Nybagt chihuahua mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.691 visninger
19 svar
5 synes godt om
13. marts 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc

godaften

skal hente min lille chihuahua dreng på mandag der vil han være 10 uger gammel. 

Mit spørgsmål er hvad jeg skal anskaffe mig? 

Håber ik jeg spørg dumt? Ved jo godt at han Selvfølgelig skal have mad osv. Men nogle specielle ting? Hvilken hundesnor??

Og hvad "fragter" jeg ham i?

hundetaske-agtig ting så han er til at have med ind i bilen? 

Tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2015

vsimonev

godaften

Håber ik jeg spørg dumt? Ved jo godt at han Selvfølgelig skal have mad osv. Men nogle specielle ting? Hvilken hundesnor??

Tak på forhånd

Mad, skåle, legetøj, seng, evt. Et tæppe til at putte i, halsbånd, hundetegn, transporttaske eller boks, lorteposer, måske noget refleks til de sene ture, neglesaks, godbidder til træning, snor er efter dit valg, men tror dog bare ikke du skal vælge flexi.endnu da det er efter kg og mener ikke de fås til den hvalp, noget sweater, jakke måske? de fryser jo nemt.. har du spørgsmål så spørg bare, har selv en lille dame på 3 år (:

Anmeld

13. marts 2015

alenemor42

sommerc skriver:

godaften

Tak på forhånd

En sele og en snor jeg havde dog problemer med at finde en sele der passede fordi han var så lille.

Jeg bruger bare en alm.lille transport kasse som katte også kan Være i.

Og så selvfølgelig legetøj

Anmeld

13. marts 2015

Emilie91

sommerc skriver:

godaften

Tak på forhånd

Kæmpe tillykke med hvalpen  jeg er total hvalpe skruk for tiden så det hjælper slet ikke det her opslag  haha. 

Jeg vil helt klart anbefale at have chihuahuaen i armene (hvis du altså ikke selv køre bilen ) det gjord vi med vores hvalp og hun faldt i søvn i mine arme og var så rolig hele vejen hjem. 

Hvis du skal køre så må du ligge ham i en taske med tæppe fra moren og andet hyggeligt. Og køre forsigtigt så han er rolig på vejen hjem  

lad vær med at købe en masse hunde ting som tøj, tasker, kurve og legetøj før han lige falder til ro i hjemmet og i lærer hinanden af kende  vi købte en masse legetøj til vores hvalp og det hun eeeeelskede at lege med var tomme halvliters flasker  så det var lidt spild. Hahaha. 

Anmeld

13. marts 2015

vsimonev

Bruger selv royal canin til chihuahua og passer perfekt da størrelsen er lige til racen.. alm. Foder er så stort og svært for dem at tygge :/

Anmeld

13. marts 2015

vsimonev

emiliedamm skriver:

Kæmpe tillykke med hvalpen  jeg er total hvalpe skruk for tiden så det hjælper slet ikke det her opslag  haha. 

Jeg vil helt klart anbefale at have chihuahuaen i armene (hvis du altså ikke selv køre bilen ) det gjord vi med vores hvalp og hun faldt i søvn i mine arme og var så rolig hele vejen hjem. 

Hvis du skal køre så må du ligge ham i en taske med tæppe fra moren og andet hyggeligt. Og køre forsigtigt så han er rolig på vejen hjem  

lad vær med at købe en masse hunde ting som tøj, tasker, kurve og legetøj før han lige falder til ro i hjemmet og i lærer hinanden af kende  vi købte en masse legetøj til vores hvalp og det hun eeeeelskede at lege med var tomme halvliters flasker  så det var lidt spild. Hahaha. 

Dette er forbudt(: hunden skal faktisk i et hundebur eller transportkasse (:

Anmeld

13. marts 2015

Babyklokke

vsimonev skriver:

Bare lige af ren nysgerrighed :-) 

men skal hunden virkelig være i bur? Er det ikke okay at den er spændt fast? Fx med sådan en sele ting man kan købe til hunden, man kan spænde på bilsædet? Har nemlig undret mig over om det var en lov at hunden skal være i bur.. For det er mine ikke

Anmeld

13. marts 2015

Emilie91

vsimonev skriver:

Ja det ved jeg godt. Og det er heller ikke godt af mig at anbefale det Vi blev faktisk også stoppet da vi hentede vores hvalp. Men vi snakkede med politi manden der lavede de der almindelige tjek som de gør engang i mellem. Og da vi forklarede ham at vi lige havde hentet hende og vi gerne ville holde hende i stedet for at putte hende i bur (som vi havde med) ... Så sagde han bare "Selvfølgelig"... Jeg tror ikke engang han havde kommenteret det hvis ikke vi havde sagt noget  

Så når vi engang skal have en til hvalp vil jeg helt klart også have hende i armene i stedet for bur. Det er så meget bedre en overgang. De kommer jo væk fra både mor, søskende og ejer... også ind i bur Det skal også siges at vi kørte fra vejle til kbh ... Så det var en lidt lang tur hun skulle på første gang  

Anmeld

13. marts 2015

Babyklokke

Som alle andre skriver, så selvfølgelig kurv, her har jeg været heldig med at købe sådan en kattehule, altså med 'tag'. Det virker som om mine hunde er rigtig tilfredse med at have sådan et 'gemmested'. 

Mad, der vil jeg råde dig til at købe foder, som er lavet til chihuahua'er. Da pillerne er små og der er den korrekte næring i. 

Også vil jeg helt klart anbefale at købe en sele og gå med hunden i selen og IKKE halsbånd. De små hunde er jo ikke lavet af så meget i hals og nakke, så der skal ikke meget til før de tager skade af eventuelle ryk. Der tænker jeg bare at hunden måske vælger at løbe efter en fugl (eller whatever) og når snoren ikke er længere, bliver den hevet lige i halsen  

jeg ved ikke om det bare er mig som har nogle rigtig hygge/putte chihuahua'er, men mine elsker simpelthen alt hvad der hedder at sove og putte i tæpper og lammeskind. De har deres eget hjørne med lammeskind hvor de tilbringer meget tid! :-D 

Anmeld

13. marts 2015

IT-nørd

Alle disse informationer bør opdrætteren fortælle dig, medmindre du køber en hvalp hos én, som kun avler for pengenes skyld. 

Køb af hvalp er for mig en tillidssag og jeg vil aldrig købe eller sælge en hvalp hvis ikke man stoler 100 % på køberen eller sælgeren. 

Samtlige købere kom i huset mindst 3 gange da jeg havde hvalpe, de fik instruktioner, både mundtligt og på skrift og den dag i dag (4 år senere) er jeg i tæt kontakt med dem. 

Jeg håber du købte en hvalp af sunde linier i generationer, kontrakt og jeg håber du tegner en sygeforsikring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.