indskudslån til kommende mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2015

minbabysmor

Jeg får af vide mandag om det er mig, der får lejligheden. Og tirsdag skal lejekontrakten senest skrives under, hvis jeg vil have lejligheden. Og hvis jeg får den, vil jeg gå ned på kommunen med lejekontrakten og søge om indskudslånet, men jeg er i tvivl om, om de kan nå at behandle min sag til tirsdag, hvor jeg jo senest skal skrive under. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
minbabysmor skriver:

Jeg får af vide mandag om det er mig, der får lejligheden. Og tirsdag skal lejekontrakten senest skrives under, hvis jeg vil have lejligheden. Og hvis jeg får den, vil jeg gå ned på kommunen med lejekontrakten og søge om indskudslånet, men jeg er i tvivl om, om de kan nå at behandle min sag til tirsdag, hvor jeg jo senest skal skrive under. 

Hvorfor i al verden skal du aflevere en underskrevet kontrakt så hurtigt? 

Det holder altså ikke. Du skal også have tid til gennemlæsning af den. 

Anmeld

21. marts 2015

minbabysmor

Jeg synes også det lød lidt voldsomt at skulle tage en sådan beslutning på en dag. Men det var det jeg fik af vide på ejendomskontoret, så jeg blev ret stresset, da jeg jo faktisk ikke rigtig kan nå at få styr på indskuddet til den tid. 

Anmeld

21. marts 2015

sne190810

Jeg er ret sikker på at jeg sagde ja tak, til min gamle lejelejlighed INDEN min ansøgning om indskudslån gik igennem. Det hele gik nemlig enormt stærkt, da jeg blev tilbudt boligen kun 14 dage før jeg flyttede ind. Jeg sagde ja i telefonen med det samme, og var og se lejligheden/fik nøgle osv nogle dage efter. 

Jeg fik indskudslånet og det hele gik i orden på de knap 14 dage fra jeg fik opkaldet, til da jeg overtog lejligheden og flyttede ind. 

Bor i Københavns Kommune, ved ikke om det har noget at sige.

Anmeld

21. marts 2015

sne190810

EBK skriver:

Hvorfor i al verden skal du aflevere en underskrevet kontrakt så hurtigt? 

Det holder altså ikke. Du skal også have tid til gennemlæsning af den. 

Fordi det typisk skal gå tjept med lejelejligheder, tid er penge. 

Hvis hun ikke vil have den, er der en lang liste med andre som står i kø for at overtage den, uden så meget at tænke over at læse kontrakten inden de skriver under ;-) Kunne jeg tænke mig, det er i hvert fald min erfaring gennem tiden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.