Hej Allesammen
Min kæreste og jeg har vores lille datter, der knap og nap er 7 måneder gammel. Når vi snakker om barnets søvn har vi endnu ikke fundet en fast rutine. Enten er der kommet sygdom i vejen, som har gjort at vi måtte gå tilbage til den gamle rutine. For at gøre denne tråd mere enkel og overskuelig, har jeg valgt at dele den op i, hvad vi har prøvet, og hvad vi vil til at prøve. Formålet er at få professionelle råd og finde den rigtige løsning 
Det har vi prøvet: Vi har prøvet en del forskellige ting. Men enten er de som sagt blevet afbrudt af sygdom, eller så har vi været for hurtige til at sige "det fungerer ikke".
Hun er hele tiden startet med at falde i søvn ved at min kæreste giver hende bryst i vores seng. Når hun er faldet i søvn får hun lov til at blive deroppe, indtil et par timer senere, hvor hun bliver lagt over i sin egen seng(som er i vores værelse). Nogle gange vågner hun af det.
Det mest problematiske er om natten, hvor hun vågner ret ofte eller græder i søvne. Udfaldet er altid det samme. Hun kommer op til min kæreste, får bryst, falder til ro, min kæreste kan ikke holde sig vågen og så sover vores datter ved siden af os.
Vi har prøvet i en kort periode at lægge hende i en voksipose, hvor jeg kunne bidrage ved at vugge hende i søvne. Det virkede også i et godt stykke tid. Nu er vi bare kommet ind i en dårlig rytme, hvor det eneste hjælper er min kærestes mælk. Hun græder og skriger, hvis hun ikke får sin vilje om mors pat, og vi kan jo ikke lade hende fortsætte.
Det har vi tænkt os at gå igang med:
Min kæreste er gravid igen
Det resulterer så i at hun er træt og derfor bliver jeg nødt til at bidrage nu. Vores datter har altid haft sin seng i samme rum som os. Nu har vi så købt en Leander Vugge, vi vil prøve at lade hende sove i. Her har vi som plan at min kæreste putter hende med sin mælk, ligger hende i Leander Vuggen som står i stuen, og så må jeg starte med at sove hos hende der.
Det korte og det lange er, hvad kan vi gøre for at bryde det her dårlige mønster med at det kun er mors pat der fungerer?
Hilsen
En far der også godt kunne tænke sig en god nats søvn