tegn til tale for resten af familien?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.571 visninger
13 svar
2 synes godt om
15. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min datter skal starte i dagpleje om en måneds tid hos en dagplejemor der bruger Tegn til tale... jeg kan gætte mig til at hun så lærer det, men hvad hjælper det hvis vi andre ikke kan forstå hende?...

er der et sted hvor vi kan lærer det, eller skal vi kontakte dagplejemoren/dagplejepædagogen for at få en kopi af tegnene?...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

min datter skal starte i dagpleje om en måneds tid hos en dagplejemor der bruger Tegn til tale... jeg kan gætte mig til at hun så lærer det, men hvad hjælper det hvis vi andre ikke kan forstå hende?...

er der et sted hvor vi kan lærer det, eller skal vi kontakte dagplejemoren/dagplejepædagogen for at få en kopi af tegnene?...

I den sidste vs jeg var, var der en dreng der brugte det, de havde billeder der viste tegn og hvad det betød.

Har du prøvet at google det? Ellers så spørg dpmor om hun ike har billederne, så i kan øve med hende derhjemme.

Anmeld Citér

15. marts 2015

Fremad

Hvis dp bruger det vil jeg mene det er en stor selvfølge at hun giver jer kopi at div ting eller giver jer specifik sted i kan få det eller blive oplyst om det.... 

Anmeld Citér

15. marts 2015

Skouboe

Snak med DP mor og ellers kan jeg anbefale DVD'en Tal med tegn

Anmeld Citér

15. marts 2015

Ms.Momo

Yurie skriver:

I den sidste vs jeg var, var der en dreng der brugte det, de havde billeder der viste tegn og hvad det betød.

Har du prøvet at google det? Ellers så spørg dpmor om hun ike har billederne, så i kan øve med hende derhjemme.

Nu er det ikke så meget for at øve med min datter, men mere for hendes storebrors skyld... Han er kun hos os hveranden weekend...

Anmeld Citér

15. marts 2015

Ms.Momo

sscm skriver:

Hvis dp bruger det vil jeg mene det er en stor selvfølge at hun giver jer kopi at div ting eller giver jer specifik sted i kan få det eller blive oplyst om det.... 

Det er også mest for hendes brors skyld... Han kommer kun hveranden weekend og han er ikke den hurtigste til at lære nye ting...

Anmeld Citér

15. marts 2015

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

Nu er det ikke så meget for at øve med min datter, men mere for hendes storebrors skyld... Han er kun hos os hveranden weekend...

Hvis i har billeder hængende kan han jo se hvad det betyder, og det kan gæster også.

Anmeld Citér

9. april 2015

fnuggi

hvis du søger på baby tegn kommer der en del op også med  tegninger 

Anmeld Citér

9. april 2015

(august)

Jeg ville nok undersøge om det er tegn til tale eller babytegn, da der er forskel på de to. 

Hvis det er babytegn kan man købe en bog for ca 150kr hvor der vist er en dvd i hvor man kan se tegnene. Ellers kontakt tolkecentet Danmark, de har en som kan fortælle mere om babytegn hvis det er det dp bruger. Ved desværre ikke ret meget om de tegn man bruger til tegn til tale, men kun om babytegnsprog. 

Anmeld Citér

25. april 2015

A.n.onym.

Jeg har brugt babytegn med mine to - og begge har egentlig kun taget en tre-fire tegn til sig, så som "mere", "færdig", "sove" og "fugl (!?!)". Nu kender jeg selvf. Ikke dagplejernes bevæggrunde, men det plejer at være sådan at man prøver at lære børnene dét som hjælper dem til at give udtryk for de mest basale behov, og jeg lover dig at det er meget lidt kompliceret for vores øvrige familie at forstå de her fire tegn, som iøvrigt kun blev brugt indtil sproget tog over en 4-5 mdr senere - så jeg vil råde dig til, at spørge dagplejeren, når hun lærer et tegn et efter et, er i tvivl om hvad det lige betyder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.