Forsørgerpligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.908 visninger
18 svar
4 synes godt om
17. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej

min kæreste og jeg vil gerne giftes.. Jeg er på SU og han er på kontanthjælp.. Men så snakkede vi om økonomien hvis vi bliver gift.. Jeg har to børn fra et tidligere forhold.. Vi bor ikke sammen og det kan ikke lade sig gøre at flytte sammen før om et år grundet uddannelse.. Så er spørgsmålet om jeg mister min dobbelt SU sats og om min kæreste så vil få kontanthjælp som forsørger selvom vi ikke bor sammen endnu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej

min kæreste og jeg vil gerne giftes.. Jeg er på SU og han er på kontanthjælp.. Men så snakkede vi om økonomien hvis vi bliver gift.. Jeg har to børn fra et tidligere forhold.. Vi bor ikke sammen og det kan ikke lade sig gøre at flytte sammen før om et år grundet uddannelse.. Så er spørgsmålet om jeg mister min dobbelt SU sats og om min kæreste så vil få kontanthjælp som forsørger selvom vi ikke bor sammen endnu?

Slet ingen som ved noget om det?

Anmeld

17. marts 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej

Jeg tør ikke sige det 100%, men 95 

Jeg er sikker på at man har gensidig forsørgerpligt uanset om man bor sammen eller ej. Så vidt som jeg kan se har man endda gensidig forsørgerpligt selvom den ene part bor i udlandet ....

Men prøv da at ringe til kommunen og hør dem ad, og få gerne et stykke papir på det... 

Anmeld

17. marts 2015

Mynthe_Mus

Anonym skriver:

Hej

Gensidig forsøger pligt kører på halv virkning nu. 

Og forsvinder helt i 2016. 

Anmeld

17. marts 2015

FruStolpe

Mynthe_Mus skriver:

Gensidig forsøger pligt kører på halv virkning nu. 

Og forsvinder helt i 2016. 

Ikke for gifte, kun for samlevende 

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Ikke for gifte, kun for samlevende 

Så jeg mister dobbelt SU takst? Men kæresten får kontanthjælp som forsørger?

Anmeld

18. marts 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jaa..

Anmeld

18. marts 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke, at din kæreste skulle få som forsørger - det er han jo ikke? Hvis man kan få som forsørger, når man ikke er det, så er der da noget galt med systemet?

Anmeld

18. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er ikke 100% inde i reglerne, men jeg er ret sikker på, at han ikke vil få kontanthjælp som forsørger, når det ikke er hans børn. 

Hvis du får forsørgertillæg som enlig, vil du miste dette ifølge dette link:

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/Sider/default.aspx

Anmeld

18. marts 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Så vidt jeg forstår reglerne er det omvendt, så han mister sin kontanthjælp eller bliver modregnet i kontanthjælpen i forhold til hvad du får i SU når i bliver gift.

Du burde beholde din forsøger tillæg til børnene da du jo stadig er deres forsøger og han ikke er faren, men du skal så forsøge ham også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.