2 måneder over tid - Håber i kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. marts 2015

ALK2015

Hej i skønne damer :-) 

Jeg håber I vil svare på mit spørgsmål, trods det nok er et spørgsmål, der ofte har været op at vende her inde :-) 
Mig og min kæreste prøver at blive gravide. Vi har prøvet i 1/2-års tid. Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg smed p-pillerne, men mener det er ca. 7-9 mdr. siden. Jeg har haft p-piller siden jeg var 13. Jeg er 20 i dag.

Jeg er gået 2 måneder over tid, sidst jeg havde menstruation var d. 16 januar. Jeg tester negativ og har været ved lægen og blive testet også. Dog ikke med en blodprøve.

Jeg har en smule kvalme, på alle tidspunkter af dagen, mest om aftenen. Dog er det ikke hver dag. Men det sys jeg bare jeg også havde en gang i mellem for fx et halvt år siden. 

Nogengange kan jeg have den fornemmelse i min mave, som om at jeg skal til at have menstruation, men der kommer bare ikke noget.. Ellers har jeg ikke nogen symptomer.

Nå, men jeg ville høre, om nogen har erfaringer med at først at kunne teste positiv længere henne i deres graviditet eller om det er min cyklus, der driller mig lidt?? 
Det er så frustrende, ikke at kan blive klog på om man er gravid eller ikke. 

Hvis nogen har erfaringer med dette eller lignende, må i meget gerne komme med jeres input :-) 

Bonusinfo: Skal til læge igen i næste uge. 

KH. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

Johild

Jeg har aldrig hørt om nogen der ikke kunne teste positiv efter 2 mdr...

jeg tænker helt sikkert at der er kludder i din cyklus og at en snak med lægen er vejen frem, hvilket jo også er dit næste skridt..

der findes jo flere ting der kan forstyrre cyklus...

Anmeld

10. marts 2015

Tøs85

Har selv prøvet at springe mens over når man prøver at lave baby.. Det er super irriterende! Men der er nok bare det der er sket.. 

Anmeld

10. marts 2015

Krydserfingre

Tror det er din psyke der spiller ind. Ens hjerne kan virkelig manipulere med kroppen. Kender det selv. 

Anmeld

17. marts 2015

ALK2015

Tak for svar! �� 

den er ikke kommet endnu, har en tid ved lægen på fredag og jeg bliver ved med at teste negativ! Så irriterende!! 

Jeg tvivlerpå at det er min psyke, for synes ikke jeg tænker så meget på det, at det skulle forhindre det i at komme. Men jeg skal selvfølgelig ikke udelukke det. 

Anmeld

17. marts 2015

Olaf

Da vi smed pillerne, var der et tidspunkt lige efter hvor min mens ikke kom i 6 mdr, det er normalt at cyklus kludder efter p-pille stop

men det er vildt frusterende, men når man prøver kan det at man ønsker at ens mens ikke kommer, gøre at den ikke kommer, uden man er gravid  

Anmeld

17. marts 2015

ALK2015

Olaf skriver:

Da vi smed pillerne, var der et tidspunkt lige efter hvor min mens ikke kom i 6 mdr, det er normalt at cyklus kludder efter p-pille stop

men det er vildt frusterende, men når man prøver kan det at man ønsker at ens mens ikke kommer, gøre at den ikke kommer, uden man er gravid  

Også selvom man har haft sin mens to-tre gange efter P-pille stop? 

Anmeld

17. marts 2015

Købmagerkonen

ALK2015 skriver:

Hej i skønne damer :-) 

Jeg håber I vil svare på mit spørgsmål, trods det nok er et spørgsmål, der ofte har været op at vende her inde :-) 
Mig og min kæreste prøver at blive gravide. Vi har prøvet i 1/2-års tid. Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg smed p-pillerne, men mener det er ca. 7-9 mdr. siden. Jeg har haft p-piller siden jeg var 13. Jeg er 20 i dag.

Jeg er gået 2 måneder over tid, sidst jeg havde menstruation var d. 16 januar. Jeg tester negativ og har været ved lægen og blive testet også. Dog ikke med en blodprøve.

Jeg har en smule kvalme, på alle tidspunkter af dagen, mest om aftenen. Dog er det ikke hver dag. Men det sys jeg bare jeg også havde en gang i mellem for fx et halvt år siden. 

Nogengange kan jeg have den fornemmelse i min mave, som om at jeg skal til at have menstruation, men der kommer bare ikke noget.. Ellers har jeg ikke nogen symptomer.

Nå, men jeg ville høre, om nogen har erfaringer med at først at kunne teste positiv længere henne i deres graviditet eller om det er min cyklus, der driller mig lidt?? 
Det er så frustrende, ikke at kan blive klog på om man er gravid eller ikke. 

Hvis nogen har erfaringer med dette eller lignende, må i meget gerne komme med jeres input :-) 

Bonusinfo: Skal til læge igen i næste uge. 

KH. 

Sidste forår oplevede jeg nogenlunde det samme. Jeg fik min menstruation i januar og derfra gik der 70 (!) dage før den kom igen i starten af april.

Min læge sendte mig til gynækolog for lige at blive tjekket, men han fandt ingen forklaring - og en uges tid efter kom menstruationen igen.

Jeg fik også alle de irriterende kommentarer om at det sikkert var fordi jeg tænkte for meget på det (altså at det var noget psykisk), men faktum er, at der ikke var en forklaring. Jeg har stresset meget mere over projekt-baby på andre tidspunkter hvor der ikke var rod i cyklussen.

... men ja, bliv undersøgt så du får vished! Det er enormt frustrerende at gå rundt og hverken være gravid eller få sin menstruation så man kan prøve igen.

Anmeld

17. marts 2015

Olaf

ALK2015 skriver:

Også selvom man har haft sin mens to-tre gange efter P-pille stop? 

Ja havde min mens regelmæssig i 4 måneder og så fra den ene dag  til den anden så gik der 6 mdr imellem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.