Mangler råd om rutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2015

simonholst

Emisoph skriver:

... og ellers kan jeg på det kraftigste anbefale en slyngevugge, den reddede ALT herhjemme! Kan både lejes eller købes, med pengene retur indenfor 14 dage hvis den ikke virker Købte min på sneglehuset.com

Den ser faktisk supersmart ud. Men er de ikk lidt usikre at bruge til en pige der lige har lært at kravle??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

simonholst

FrkGranger skriver:

Du skriver hin er knap 7 mdr...

Kan det være et appetit spring der ligger et ved 6 mdr...

Kan hun ligge ved mor uden at få bryst?

Det hjalp en del her da det var trygheden min søgte...

Ellers når hun skal sove i vuggen eller sengen så lig en af mors T-shirts ned gerne en det evt er spilt lidt mælk på så dufter der af hende...

Nej det kan hun ikke. Når hun først har fået mælk vil mere gerne ha mere Men super god idé det med t-shirten! Vi vil prøve den i aften

Anmeld

17. marts 2015

Emisoph

simonholst skriver:

Den ser faktisk supersmart ud. Men er de ikk lidt usikre at bruge til en pige der lige har lært at kravle??

Nej, I hænger den blot knapt så langt over gulvet Når barnet bevæger sig, f.eks forsøger at sætte sig op, rykkes tyngdepunktet hvilket besværliggør at de kommer op.. Hvis det giver mening

Anmeld

17. marts 2015

Sujan

Hvis hun har en yndlingsnusseklud kan din kæreste gå rundt med den mellem babserne et par timer og så ligge den ved babys hoved når hun skal sove... Det gør jeg her..

Anmeld

17. marts 2015

simonholst

MummiT skriver:

Min datter havde også en periode der hvor hun skulle have lidt ekstra tryghed. Hun fik sin aften flaske og blev så puttet med sin nusseklud, sut og en t-shirt som jeg havde svedt lidt i, så den lugtede af mig. Det hjalp. Hun faldt helt til ro når hun kunne putte ansigtet ind i den

Det er dét vi gør. Så kan det være far kan bruges så længe der dufter af mor

Anmeld

17. marts 2015

simonholst

Emisoph skriver:

Nej, I hænger den blot knapt så langt over gulvet Når barnet bevæger sig, f.eks forsøger at sætte sig op, rykkes tyngdepunktet hvilket besværliggør at de kommer op.. Hvis det giver mening

Det giver faktisk ret god mening. Den ser endda bedre ud end den Leander Vugge lige har købt. Vi giver Leander vuggen en uge, hvis hun slet ikke er vild med den prøver vi slyngen.

Anmeld

17. marts 2015

simonholst

Sujan skriver:

Hvis hun har en yndlingsnusseklud kan din kæreste gå rundt med den mellem babserne et par timer og så ligge den ved babys hoved når hun skal sove... Det gør jeg her..

Det er faktisk en god idé Sujan. Hun har godt nok ikk en klud som så mange andre babyer har, men det kan hun jo få og så gøre til en vane.

Anmeld

17. marts 2015

simonholst

Det skal lige understreges at det ikke er en dårlig vane der er kommet for nylig. Hun har grædt i søvne og vågnet adskillige gange om natten siden hun var 4 måneder gammel, hvor hun havde mellemøresbetændelse. Hendes øre er blevet tjekket nu og de fejler intet mere.

Anmeld

18. marts 2015

jenny4

simonholst skriver:

Det skal lige understreges at det ikke er en dårlig vane der er kommet for nylig. Hun har grædt i søvne og vågnet adskillige gange om natten siden hun var 4 måneder gammel, hvor hun havde mellemøresbetændelse. Hendes øre er blevet tjekket nu og de fejler intet mere.

Men bare det at I er opmærksomme på at det er en vane, så er i godt på vej. For så ved I, at der ikke er noget galt, og næste step er så, at I skal være lidt mere hærdede, hvor I ikke giver efter og giver hende babsen - for så længe I gør det vil hun blive ved med at efterspørge. Ikke fordi hun er sulten, men fordi hun ikke tror hun kan falde i søvn på andre måder. 

Når hun græder i søvne, så prøv at mærke efter om hun egentlig er vågen eller om det blot er i søvne. Måske har hun bedre af at blive liggende i vuggen, få en sut (det skal måske øves), aes lidt osv. Hvis i bare pr automatik tager hende op, så risikerer I at vække hende unødigt. Og så tænker jeg om det ikke er på tide hun får eget værelse og sover der, hvis I altså har mulighed for det? Natamning er som en anden skriver jo ikke længere en nødvendighed

Anmeld

18. marts 2015

Dianabk

Dianabk skriver:

Vores søn havde også en periode omkring 7 mdr alderen hvor han begyndte at ville have mælk om natten igen.

vi blev rådet til at SP at give ham lidt vand i stedet for mælk, da barnet ikke har brug for mælk om natten mere.

det var selvfølgelig hårdt i en lille uge men så affandt han sig med det.

tænker at det er fordi hun falder i søvn med brystet i munden at hun vågner og ikke kan finde det og hun derfor bliver ked?

måske i skulle prøve at lægge hende før hun falder helt i søvn?

Prøv evt at kigge lidt på;

http://www.netsundhedsplejerske.dk/arrangementer/index.php

Jeg eg har selv været til et af hendes søvn fordrag og det har givet os rigtig meget.

men som sagt vi har før hvor vi ikke fik vores søvn fordi den lille skreg og ikke ville sove.

så sent som her lige inden han fyldte et år havde vi en tur igen, men der var mange faktore som spillede ind. Vi har simpelhen denne gang brugt godnat og sov godt metoden ( bare noget mildere end der står i bogen) og nu falder han selv i søvn til om aften, og vågner han i løbet af natten så kan han nu selv finde ud af at falde i søvn igen uden at skulle kalde på os.

det var super hårdt at gå den lille uge igennem, men jeg er lykkelig for vi har gjort det.

vi venter også en lille en og derfor var det MEGET vigtigt for mig at han begyndte at sove igennem igen og inde på eget værelse igen så han ikke ville blive vækket af lillesøster.

Men vigtigst af alt, prøver i noget så hver tro ved det og virk sikre i det - jeres barn aflæser ALT også usikkerhed.

Håber i snart får jeres søvn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.