Pusletasken til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.861 visninger
12 svar
4 synes godt om
9. marts 2015

HVPigen

Hvad pokker skal der med i den pusle taske!
jeg syntes folk skriver det ene og det andet?? 

Efter fødselen må vores barn vel godt få tøj på hjemme fra? 
og ikke hospital tøj ?? 

Skal man selv have bleer med til barnet ?

Og er der noget ekstra godt i har kommet i tasken i ikke kunne undvære efter fødselen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

CLB

Jeg følger med her (:

Anmeld

9. marts 2015

migxher

Det er forskellig fra hospital til hospital hvad man selv SKAL medbringe. Jeg skal føde i Esbjerg og her har de alt til baby, bleer, tøj man kan låne mens man er der hvis man vil, men man må også bruge eget, bind til mor osv. 
Så jeg har pakket 2 sæt tøj til når vi skal hjem, et i 50 og et i 56, alt efter hvor stor baby er, og så pakker jeg lidt tøj til mig og lidt til manden, vi ved endnu ikke hvor længe vi vil være på barselsgangen, og så diverse toilet sager  Og kamera og oplader, og måske en bog. 

Anmeld

9. marts 2015

Mutti2

HVPigen skriver:

og ikke hospital tøj ?? 

Og er der noget ekstra godt i har kommet i tasken i ikke kunne undvære efter fødselen? 

Det er meget afhængig af fødestedet. Ofte kan du læse det nærmere på fødestedets hjemmeside. Ellers spørg jordemoderen. 

Men det grundlæggende: 

vandrejournal

sygesikringsbevis

amme bh + indlæg

tøj til baby

sut til baby

kamera + lader

mobil + lader

stofbleer 

tøj til dig efter fødslen

toilettask

evt. Hjemmesko/morgenkåbe

overtøj til baby til hjemturen. 

Derudover er der nogen steder hvor man selv skal medbringe:

dyne/betræk 

bleer

tøj til dig under fødslen

bind

osv.

Anmeld

9. marts 2015

HVPigen

Ih rigtigt gode foreslag til mig! der vist ingen tvivl om jeg er "førstegangs" man har så mange dumme spørgsmål! 

De der bind i snakker om, er det nat bind eller kan man købe nogle der er anderleds der suger puha det lyder meget voldsomt når folk snakker om dem!? 

Jeg tænker nemlig jeg gerne vil have hun har så meget på hjemme fra os "selv" netop som hendes egen dyne og tøj!
men hvis hospitalet ikke vil have det så må vi acceptere det

Tænker også en i str 50-56 i tøj!

Man skal vel også selv have badehånd klæde og sæbe med til mig og den lille?  

Men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde noget om mit fødested hvad de har som krav til en! 

Ikke andet end jeg ved fra min mor der fødte for nogle år siden at sutter er forbudt!! 

Anmeld

9. marts 2015

moaren

HVPigen skriver:

og ikke hospital tøj ?? 

He he, ja hvad skal man have med? 

Vi havde tøj med til baby og mor. Bleer får du på sygehuset/patienthotellet (måske det ikke er end alle steder)

Hvad havde vi pakket....hmm, til baby: tøj, sutter, nusseklud, overtøj til hjemtur, autostol.

Til mor: tøj, amme-bh, toilettaske, phone+lader, kamera 

Sikkert mere, men kan ikke lige komme i tanke om det 

Anmeld

9. marts 2015

Chevro

HVPigen skriver:

og ikke hospital tøj ?? 

Jeg synes det er lidt svært også, selvom det er 2. gang for mig :-) 

Men den første havde de alt, denne gang skal man selv have alt med  Så pludselig skal der pakkes en del mere end vi gjorde dengang 

Anmeld

9. marts 2015

lineog4

Jeg har været så heldig så hver gang havde de alt på barselsgangen, til baby var det dejligt det var deres for så kunne man skifte og smide i vasketøjskurven uden selv at skulle vaske det og jeg synes jeg brugte mange sæt tøj i starten til de små.

til mig selv, totalt usexet men deres kæmpe kæmpe underbukser (for det kan ikke beskrives som trusser) var bare så dejlige, de pressede og trykkede bare ingen steder og så kunne jeg have de gigabind i som jeg havde behov for - ja jeg stjal ligefrem et par af de dejlige underbukser de gange jeg tog hjem efter et døgn.... Men jeg havde dejlige bløde bukser med til mig selv og bluser, men igen blev jeg bare super glad for deres skjorter med trykknapper - det var nemt når jeg skulle amme hele tiden  Men havde så noget jeg kunne smide på hvis de kom gæster. 

Så eneste jeg var rigtig glad for var: min egen shampoo, en læbepomade og vigtigst af alt noget at spise. Jeg nåede det aldrig under fødslen. Men efter var jeg bare så sulten og fik "bare" et stykke toastbrød.

autostol, dyne og tøj til at komme hjem hentede farmand da vi skulle hjem. 

Havde vist også en bog med og med nummer 3 fik jeg læst i den men det gjorde jeg ikke med de andre... Nå ja og så kamera og oplader.

Anmeld

9. marts 2015

Lisette W

HVPigen skriver:

og ikke hospital tøj ?? 

Jeg fik af vide til fødselsforberedelse i sidste uge at det var rarest at have egen shampo med, fordi kun har sæbe og det er rart at kunne vaske hår efter at have ligget og svedt. Hårelastikker skulle også være en rigtig god ide og klipklapper. 

Jeg er også ved at pakke den famøse taske, og her pakker jeg lange skjorter til mig selv, fordi jeg tænker det skal være nemt at knappe op når jeg skal amme, så jeg ikke skal trække en bluse over hovedet hver gang. Lange fordi de så kan bruges lidt som kjoler så jeg ikke behøver bukser hvis det nu ikke er så rart af have på efter fødslen. Min kæreste har også pakket en skjorte til ham selv så han også nemt kan knappe op når baby skal over til ham og have hud mod hud kontakt. Vi fik også af vide til fødselsforberedelse at de gerne ser vi pakker noget nattøj til den kommende far, fordi de er lidt træt af at se fædre i underbukser trave op og ned af gangende om natten med babyer.

Vi har også et lille lager af juice og kakao-brikker og myslibare liggende i tasken, da det er ting der kan holde sig. 

Anmeld

9. marts 2015

HVPigen

Hahahaha ja præcis de der underbukser! jeg grinte sgu bag skærmen so sorry men jeg syntes de er SÅ sjove! og jeg er helt sikker på min røv vil ligne noget der er løgn haha !! 

Ja jeg syntes nemlig det er RIGTIGT svært! for det sgu også træls og pakke en taske og have ALT for meget med der bare ikke er nødvendigt!!  

Fordi selvom jeg bare tænker bare jeg har ALT med til hende så klare vi os! men det da egentlig rigtigt jeg skal jo også pakke til mig selv! 

Tak for alle jeres svar! de er guldværd og få til en der ikke ved en skid om den taske "endnu"  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.