? om separationsangst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
12 svar
2 synes godt om
14. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Skal ALLE børn igennem separationsangst?

Min datter på 8½ mdr synes simpelthen ikke der er noget bedre end hvis fremmede gider at snakke med hende. Og hun griner stort hvis hun bliver taget op, selvom hun ikke har set vedkommende før. 

Sidder hun hos andre, så tjekker hun af og til at jeg stadig er der, men hun reagerer ikke på at jeg går, heller ikke når vi er alene og hun sidder og leger i kravlegården.
Egentlig tænker jeg bare at hun er veltilpas og glad baby, men igår i mødregruppen fik jeg en kommentar at der da måtte være noget galt med hende når hun ikke reagerer på at jeg går. - Hun bliver glad når hun ser mig igen og griner over hele hovedet, og tjekker som sagt om jeg stadig er i rummet, så jeg er egentlig ikke i tvivl om at hun godt ved hvem jeg er. 

Så hvad siger I? Lyder det som om der er noget galt eller er jeg bare 'heldig' at min datter er blevet et glad og nemt barn nu hun er blevet lidt ældre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

TNBC

Min datter på 8½ mdr synes simpelthen ikke der er noget bedre end hvis fremmede gider at snakke med hende. Og hun griner stort hvis hun bliver taget op, selvom hun ikke har set vedkommende før. 

Sidder hun hos andre, så tjekker hun af og til at jeg stadig er der, men hun reagerer ikke på at jeg går, heller ikke når vi er alene og hun sidder og leger i kravlegården.
Egentlig tænker jeg bare at hun er veltilpas og glad baby, men igår i mødregruppen fik jeg en kommentar at der da måtte være noget galt med hende når hun ikke reagerer på at jeg går. - Hun bliver glad når hun ser mig igen og griner over hele hovedet, og tjekker som sagt om jeg stadig er i rummet, så jeg er egentlig ikke i tvivl om at hun godt ved hvem jeg er. 

Så hvad siger I? Lyder det som om der er noget galt eller er jeg bare 'heldig' at min datter er blevet et glad og nemt barn nu hun er blevet lidt ældre?

Man siger jo den er fra 10måneders alderen. Så hun er ikke nået dertil endnu

Men det er forskelligt hvordan de reagere, og det kan være forskelligt hvem de reagere overfor, behøver ikke være alle fremmede.

Nej der er ikke noget galt med hende, hun ved hvem du er... Og hun ser efter dig. Børn gør ting forskelligt, reagere forskelligt. Hun reagere på at du ikke er der, hun skriger bare ikke og hun er glad for at se dig igen.

Anmeld

14. marts 2015

Missy_B

Nej alle skal absolut ikke igennem det, men de siger også at det først træder i kraft ved 10 måneders alderen..

Anmeld

14. marts 2015

MamaGulloev

Yurie skriver:

Man siger jo den er fra 10måneders alderen. Så hun er ikke nået dertil endnu

Men det er forskelligt hvordan de reagere, og det kan være forskelligt hvem de reagere overfor, behøver ikke være alle fremmede.

Nej der er ikke noget galt med hende, hun ved hvem du er... Og hun ser efter dig. Børn gør ting forskelligt, reagere forskelligt. Hun reagere på at du ikke er der, hun skriger bare ikke og hun er glad for at se dig igen.

Nå da, jeg har bare altid hørt at det er fra 8 mdr den kommer

Men jeg er glad for det du skriver, det bekræfter jo mine egne tanker, at der ikke er noget galt, men at hun bare ikke reagerer så voldsomt som nogen andre måske gør det  

Anmeld

14. marts 2015

MamaGulloev

Missy_B skriver:

Nej alle skal absolut ikke igennem det, men de siger også at det først træder i kraft ved 10 måneders alderen..

Jamen så ved jeg da ikke hvorfor jeg altid har hørt at det kommer ved 8 mdr.

Men så kan hun jo nå det endnu

Anmeld

14. marts 2015

TNBC

MummiT skriver:

Nå da, jeg har bare altid hørt at det er fra 8 mdr den kommer

Men jeg er glad for det du skriver, det bekræfter jo mine egne tanker, at der ikke er noget galt, men at hun bare ikke reagerer så voldsomt som nogen andre måske gør det  

Nej 10.

Men altså her kan hun godt skrige, hvis nogen hun ikke har set noget tid, men forleden sad hun hos en hun ikke har set siden i sommers(Juli) og der var intet. Hun sad der bare. Så vi tror hun ikke kan li folk med sort hår.

Vær du glad for at hun ikke reagere så voldsomt, men det kan komme.

Anmeld

14. marts 2015

God-mor

MummiT skriver:

Husk at børn er forskellige! Der behøver slet ikke at være noget galt med din datter, og som de andre også nævner siger man at det er omkring de 10 måneder det begynder, MEN det er jo ikke alle børn, som reagere efter en drejebog Nyd at du har en så veltilpas pige, som nyder andres selskab også. Herhjemme har min datter altid lidt mere eller mindre af seperationsangst fra hun var helt lille, og har stadig lidt af det nu (20 måneder). Du skriver også at hun reagere positivt når du kommer tilbage osv. Jeg tænker at din datter en helt normal, tryg og harmonisk. Knus 

Anmeld

14. marts 2015

missehxx

Min er 10 mdr og har aldrig haft nogen former for seperationsangst... Kan "aflevere" ham til alle og enhver og han smiler bare og er glad. Det samme når han bliver afleveret i dagplejen. Det er ikke engang altid han gider sige Hej eller give mig et smil når jeg kommer for at hente ham.. Jeg har også været meget bekymret over dette men spurgte vores børnelæge i sidste uge og han sagde at jeg skulle tage det som et positivt tegn. 

Han mente at det er fordi at han er fyldt så meget op med tryghed og nærhed og har så meget tillid til at vi passer på ham og kommer tilbage at han har masser overskud til at opleve verden. ��❤️ Det hjalp!!! 

Anmeld

14. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MummiT skriver:

Hun er jo ikke så gammel endnu - den kan nå at komme��

Anmeld

14. marts 2015

modesty

MummiT skriver:

Nej, det skal alle børn ikke - men det starter typisk også først omkring de 9-10 mdr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.