majba skriver:
Du behøver ikke følge en af de smarte filosofier. Du kan skam bare "nøjes" med at følge de 8 kostråd. Masser af groft og grønsager. Sku ned for sukker og fedt. Drik masser af vand og få motion 
Det er en super god begyndelse og noget som er nemt at holde, også selvom man skal til fest osv.
Morgemmad kan være alt fra skyr, rugbrød, omelet, æggekage, havregryn, havregrød mm. Bare sørg for at det er groft brød og du får grønsager og lidt frugt til :-)
Frokost kan være rugbrød med tun, fiskefrikadeller, mager pålæg. Men det kan også være salat, rester fra aftensnad osv. Men igen groft og grønt :-)
Aftensmaden er bare det helt normale. Men hvis det f,eks er pasta og kødsovs. Så væg fuldkorns pasta, put en masse grønsager i kødsovsen osv.
Lav en syndedag engang imellem. F,eks hver lørdag aften, hver anden lørdagen osv.
Jeg er helt enig i ovenstående...
Samtidig tror jeg det er vigtigt du sætter dig forskellig mål/delmål, så du ved helt præcist hvad dine ønsker er for din træning, vægt/cm tab, mad osv... Så er det langt nemmere at "følge", når det ikke er så abstrakt 
Måske lave mål for 3 mdr af gangen, eller hvad du nemmest kan overskue.. Fx at kunne løbe 30 min i streg, når det så er nået kan du prøve at se hvor langt du kan læbe på 30 minutter og her blive ved med at udfordre dig selv... Hvor mange gange om dagen skal du spise, hvor mange minutter om dagen skal du minimum træne, hvor meget vil du tabe dig?
Beløn samtidig dig selv, når målene er nået.. Ikke med mad, men f.eks med shopping af et nyt stykke tøj, en tur til frisøren eller andet selvforkælelse..