indskudslån til kommende mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
14 svar
3 synes godt om
19. marts 2015

minbabysmor

Hej alle. Jeg står i den situation, at jeg har skrevet under på lejekontrakten til en ny lejlighed og nu skal søge om indskudslån. Sagen er den at min termin først er om 3 måneder og kommer faktisk til at sidde med omkring 800-900 kr til rådighed om måneden de 3 måneder inden baby kommer. Og jeg er simpelthen så nervøs for at få afslag, fordi rådighedsbeløbet er for lille. Kan også lige forestille mig at jeg får afslag og står med et indskud jeg ikke kan betale. Problemet er bare at hun på kommunen fik overbevist mig om at jeg nok ikke får et afslag, da jeg venter barn og det er rimelig akut, da jeg skal flytte fra min nuværende lejlighed d. 1/6. Alligevel er jeg super nervøs. Er der nogen der har erfaring med sådan noget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg ved ikke om de har ændret reglerne, men engang var det sådan, at man under ingen omstændigheder måtte underskrive lejekontrakten, før man havde søgt, fordi man så selv har skrevet under på udgiften. Dette var nok til at give afslag uden videre, dette ville jeg nok lige tjekke op på hvis jeg var dig!

Anmeld

19. marts 2015

Jj1709

minbabysmor skriver:

Hej alle. Jeg står i den situation, at jeg har skrevet under på lejekontrakten til en ny lejlighed og nu skal søge om indskudslån. Sagen er den at min termin først er om 3 måneder og kommer faktisk til at sidde med omkring 800-900 kr til rådighed om måneden de 3 måneder inden baby kommer. Og jeg er simpelthen så nervøs for at få afslag, fordi rådighedsbeløbet er for lille. Kan også lige forestille mig at jeg får afslag og står med et indskud jeg ikke kan betale. Problemet er bare at hun på kommunen fik overbevist mig om at jeg nok ikke får et afslag, da jeg venter barn og det er rimelig akut, da jeg skal flytte fra min nuværende lejlighed d. 1/6. Alligevel er jeg super nervøs. Er der nogen der har erfaring med sådan noget? 

Hvis du har underskrevet kontrakten så kan de ikke hjælpe dig, da du så har skrevet under på at du er i stand til at kunne betale 

Anmeld

19. marts 2015

mortilpige

Der står på borger.dk, at man ikke må skrive under på lejekontrakten før end lånet er bevilliget. Hvis man selv vælger at skrive under, uden at de har sagt ja, har man selv valgt udgiften, og så kan man ikke får et lån. 

Desværre :-(

Anmeld

19. marts 2015

alenemor42

Jeg er lige flyttet i lejlighed og på lejekontrakten var der så jeg krydsede af at der skulle søges boligindskudslån. ... jeg krydsede af og skrev under og fik bevilliget lånet uden problemer 

Anmeld

19. marts 2015

Anitta J

Jeg var i december igennem det samme og blev nægtet hjælp da jeg havde skrevet under på lejekontrakten. 

Du må under ingen omstændigheder skrive under for så får du afslag! 

Se om du ikke kan få udlejer til at trække lejekontrakten tilbage og så start på en frisk med ny lejekontrakt

Anmeld

19. marts 2015

Christine

minbabysmor skriver:

Er det hos privat udlejer eller boligforening? Og hvilken kommune?

Anmeld

20. marts 2015

minbabysmor

Jeg har ikke skrevet under på kontrakten. Men de sagde på kommunen igår, at de skulle have lejekontrakten før de kunne vurdere om jeg kunne få lånet. Og jeg kan ikke få den, medmindre jeg skriver under. Jeg får af vide mandag om jeg kan få den og skal så give svar tirsdag og der kan de vel ikke nå at vurdere om jeg kan få lånet. 

Anmeld

20. marts 2015

Patriark

minbabysmor skriver:

Jeg har ikke skrevet under på kontrakten. Men de sagde på kommunen igår, at de skulle have lejekontrakten før de kunne vurdere om jeg kunne få lånet. Og jeg kan ikke få den, medmindre jeg skriver under. Jeg får af vide mandag om jeg kan få den og skal så give svar tirsdag og der kan de vel ikke nå at vurdere om jeg kan få lånet. 

Hvis du ikke kan få lejekontrakten, hvordan kan du så skrive under? 

Anmeld

20. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
minbabysmor skriver:

Får du lejekontrakten mandag og skal aflevere den igen underskrevet på tirsdag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.