manglende appetit...hjælp :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.818 visninger
19 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej alle I skønne kvinder!

Jeg er 14+3 og har mistet appetiten... jeg kan stort set intet spise, og jeg er bange for om bebser får alt den næring h*n har brug for
jeg er 169 høj og vejede 55 kg inden jeg blev gravid... jeg tog 2 kg på de første 9 uger, men nu har jeg altså tabt begge kg igen og som jeg spiser nu kommer jeg vist til at tabe mig endnu mere
Jeg kan MAX spise én skive rugbrød til frokost, ca. det samme til morgenmad, og en tilsvarende lille portion om aftenen... jeg forsøger at spise mange små måltider i løbet af dagen, men jeg får ikke nok indenbords!

Er der nogen af Jer der har prøvet det samme, og hvad gjorde I?

Knus Caroline, som forsøger at gøre alt godt for bebs, men lige nu føler hun ikke slår til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

puslepigen

hej

jeg har ikke prøvet det selv ,da jeg ikke er blevet gravid endnu. Men jeg kunne forestille mig, at nu når du ikke kan spise så meget, kunne det måske være en god ide, med noget protein pulver (i smothier eller ligende) som du kunne tage som mellemmåltider.

Eller ville jeg snakke med lægen omkring det, for du skal da ikke tabe dig for meget når du ikke vejer mere, eftger min mening.

knus
puslepigen

Anmeld

31. august 2009

Valle81

Hej søde :0)

Tror ikke du skal være så nervøs.................

Baby tager altid det den har brug for og så får du resten:0) Og så længe du har det godt, ud over du ikke har appetit, så tror jeg alt er fint:0)

I min første graviditet havde jeg ingen kvaler overhovedet, men denne gang er jeg så forkvalmet og har heller ingen appetit. Er nu 12+0 og har heller ikke taget noget på. Det skal så siges at jeg er lidt for meget tyk, så har masser at kroppen kan tære på.

Håber du kan slappe af, og din appetit skal nok komme igen.........

Stort knus herfra

Anmeld

31. august 2009

Moderator

Valle81 skriver:

Hej søde :0)

Tror ikke du skal være så nervøs.................

Baby tager altid det den har brug for og så får du resten:0) Og så længe du har det godt, ud over du ikke har appetit, så tror jeg alt er fint:0)

I min første graviditet havde jeg ingen kvaler overhovedet, men denne gang er jeg så forkvalmet og har heller ingen appetit. Er nu 12+0 og har heller ikke taget noget på. Det skal så siges at jeg er lidt for meget tyk, så har masser at kroppen kan tære på.

Håber du kan slappe af, og din appetit skal nok komme igen.........

Stort knus herfra

tak søde..
min kvalme har jo været væk siden 11.-12. uge så det er ikke engang pga. den og opkastninger jeg ikke kan spise
Jeg er MEGET træt, men er også startet på jern tilskud nu - kan jo godt gå nogle uger før det hjælper... kan godt være jeg lige skal høre lægen om det er ok, eller om hun er bekymret skal alligevel have hende til at sende min journal til jordemoderen, for det har de ikke gjort endnu...
tak for støtten putte!!
kram

Anmeld

31. august 2009

Moderator

puslepigen skriver:

hej

jeg har ikke prøvet det selv ,da jeg ikke er blevet gravid endnu. Men jeg kunne forestille mig, at nu når du ikke kan spise så meget, kunne det måske være en god ide, med noget protein pulver (i smothier eller ligende) som du kunne tage som mellemmåltider.

Eller ville jeg snakke med lægen omkring det, for du skal da ikke tabe dig for meget når du ikke vejer mere, eftger min mening.

knus
puslepigen

tak for dit svar!
tror det er en god idé lige at høre lægen om hun er bekymret eller om jeg bare skal gøre hvad jeg kan (ligesom nu) og så kommer det langsomt af sig selv!
Grunden til jeg er bekymret er netop pga. min startvægt... fik at vide jeg meget gerne måtte tage 20 kg på under graviditeten da jeg så helst ikke skal smide det hele bagefter..
Jeg taler med min læge om det, tak skal du have!
knus

Anmeld

31. august 2009

AnneKH

Hej Caroline.

Du skal slet ikke være nervøs.. man plejer at sige, at hvis du ingen mad får overhovedet.. sådan virkelig INGEN mad... så dør du af sult før baby gør! Det er en lidt makaber måde at forklare det på, men det giver også et ret godt billede af, at baby nok skal få hvad den behøver! 

Hvis du bare lader være med at bekymre dig, så skal det nok gå altsammen! 

Men håber stadig for dig, at du lige pludselig begynder at tage RIGTIG meget på!! 

Kram, Anne /23+3

Anmeld

31. august 2009

Pia

Du behøver ikke være nervøs..
Den lille skal nok få det den har brug for.. Den eneste der kommer til og lide er dig
Men husk og drikke godt hvis du kan

Jeg tabte 7 kilo i min graviditet,,...
Jeg havde kvalme i døgn drift..
Tog først 4 kilo på inden for de sidste par uger..

Og jeg fødte jo en sund lille pige på 3860 gram.. så hun havde fået det hun skulle..

Pia.

Anmeld

31. august 2009

Moderator

AnneKH skriver:

Hej Caroline.

Du skal slet ikke være nervøs.. man plejer at sige, at hvis du ingen mad får overhovedet.. sådan virkelig INGEN mad... så dør du af sult før baby gør! Det er en lidt makaber måde at forklare det på, men det giver også et ret godt billede af, at baby nok skal få hvad den behøver! 

Hvis du bare lader være med at bekymre dig, så skal det nok gå altsammen! 

Men håber stadig for dig, at du lige pludselig begynder at tage RIGTIG meget på!! 

Kram, Anne /23+3

hæhæ..tak Anne!
Dejligt nogen hepper på mig, så jeg kan blive stor og tyk!
Blev mest bekymret fordi jeg her til morgen synes min mave var mindre end i går... ved godt det er vildt langt ude, men jeg var lige vågnet efter en nat med for lidt søvn, så der tænkte jeg ikke så langt, at min mave nok bare var lidt mindre oppustet...
Men nu er jeg trøstet med at baby nok skal overleve, så længe jeg gør det
Tak for Jeres svar!
knus

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

Hej alle I skønne kvinder!

Jeg er 14+3 og har mistet appetiten... jeg kan stort set intet spise, og jeg er bange for om bebser får alt den næring h*n har brug for
jeg er 169 høj og vejede 55 kg inden jeg blev gravid... jeg tog 2 kg på de første 9 uger, men nu har jeg altså tabt begge kg igen og som jeg spiser nu kommer jeg vist til at tabe mig endnu mere
Jeg kan MAX spise én skive rugbrød til frokost, ca. det samme til morgenmad, og en tilsvarende lille portion om aftenen... jeg forsøger at spise mange små måltider i løbet af dagen, men jeg får ikke nok indenbords!

Er der nogen af Jer der har prøvet det samme, og hvad gjorde I?

Knus Caroline, som forsøger at gøre alt godt for bebs, men lige nu føler hun ikke slår til

Kender det alt for godt... Da jeg var gravid kunne jeg intet spise pga. kvalme/opkast... Julie tog fint på i den tid... Men der er noget med, når der ikke kommer mad ned til dem, tager de fra reserve depoterne man har...

Hvis du er meget bekymret,synes jeg da du skulle ringe til din læge...

Min tante gav mig en opskrift på noget drikke halløj, som kunne gøre lidt...

Kærnemælk
Citron
past. æggeblomme
Vanille

Jeg synes ikke det smagte godt...

Anmeld

31. august 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

Kender det alt for godt... Da jeg var gravid kunne jeg intet spise pga. kvalme/opkast... Julie tog fint på i den tid... Men der er noget med, når der ikke kommer mad ned til dem, tager de fra reserve depoterne man har...

Hvis du er meget bekymret,synes jeg da du skulle ringe til din læge...

Min tante gav mig en opskrift på noget drikke halløj, som kunne gøre lidt...

Kærnemælk
Citron
past. æggeblomme
Vanille

Jeg synes ikke det smagte godt...

det lyder godt nok ulækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.