Jeg vil være sund - hvor starter jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.616 visninger
19 svar
10 synes godt om
21. marts 2015

Loa

Ja jeg trænger sgu til det.

Både at tabe mig, men også (mest) at få det godt i krop og sjæl. 

Jeg er (kun lige) startet på det 12 ugers løbeprogram, og jeg starter fra virkelig viiiiirkelig dårlig kondition og for meget slik.

Jeg vil rigtig gerne læse en masse og blive klogere på hvad der er godt for mig, men hvor starter jeg? 

Jeg kunne godt tænke mig gode, og ikke for omstændige opskrifter, gerne på salater og frokost forslag. Men hvilken af "filosofierne" følger jeg? Minus pasta/brød/kartofler eller minus kød/fedt? Synes der er mange modstridende forslag derude så er svært at vide hvad der er godt for mig.

Forslag/gode råd? 

Gode steder at læse om kost, livsstil og lign?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

Milas14

Jeg har fulgt en bog der hedder " fit på 100 dage" med Anne Bech. Maden er ok og motionen kan man lave hjemme på gulvet Jeg fulgte den i ca 4 uger og tabte 4 kg, som ikke er kommet på igen selvom jeg er tilbage på normal kost.

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

Med hensyn til kost. Alt med mode (: jeg tabte mig 15 kilo på tre måneder ved at spise sundere, spiste stadig slik men! Kun om Fredagen eller Lørdagen. Min mor og jeg bagte en masse som man så kan tage op hvis man får gæster eller sådan noget, istedet for at købe en masse, plus så ved du os selv hvad der er i. Jeg cyklede hver anden dag ca 14 eller 16 km. Og mavebøjninger de dage jeg ikke cyklede, . Det er ben hårdt til at starte med, men nøj det er en god følelse bagefter. Håber du kunne bruge det til noget. Skal siges har taget mere end de 15 kilo på igen, grundet graviditet (: så skal os igang efter fødslen. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Loa

April-baby skriver:

Med hensyn til kost. Alt med mode (: jeg tabte mig 15 kilo på tre måneder ved at spise sundere, spiste stadig slik men! Kun om Fredagen eller Lørdagen. Min mor og jeg bagte en masse som man så kan tage op hvis man får gæster eller sådan noget, istedet for at købe en masse, plus så ved du os selv hvad der er i. Jeg cyklede hver anden dag ca 14 eller 16 km. Og mavebøjninger de dage jeg ikke cyklede, . Det er ben hårdt til at starte med, men nøj det er en god følelse bagefter. Håber du kunne bruge det til noget. Skal siges har taget mere end de 15 kilo på igen, grundet graviditet (: så skal os igang efter fødslen. 

Wow 15 kilo på tre måneder gad jeg godt!

"Kun" ved det du skriver her? For det lyder jo overskueligt 

Anmeld Citér

21. marts 2015

Loa

Milas14 skriver:

Jeg har fulgt en bog der hedder " fit på 100 dage" med Anne Bech. Maden er ok og motionen kan man lave hjemme på gulvet Jeg fulgte den i ca 4 uger og tabte 4 kg, som ikke er kommet på igen selvom jeg er tilbage på normal kost.

Den må jeg kigge på. 

Er ikke til alt for specielt og fancy mad, men er villig til at prøve lidt nyt

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

Loa skriver:

Ja, vejede 75 kilo og kom ned på 60 kilo (:

Ja ved det jeg beskriver her, man skal self finde det som fungere for en, cykle, løb, lange gåture. For mig fungerede cykel mere end løb (: og så os bare det jeg gik fra og til arbejde (: 

som man jo siger, alt giver lidt (:

Anmeld Citér

21. marts 2015

majba

Loa skriver:

Jeg er (kun lige) startet på det 12 ugers løbeprogram, og jeg starter fra virkelig viiiiirkelig dårlig kondition og for meget slik.

Jeg vil rigtig gerne læse en masse og blive klogere på hvad der er godt for mig, men hvor starter jeg? 

Jeg kunne godt tænke mig gode, og ikke for omstændige opskrifter, gerne på salater og frokost forslag. Men hvilken af "filosofierne" følger jeg? Minus pasta/brød/kartofler eller minus kød/fedt? Synes der er mange modstridende forslag derude så er svært at vide hvad der er godt for mig.

Forslag/gode råd? 

Du behøver ikke følge en af de smarte filosofier. Du kan skam bare "nøjes" med at følge de 8 kostråd. Masser af groft og grønsager. Sku ned for sukker og fedt. Drik masser af vand og få motion 

Det er en super god begyndelse og noget som er nemt at holde, også selvom man skal til fest osv. 

Morgemmad kan være alt fra skyr, rugbrød, omelet, æggekage, havregryn, havregrød mm. Bare sørg for at det er groft brød og du får grønsager og lidt frugt til :-) 

Frokost kan være rugbrød med tun, fiskefrikadeller, mager pålæg. Men det kan også være salat, rester fra aftensnad osv. Men igen groft og grønt :-) 

Aftensmaden er bare det helt normale. Men hvis det f,eks er pasta og kødsovs. Så væg fuldkorns pasta, put en masse grønsager i kødsovsen osv. 

Lav en syndedag engang imellem. F,eks hver lørdag aften, hver anden lørdagen osv. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

L&V

Loa skriver:

Forslag/gode råd? 

Jeg tænker du ska und og se på hvor dit "problem" ligger og hva der er dig.

Heg ved feks at mit er kulhydrat og at jeg ik ka kure hvor jeg ik får nok at spise og hvor maden er kedelig og smagsløst, så jeg valgte lchf i moderat livsstil. Dvs at hvis jeg får lyst til en franskbrød så spiser jeg den men efter at ha oplevet hva det gør ved mig er det sjældent efterhånden. 

Når jeg gir mig 100% taber jeg ca 1kg om ugen og har mere energi og ka faktisk nøjes med at spise 2 gange om dagen uden at være sulten. Jeg sover bedre, min hud er pænede min talje er voldsom mindre og blodsukkeret er stabilt.

Har tabt 16 kg på denne måde indtil nu

Anmeld Citér

21. marts 2015

April-baby

Loa skriver:

Skal os lige siges. Når din krop har vænnet sig til du ik spiser så meget slik og du så spiser for meget slik, kan det godt være din mave ikke har det for godt . Det gjorde min mave, jeg lærte hurtigt at kende min mave hvis man kan sige det sådan. Det gjorde os jeg ik spise så meget slik igen (:

Anmeld Citér

21. marts 2015

Monski

Loa skriver:

Forslag/gode råd? 

Jeg startede også en 12 uger løbe program (brugte det fra go' morgen Danmark) og så droppede jeg brød, kartofler, pasta og ris. Det hjalp helt vildt meget, både på vægten men især på mit velvære. Det var helt vildt så meget jeg kunne mærke mit krop havde det meget bedre uden alle de kulhydrater 

i øvrigt så var jeg også selv i ekstremt dårlig form da jeg startede.. De der 3 minutters løb var SÅ HÅRDT! Men efter 4-5 uger kunne jeg sagtens løbe 20 minutter 

held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.