Nybagt chihuahua mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2015

Mimic

vsimonev skriver:

Dette er forbudt(: hunden skal faktisk i et hundebur eller transportkasse (:

Det er ikke lovpligtigt men det anbefales på det kraftigste at hunden er i bur eller i sele der kan påhæftes bilens sele:

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2471

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158005#Kap13

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

HVPigen

Du har nok fået milioner af foreslag til hvad du skal have!
jeg er selv ejer af 2 dejlige chihuahua'er .. 

Hende den mindste vi har købte vi!

-En julius k sele til baby 1 
-Buster mad & drikke skåle (deles de om) 
-Hundesnor - vi bruger flexi snore 
-Dejlig putte kasse, mine er ikke så vilde med de er store gerne noget de kan krølle sig sammen i. 
- Diverse legetøj - SMÅ bløde ting, har hende af vores været glad for , modsat vores han kunne godt lide bamser der lignede noget han kunne flå i stykker (mus fra ikea er gode til 10 kr) . 
- Lille transport kasse. 

Og som du selv skriver de basale ting som mad osv ved du jo godt!
jeg brugte RC egen mærke med chihuahua til dem begge og gør det stadig bare i adult nu selvfølgedig. 

Held og lykke med ham  

Anmeld

14. marts 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc
IT-nørd skriver:

Alle disse informationer bør opdrætteren fortælle dig, medmindre du køber en hvalp hos én, som kun avler for pengenes skyld. 

Køb af hvalp er for mig en tillidssag og jeg vil aldrig købe eller sælge en hvalp hvis ikke man stoler 100 % på køberen eller sælgeren. 

Samtlige købere kom i huset mindst 3 gange da jeg havde hvalpe, de fik instruktioner, både mundtligt og på skrift og den dag i dag (4 år senere) er jeg i tæt kontakt med dem. 

Jeg håber du købte en hvalp af sunde linier i generationer, kontrakt og jeg håber du tegner en sygeforsikring. 

Hun er privat. Men hun virker meget oprigtig. Hun har dagen inden jeg købte ham, solgt en anden som også bor i samme ny som mig, så vi kunne udveksle numre gennem hende. Hun bor 1,5 time fra mig. 

Hun har spurgt og sagt at hun synes det ville være rart med lidt billeder i fremtiden, og hvordan det går, og evt vide om vi ændre hans navn. Så synes hun virker go hvis du forstår. 

Hvor ville du anbefale at tegne sygeforsikring henne? 

Spørg nok dumt nu, men er sygeforsikring og forsikring den samme når det gælder en hund? 

Anmeld

14. marts 2015

sommerc

HVPigen skriver:

Du har nok fået milioner af foreslag til hvad du skal have!
jeg er selv ejer af 2 dejlige chihuahua'er .. 

Hende den mindste vi har købte vi!

-En julius k sele til baby 1 
-Buster mad & drikke skåle (deles de om) 
-Hundesnor - vi bruger flexi snore 
-Dejlig putte kasse, mine er ikke så vilde med de er store gerne noget de kan krølle sig sammen i. 
- Diverse legetøj - SMÅ bløde ting, har hende af vores været glad for , modsat vores han kunne godt lide bamser der lignede noget han kunne flå i stykker (mus fra ikea er gode til 10 kr) . 
- Lille transport kasse. 

Og som du selv skriver de basale ting som mad osv ved du jo godt!
jeg brugte RC egen mærke med chihuahua til dem begge og gør det stadig bare i adult nu selvfølgedig. 

Held og lykke med ham  

Okay. Kan du/nogen anbefale en transport kasse? Jeg kiggede lidt på nettet, og kan det virkelig passe at sådan en koster mindst 500kr? Elæer kiggede jeg helt forkert. Har dog ikke været ude i en fysisk butik endnu..

han vejer lige nu ca 800 gram og er der virkelig en sele der passer den lille basse:-)

Anmeld

14. marts 2015

alenemor42

sommerc skriver:

Okay. Kan du/nogen anbefale en transport kasse? Jeg kiggede lidt på nettet, og kan det virkelig passe at sådan en koster mindst 500kr? Elæer kiggede jeg helt forkert. Har dog ikke været ude i en fysisk butik endnu..

han vejer lige nu ca 800 gram og er der virkelig en sele der passer den lille basse:-)

Jeg har bare købt en billig transport kasse fra maxi zoo til 100 kr. 

Og ja den sele der passer hedder Julius K baby str.1.... min vokser aldrig ud af sin fordi han er så lille. 

Sørg for at hvalpen har fået sundhed check og chip (lovpligtigt)

Anmeld

14. marts 2015

Noneother

Jeg fik at vide at Julius k9 selen skulle være den bedste til især de små hunde. Så den havde vi. 

Han havde en hundekurv, men var mest glad for kattenes hule. 

Hopper med på royal canin Chi fodder.

Og hvad angår forsikringen. Så er ansvar den lovpligtige. Så kan du få udvidet ansvar, hvis du fx. Skal til hundetræning med den. Så er den nemlig påkrævet. Derudover kan du så vælge at tegne en sygeforsikring. Det valgte vi, da de små er så skrøbelige at det meget nemt kan løbe op. 

Håber det hjælper.  

Anmeld

14. marts 2015

vsimonev

Babyklokke skriver:

Bare lige af ren nysgerrighed :-) 

men skal hunden virkelig være i bur? Er det ikke okay at den er spændt fast? Fx med sådan en sele ting man kan købe til hunden, man kan spænde på bilsædet? Har nemlig undret mig over om det var en lov at hunden skal være i bur.. For det er mine ikke

Jo eller sele., mener det er lidt nyt så ikke alle kender til det (:

Anmeld

14. marts 2015

sommerc

alenemor42 skriver:

Jeg har bare købt en billig transport kasse fra maxi zoo til 100 kr. 

Og ja den sele der passer hedder Julius K baby str.1.... min vokser aldrig ud af sin fordi han er så lille. 

Sørg for at hvalpen har fået sundhed check og chip (lovpligtigt)

Hun sagde han havde sundhedsbog og chip mærket med hendea navn men når hun får papirer skal jeg sende dem ind med navn osv og aå kommer han i mit navn...

okay vil prøve at kigge i maxi zoo idag���� er det aå bedst med en snor man kan forlænge eller en snor med fast længde på?

Anmeld

14. marts 2015

alenemor42

sommerc skriver:

Hun sagde han havde sundhedsbog og chip mærket med hendea navn men når hun får papirer skal jeg sende dem ind med navn osv og aå kommer han i mit navn...

okay vil prøve at kigge i maxi zoo idag���� er det aå bedst med en snor man kan forlænge eller en snor med fast længde på?

Jamen så lyder det perfekt.

Jeg syntes fast snor er bedst indtil hunden har vænne sig til at gå tur, og så en Flex line når hunden er tryg og større.

Anmeld

14. marts 2015

Elgaard73

sommerc skriver:

Hun er privat. Men hun virker meget oprigtig. Hun har dagen inden jeg købte ham, solgt en anden som også bor i samme ny som mig, så vi kunne udveksle numre gennem hende. Hun bor 1,5 time fra mig. 

Hun har spurgt og sagt at hun synes det ville være rart med lidt billeder i fremtiden, og hvordan det går, og evt vide om vi ændre hans navn. Så synes hun virker go hvis du forstår. 

Hvor ville du anbefale at tegne sygeforsikring henne? 

Spørg nok dumt nu, men er sygeforsikring og forsikring den samme når det gælder en hund? 

Svarer lige på dit forsikrings spørgsmål. De to forsikringer er ikke det samme. Den almindelig ansvarsforsikring er lovpligtig og den skal du have. Sygeforsikringen er frivillig og en som du tegner i tillæg til den lovpligtige.

Man kan groft sige, at ansvarsforsikringen dækker almindeligvis de skader som din hund laver.

Sygeforsikringen dækker almindeligvis de skader din hund får. Men gør dig selv den tjeneste, at virkelig sætte dig ind i denne forsikring førend at du tegner den. Der er stor forskel på hvad de forskellige dækker og hvilke beløb de udbetaler til dækning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.