Pusletasken til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2015

HVPigen

Lisette W skriver:

Jeg fik af vide til fødselsforberedelse i sidste uge at det var rarest at have egen shampo med, fordi kun har sæbe og det er rart at kunne vaske hår efter at have ligget og svedt. Hårelastikker skulle også være en rigtig god ide og klipklapper. 

Jeg er også ved at pakke den famøse taske, og her pakker jeg lange skjorter til mig selv, fordi jeg tænker det skal være nemt at knappe op når jeg skal amme, så jeg ikke skal trække en bluse over hovedet hver gang. Lange fordi de så kan bruges lidt som kjoler så jeg ikke behøver bukser hvis det nu ikke er så rart af have på efter fødslen. Min kæreste har også pakket en skjorte til ham selv så han også nemt kan knappe op når baby skal over til ham og have hud mod hud kontakt. Vi fik også af vide til fødselsforberedelse at de gerne ser vi pakker noget nattøj til den kommende far, fordi de er lidt træt af at se fædre i underbukser trave op og ned af gangende om natten med babyer.

Vi har også et lille lager af juice og kakao-brikker og myslibare liggende i tasken, da det er ting der kan holde sig. 

Lyder faktisk som en rigtig god idé er det alle steder faren må blive hos mig? for syntes jeg har hørt på "herning" sygehus vil de gerne faren tager hjem lige efter fødselen så vi kan "hvile" os !

Dog har jeg tænkt på noget ambulant fødsel hvis ALT går godt både med hende og mig!

men helt forståeligt de skal have noget tøj på, det giver jo det samme hvis vi rendte halv nøgen rundt på fødegangen hmm!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

April-baby

På Kolding sygehus har de alt ��. Men tager nu alligevel noget tøj med til overs datter og sådan lidt (:

Anmeld

9. marts 2015

Lisette W

HVPigen skriver:

Lyder faktisk som en rigtig god idé er det alle steder faren må blive hos mig? for syntes jeg har hørt på "herning" sygehus vil de gerne faren tager hjem lige efter fødselen så vi kan "hvile" os !

Dog har jeg tænkt på noget ambulant fødsel hvis ALT går godt både med hende og mig!

men helt forståeligt de skal have noget tøj på, det giver jo det samme hvis vi rendte halv nøgen rundt på fødegangen hmm!!! 

Jeg ved ikke om det er alle steder, men jeg har hørt at de bestræber sig på at give alle første-gangs-forældre muligheden for en stue for dem selv hvor faren kan blive og sove. Jeg skal føde på Hillerød hospital hvor de fortalte os at lykkedes 90 procent af gangene at far kunne blive og sove.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.