Anonymbebs skriver:
Så vidt jeg forstår reglerne er det omvendt, så han mister sin kontanthjælp eller bliver modregnet i kontanthjælpen i forhold til hvad du får i SU når i bliver gift.
Du burde beholde din forsøger tillæg til børnene da du jo stadig er deres forsøger og han ikke er faren, men du skal så forsøge ham også.
Der er et specielt tillæg til Su'en som enlige forsørgere eller forsørgere, der bor sammen med en SU modtager kan få. BLiver TS gift er hun ikke længere enlig forsørger og bor heller ikke sammen med en SU modtager, så dette tillæg vil bortfalde.
Han mister ikke sin kontanthjælp, da der er et grundbeløb parterne må tjene, før man begynder at modregne i kontanthjælpen. Jeg har googlet mig frem til følgende omkring beregningen ved gensidig forsørgerpligt:
Kommunen skal udregne det beløb, I samlet er berettiget til, hvis I begge var på kontant- eller uddannelseshjælp. Dette beløb kaldes ydelsesniveau.
Hvis din samlever/ægtefælle har arbejde, vil ydelsesniveauet skulle tillægges 25 kr. pr. udført arbejdstime.
Jeres indtægter fratrækkes ydelsesniveauet.
Du vil være berettiget til beløbet, som fremkommer efter fratræk af indtægter i ydelsesniveauet.
Anmeld