hjælp piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2015

Lunae

*Agnete* skriver:

Kan 2 voksne og 1 baby leve af 

1000.- til mad og husholdning om ugen og 2000 til fornøjelser om måneden

Ja, det kan man godt. Vi har selv begge været på su i laaang tid og det er gået fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

mortilsilke

Vi lever for en del mindre, og er også 2 voksne og 1 baby. Og vi har på ingen måder 2000kr til fornøjelser! Det ville ellers være rart. Vi er på SU, og ihvertfald jeg er stadig de næste 7-8 år 

Anmeld

6. marts 2015

mor88

*Agnete* skriver:

I kan godt leve for betydelig mindre end 1000 kr om ugen hvis i køber de billige mærker, handler ind en gang om ugen, laver madplan og kigger tilbud vi er 2 voksne og en på 3 år, og vi bruger 2500-3000 kr om måneden på mad og husholdning

MEN hvis i har en baby der skal have mme, er det en stor post på madbudgettet de første måneder.

Anmeld

7. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Herhjemme er der godt nok kun 1 voksen og 1 baby. Men vi bruger ca 660 kr om måneden på husholdning. Dvs mad, bleer, mme og andet.

Anmeld

7. marts 2015

serinasmor

*Agnete* skriver:

1000 til hver uge til sammen og så 2500 til fornøjelser om måneden . Det vil stå på i godt 2 år , fordi det skyldes uddannelse og banklån . 

Jeg vil sige sagtens - især når det er tidsbegrænset... 

Hvis det bliver med mme bliver det ikke så sjovt og ret stramt .. Men stadig muligt ... 

Vi er 2 voksne og en 5 årig .. til sammen spiser vi næsten som 4 voksne ( i følge almindelige opskrifter) .. Vi lever for 750 om ugen - nogle gange mere men det er kun fordi det ikke længere er nødvendigt ... 

Vi har levet for 750 om ugen inkl bleer - og faktisk også inkl erstatning... Da vi ikke længere brugte erstatning var det en lettelse.. Og da det var slut med ble blev det en luksus .. 

Da jeg var færdig på SU og endelig efter lang tid fik job kunne vi slet ikke vænne os af med det - så det er bare fortsat fordi det kører ad sig selv nu ..

Vi laver madplan med nemme retter der kan laves fra bunden på 30 -45 min - vi handler en gang om ugen.. Og vi køber vores basis varer i den billigste forretning - Nu lidl før Aldi ... Men også været Rema en overgang ..

Anmeld

7. marts 2015

lineog4

Vi lever 2 voksne og 3 børn og 2 katte for max 1200 om ugen - mange uger er det mindre og også mindre end 1000 kr. Er faktisk forundret over hvor billigt vi kan gøre det med madplaner og omtanke.

Fornøjelse har vi ikke afsat beløb til, men er ret sikker på vi ikke er i nærheden af 2000 om måneden - ville slet ikke vide hvad jeg skulle lave for alle de penge 

Vi har ZOO kort nu kun til mig og den mindste, bon bon land kort, børneteater medlemsskab og ellers er de fleste weekender "bare" familiehygge der oftest er gratis for det er det børnene har brug for efter en lang hverdags uge.

Så ja sagtens ville være mit svar.

Anmeld

7. marts 2015

ErDetSnartNU

Jeg synes 6000 kr til mad og førnøjelser er mange penge om måneden til 2 voksne og 1 barn! En af mine veninder bruger ca 2500/md for mad, bleer og husholdning til hende, hendes mand og deres datter på snart 2. Med madplaner osv kan det sagtens lade sig gøre Der er naturligvis ikke til de store røde bøffer og rødvin hver aften, men ganske almindelig aftensmad, masser af frugt og grønt osv. 

Efter vi er begyndt at lave madplaner sparer vi også helt enormt mange penge på vores madbudget. Tidligere gik vi ofte over de 3000 kr vi havde afsat til mad (2 voksne) og nu ligger den gerne på omkring de 2000-2300. 

Anmeld

7. marts 2015

Mom2

*Agnete* skriver:

Hvis ikke bruger I pengene forkert.. Vi har herhjemme levet af 2500.- om måneden til mad

Anmeld

7. marts 2015

Frk.S

Ja, det kan man helt sikkert. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.