"Forkert" køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.066 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. august 2009

MiMa

Jeg skal til MD-scanning imorgen og vil rigtig gerne vide hvilket køn det bliver.

Er der nogen erfaringer med hvor stor sikkerhed de kan sige det. Jeg har hørt at hvis de kan se at det bliver en dreng, så er det rimeligt sikkert, men hvis de ikke kan se tissemanden kan det ligeså godt blive en pige som en dreng.

Hvad er Jeres erfaringer?

Er der nogen der er blevet scannet og fået at vide hvad køn det blev og så fået det modsatte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Dictes mor

Jeg har faktisk fået fortalt, at det er lettest for dem, at se, at det er en pige. Jeg ved ikke hvorfor, men det skulle være lettest. Så ifølge hvad jeg har hørt, så er de mest sikre, hvis det er en pige, men jeg kan ikke forklare, hvorfor. Min søster fik det fortalt til hendes scanning. Hun fik kønnet at vide til en scanning, hvor min mor var med, men da hendes kæreste ikke var med ville hun ikke fortælle det før han vidste det. Men hun fortalte, at læge slet ikke havde været i tvivl, så vi regnede med det nok var en dreng, men det var en pige, og det var det han var sikker på. Og det var rigtigt, hun har fået sig en lille pige nu.

Anmeld

30. august 2009

sarahb

jeg fik 100 procent svar..

Men de sagde hos mig at det er lettest at se d er en dreng, pga pungen og den lille tap.. de gange der er fejl er det ofte pigens skam læber der kan ligne en lille tissemand...

Anmeld

30. august 2009

H+S Skjolgborg.

min datter var der ingen trivl hved og heller ikke den her gang den 5/8 kun nemt se tissetrolden og pungen 100%

Ja og hved min datter kunne man ikke se den 100%  .
Men de siger jo scanningen ville de ikke sige mere ind 95 % på..
Mvh Henriette 23+5

Anmeld

30. august 2009

Mullemus86

Ved min MD, var de slet ikke i tvivl, da man kunne se både pung og tissemand.. (har også fået fint billede af udstyret, hehe)

Mener det er sværest at være 100% på, at det er en pige, da tissemanden kan gemme sig lidt.. Altså, hvis han ligger "forkert", og derfor kan det se ud som en pige..

Anmeld

30. august 2009

Monski

Da min mor blev scannet for at se hvad køn min lillesøster var, sagde de at man også kunne se det på hvor blæren lå.
Men det er selvfølgelig 15 år siden nu.

Anmeld

30. august 2009

Pellemor

Da vi blev blev scannet sagde jordemoderen at hun kunne sige det med 85% sikkerhed, hvis altså barnet lå rigtigt. Hun sagde at det blev en pige og fik en anden med ind på stuen og kigge med også, og hun mente også det blev en pige. Vi valgte så at få lavet en 3-d scanning i 32. uge og var jo lidt spændte på om jordemoderen havde haft ret (og især fordi vi havde købt pigetøj og lyserøde ting), og hun havde ret. Der var ingen tvivl om at det var en pige.
Så jeg vil jo næsten sige at det er med 85-90% sikkerhed at de kan se det, alt efter hvordan barnet ligger når man bliver scannet. Men om det er nemmere at se drenge end piger, det ved jeg så ikke noget om

Anmeld

30. august 2009

Stine85

Da jeg var blev scannet, ville hun ikke fortælle hvilket køn det var... Men pegede der hvor vi skulle kigge, og vi var ikke i tvivl om at det var en dreng - og hun gav os ret

Men har en veninde der havde betalt for at få en køns-scanning og hun fik afvide at det var en dreng. Hun blev rigtig glad da hun havde en dreng i forvejen, så hun tog alle de blå ting op fra kælderen......... men da hun så fødte, var det en pige hun fik op på maven.......

Anmeld

30. august 2009

LotteGabriella

MiMa skriver:

Jeg skal til MD-scanning imorgen og vil rigtig gerne vide hvilket køn det bliver.

Er der nogen erfaringer med hvor stor sikkerhed de kan sige det. Jeg har hørt at hvis de kan se at det bliver en dreng, så er det rimeligt sikkert, men hvis de ikke kan se tissemanden kan det ligeså godt blive en pige som en dreng.

Hvad er Jeres erfaringer?

Er der nogen der er blevet scannet og fået at vide hvad køn det blev og så fået det modsatte?

Der var INGEN tvivl til vores 4D-scanning...hun lå simpelthen med spredte ben lige op i "kameraet" Men det er ikke altid at de ligger på en måde, så de kan sige det 100%, det var i hvert fald hvad vi fik at vide

Anmeld

31. august 2009

Brams

Til vores MD skanning kunne de ikke se hvad det var og da min mand rigtig gerne ville vide hvad det bliver, betalte vi for at få en kønsskanning. Der var ingen tvivl om at det var en lille pige.

Lidt spændte var vi dog, da vi for ikke så længe siden var til 3D/4D skanning for at se prinsessen men der var heller ingen tvivl.

Jeg har en kollega som fik af vide til MD skanning at hun ventede en dreng og så kom der en pige ud, så det kan vist gå begge veje, de troede nemlig også at de kunne se tissemand og pung.

Så vil du være sikker, så giv penge ud til en kønsskanning - vi har i hvert fald ikke fortrudt og har nu huset fuldt at lyserødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.