Min datter er lige fyldt 3 år og jeg mener lidt hun sover for meget!!
Hun startede i børnehave for 2 uger siden og er faldet godt til. Hun bruger stadig ble, men stoppede med sutten for snart 2 mdr siden - uden problemer

Mht. hendes søvn har hun nu i flere måneder sover sådan her:
Vågner kl 5:00 står op og kommer ind til os..nogle dage er vi heldige og hun lægger sig og sover ca 30 minutter mere.
Kl. ca. 13-15 sover hun til middag.
Kl. 19:30 puttes hun, men sover først omkring kl 20:30 - hun sidder og leger i sengen.
Det irrieterer mig, at hun vågner så tidligt hver morgen, samt hun sover så sent.
Jeg vil mene hun skal sløjfe middagsluren, komme i seng kl 19 og måske sove til kl 6-7.
Er det helt forkert? - i følge min datter er det åbenbart! Hun siger dagligt, at hun ikke vil sove til middag, men hellere lege. Fint nok, det får hun lov til....men når kl, så bliver 13-14 stykker, så er hun simpelthen så gal og overtræt, at jeg bliver nødt til at beordre hende i seng....ellers kan ingen af os være i samme stue med hende!
Jeg har osse prøvet at vække hende efter 1 time....er du vimmer hun er tosset og er faktisk først sig selv igen efter 1 times tid raseri!!!
Hun har altid været meget sur efter en middagslur...men det er jeg osse, jeg hader at sove midt på dagen..måske hun bare har arvet det!! Jeg har osse sagt, hun bare kan ligge og hvile sig - evt. se en film på sofaen, men det gider hun slet ikke!!
Med lillebror på 2 år foregår det på samme måde....han kan så bedre holde en hel dag....én dag ville han heller ikke sove til middag og det gik faktisk vildt godt, bare han blev aktiveret lidt..

Hvad pokker gør jeg?!?!
Lone