Anonym skriver:
Hej alle :-)
Jeg stod i den heldige situation, at jeg havde fået en 1 års tidsbegrænset stilling på et bosted for udadreagerende autister.
Jeg var glad og lettet over at have fået et job som pædagog.
Jeg startede 1 dag i følgvagt, hvor jeg så en af mine kollegaer blive slået under en spisesituation, da jeg kom hjem til min mand stortudede jeg!
Det at se andre blive slået og risikoen for at jeg selv kunne stå i lign. situation satte tankerne igen - kunne slet ikke sove den efterfølgende nat, og skulle møde ind i endnu en følgvagt den morgen.
Jeg tog afsted, selvom klumpen af angst voksede i maven på mig. Skulle den dag følge en der var vikar i huset - hun kendte beboerne godt, og jeg spurgte derfor nysgerrig ind til om hun har haft "vold mod personale" episoder. Dertil svarede hun at hun både har fået nikket skaller, blevet bidt, kradset og spyttet på. Allerede der havde jeg lyst til at smutte! Jeg vidste vel og mærket godt de kunne være udadreagerende, men har nok aldrig tænkt videre over det.
Jeg "lufter" ikke mine tanker til ledelsen, men tager hjem til mine forældre for at snakke min situation igennem. Jeg stortuder og siger jeg er BANGE for at være på arbejdspladsen, når de er så udadreagerende. Ja, gu´fanden, havde ledelsen nævnt til jobsamtalen at de kunne finde på at slå, men det er noget andet når man når at se 2 kollegaer blive slået på sine første følgvagter.
Mine forældre siger at jeg skal tage ned til lægen og snakke med ham om min situation - lægen vælger at sygemelde mig. Har ikke spist i 3 dage, heller ej sovet. Symtomerne viste klart angst og stres.
Jeg meddeler min arbejdsplads at jeg ikke kommer mere, da jeg er sygemeldt. De presser mig til at skrive under på min egen fyreseddel - siger at jeg ikke skriver under på noget før jeg har snakket med min fagforening. De mente bestemt at der lå noget etik og moral, når jeg kun har nået at være der 2 gange.
Åh, hvor jeg synes det er en øv-situation at stå i. Jeg vil VIRKELIG gerne arbejde, men holder ikke til at arbejde med udadreagerende autister!
Nu er min fagforening med henover, og ledelsen ude på jobbet har kaldt til samtale i næste uge.
Er der andre der har prøvet eller står i en lign. situation? Som har lyst til at dele deres historien eller blot snakke/skrive lidt sammen.
2dage er hurtigt at give op.. som andre siger, kan du komme hen på en anden afdeling. Pg hvis man har det dårligt på arbejdspladsen, bør man da gå til chefen og måske kan der laves en løsning.
Og hvorfor har du søgt et arbejde du ikke ved hvordan er? De er autister, de reagere anderledes, hvis man skal arbejde med dem, må man da forvente at pædagogerne ved hvad de går ind til, kender til brugerne, hvad de kan finde på at gøre.
Og så synes jeg du skal skrive under, så at de kan finde en ny en, for llige nu står de og mangler en ansat fordi du har meldt dig syg.