Naiviteten er væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

lineog4

Babyklokke skriver:

Jeg fik en ts da jeg blev gravid efter min sa. 

Men hvis jeg tænker at du bare kan sige til lægen at du ikke kender din cyklus, når du bliver gravid næste gang. For så sender han dig vel til skanning for at få fastlagt termin. Jeg selv kendte ikke min cyklus og jeg fik en henvisning til en gynækolog som jeg var til tre gange (mener jeg) fra jeg blev gravid til jeg skulle til NF :-)

Med ærlighed kommer man længst  Og der skulle jo gerne blive ved med at være det gode gratis tilbud til gravide i laaaang tid fremover og der kræver vi ikke udnytter det.

Til TS; kan sagtens forstå den store usikkerhed og hvordan naiviteten er revet væk. Og jeg vil håbe din læge vil give en ts - det behøver jo ikke være på sygehuset, men kan være hos en gynækolog. Jeg har i mine sidste to graviditeter fået en ts grundet jeg har mistet min datter og jeg fik scanningerne hos en gynækolog og var rigtig glad for det ikke var på sygehuset. Men ellers er det ikke en stor udskrivning for en privat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Babyklokke

Jeg blev gravid lige med det samme efter en sa, nåede ikke at have mens så kendte ikke min cyklus overhovedet. Jeg blev skannet minimum 3 gange fra da jeg fandt ud af jeg var gravid til 10 uge ca. Og efter følgende jo selvfølgelig været til NF og gennemskanning og igen minimum været til 3 skanninger på sygehuset efter gennemskanningen. Det har været pga at den lille lå forkert og hun skulle have billede af ham for at kunne skrive 'normal' journalen. De blev ved og ved med at give mig nye tider.

Jeg har faktisk på intet tidpunkt bedt om en skanning. 

Jeg har betalt mig for en kønsskanning, som det eneste jeg selv har bedt om. 

Så troede egentlig ikke at de var så 'fedtede' med at give skanninger. 

kommer man først til skanning til NF, hvis det forløber normalt? Det er godt nok sent da! 

Jeg hører til Hillerød, ved ikke om de har mindre at lave siden jeg næsten en gang om ugen skulle skannes. 

Anmeld

3. marts 2015

Babyklokke

Sandratoft skriver:

Ej, du opfordrer vel ikke nogen til at lyve?

Nej egentlig ikke.. 

Men hvis hun ikke kender sin cyklus, kunne det være at hun var heldig at blive sendt til skanning. 

Hvis man ikke kender den, er det vel en ærlig sag at sige det, istedet for at tie og komme med et gæt. Jeg selv havde ingen anelse overhovedet, da jeg blev gravid med det samme efter en sa. Min veninde var lidt i tvivl om hendes cyklus og hun blev også sendt til skanning. 

Anmeld

9. marts 2015

The wish

sscm skriver:

Det er MEGET forskelligt fra læge til læge.. jeg mistede 3 gange på under 7 mdr og her var der intet at komme efter.. heller ikke nr 4 gang som så heldigvis endte ud i en lækker unge ;-) 

men som andre skriver, så koster en ikke så meget hvis lægen ikke ønsker at sende dig videre 

må jeg spørge hvilke uge du var i ved dine aborter. har selv aborteret to gange nu, første gang i uge 7 anden gang i uge 12, så er meget nervøs for at miste igen. tør dårlig at blive gravid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.