tegn til tale for resten af familien?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2015

Jj1709

Ms.Sunshine skriver:

min datter skal starte i dagpleje om en måneds tid hos en dagplejemor der bruger Tegn til tale... jeg kan gætte mig til at hun så lærer det, men hvad hjælper det hvis vi andre ikke kan forstå hende?...

er der et sted hvor vi kan lærer det, eller skal vi kontakte dagplejemoren/dagplejepædagogen for at få en kopi af tegnene?...

Hvis det er tegn til tale, så kan du hente en app der hedder tegn app, der kan du skrive ord, Også viser den hvordan du siger ordet.. 

Hvis du har problemer med at finde den i app store, play butik eller hvad du nu bruger, så Google den, så kan du hente den på den måde måde.. Den er super god.. :-) og den er gratis ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MommyK skriver:

Jeg har brugt babytegn med mine to - og begge har egentlig kun taget en tre-fire tegn til sig, så som "mere", "færdig", "sove" og "fugl (!?!)". Nu kender jeg selvf. Ikke dagplejernes bevæggrunde, men det plejer at være sådan at man prøver at lære børnene dét som hjælper dem til at give udtryk for de mest basale behov, og jeg lover dig at det er meget lidt kompliceret for vores øvrige familie at forstå de her fire tegn, som iøvrigt kun blev brugt indtil sproget tog over en 4-5 mdr senere - så jeg vil råde dig til, at spørge dagplejeren, når hun lærer et tegn et efter et, er i tvivl om hvad det lige betyder 

da min datter begyndte i dagplejen henviste hun os til en app, så den har jeg hentet...

Anmeld Citér

25. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Jj1709 skriver:

Hvis det er tegn til tale, så kan du hente en app der hedder tegn app, der kan du skrive ord, Også viser den hvordan du siger ordet.. 

Hvis du har problemer med at finde den i app store, play butik eller hvad du nu bruger, så Google den, så kan du hente den på den måde måde.. Den er super god.. :-) og den er gratis ;-)

dagplejemor bruger app'en fra Materialecenteret og den har jeg så også hentet så jeg kan bruge de samme tegn som hende...

Anmeld Citér

25. april 2015

Jj1709

Ms.Sunshine skriver:

dagplejemor bruger app'en fra Materialecenteret og den har jeg så også hentet så jeg kan bruge de samme tegn som hende...

Det er også den app jeg hentydede til :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.