jeg føler at det er MIN skyld at hun SKAL ha' brystet i munden for at kunne falde i søvn om aftenen. Hun nægter at ta' sut.

HJÆLP - er villig til at prøve hvad som helst næsten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

Tumling<3

Anonym skriver:

Min datter på 8 mdr. kan kun falde i søvn om aftenen når jeg ammer hende. Om dagen falder hun i søvn når jeg går med hende i barnevognen. Men om aftenen er det altid ved mit bryst..
Jeg føler mig som en elendig mor idet at jeg har ladet det stå på så længe, også fordi jeg føler at det er MIN skyld at hun SKAL ha' brystet i munden for at kunne falde i søvn om aftenen. Hun nægter at ta' sut.

Det var den amning, der blev skåret sidst væk her, da min datter var 13 måneder. Da der ikke var særlig meget mælk tilbage, faldt hendes interesse, og vi droppede amningen.

Det har bare en dejlig beroligende effekt, så jeg ville bare nyde, at hun kan falde hurtigt i søvn 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Anonym trådstarter

Tumling<3 skriver:

Det var den amning, der blev skåret sidst væk her, da min datter var 13 måneder. Da der ikke var særlig meget mælk tilbage, faldt hendes interesse, og vi droppede amningen.

Det har bare en dejlig beroligende effekt, så jeg ville bare nyde, at hun kan falde hurtigt i søvn 

Ammer stort set også kun om aftenen og flere gange om natten når hun skal "ha' hjælp til at falde i søvn igen"., Men lyder da rart at din datter mistede interessen. Jeg var/er nemlig bange for at det skal være sådan forevigt, at der skal et bryst til!

Men så vil jeg da nyde det og håbe at hun selv mister interessen og stopper når hun er klar..

Anmeld Citér

22. marts 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Ammer stort set også kun om aftenen og flere gange om natten når hun skal "ha' hjælp til at falde i søvn igen"., Men lyder da rart at din datter mistede interessen. Jeg var/er nemlig bange for at det skal være sådan forevigt, at der skal et bryst til!

Men så vil jeg da nyde det og håbe at hun selv mister interessen og stopper når hun er klar..

Jeg ammede ham på det ene bryst mens jeg lod mælk fra det andet bryst dryppe ned på en stofble. Da han havde spist fik han sutten og stofbleen. Det at kunne lugte modermælken og sutte på sutten samtidig hjalp rigtig meget. Det er en måned siden og han sover stadig med stofble både dag og nat

Han er så kun 3 måneder så han er jo ikke ligeså bevidst. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Lilotte87

Du må da ikke klandre dig selv! Klap dig selv på skulderen i stedet, du har da gjort noget fantastisk for din datter. 

Jeg ammede i søvn til min datter var ni måneder. Så fik hun en kold tyrker, så jeg kun ammede om dagen. 

Jeg tog en t-shirt på og tilbød vand og trøst. To nætter med gråd og så var det accepteret 

Anmeld Citér

22. marts 2015

sne190810

Min datter var som din, tog hverken sut eller noget og jeg ammede hende også i søvn - hvis ikke det var en tur i barnevognen. 

Hun mistede selv interessen for brystet, da hun blev omkring 10-11 måneder.

Mit råd til dig, hvis du ellers har det fint med situationen; nyd det!! For du kommer til at savne det, sååååå meget når det først er slut. 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Sujan

Forstår heller ikke helt hvad problemet er.. 

Men min første datter ammede jeg også i søvn til hun var næsten 1 år... 

Min yngste er 6 måneder og bliver også ammet i søvn

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

Nøj, hvor det glæder mig at jeg laaaangt fra er den eneste der ammer mit barn i søvn om aftenen. Jeg troede, at det var et problem idet at det er en vane, og var bange for at det aldrig ville stoppe!

Nu kan jeg slappe mere af, og ja jeg nyder at få hende til at falde i søvn hos mig, så dette vil jeg fortsætte med..

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mor til Ella

Anonym skriver:

Min datter gjorde det også til jeg stoppede amning fra dag til dag....

så desværre ingen råd herfra.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Snevejr84

Anonym skriver:

Hehe min søn er 1 år og falder stadig i søvn ved brystet. Du kan jo give flaske. De skal jo have mm eller mme til et år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.