Naiviteten er væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
13 svar
21 synes godt om
3. marts 2015

Mo9ca

Efter vores SA er min kæreste og jeg enige om at gå igang igen, når jeg har haft den første mens. 

Men uskyldigheden og naiviteten mht. at det da nok skal gå godt, den er væk. 

I den forbindelse, ved I, om det er muligt at få en TS kun på baggrund af en enkelt SA? Eller skal man have haft flere SA'er bag sig? 

Jeg tænker bare det vil være ulideligt at skulle gå helt til uge 12 i uvished eller til hvis det skulle begynde at bløde inden.

Knus M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Eliza

Du kan altid få en ts. Men jeg tror desværre, det bliver på egen regning. God arbejdslyst, med projektet. 

Anmeld

3. marts 2015

Babyklokke

Jeg fik en ts da jeg blev gravid efter min sa. 

Men hvis jeg tænker at du bare kan sige til lægen at du ikke kender din cyklus, når du bliver gravid næste gang. For så sender han dig vel til skanning for at få fastlagt termin. Jeg selv kendte ikke min cyklus og jeg fik en henvisning til en gynækolog som jeg var til tre gange (mener jeg) fra jeg blev gravid til jeg skulle til NF :-)

Anmeld

3. marts 2015

Kløver

Mor8320 skriver:

Efter vores SA er min kæreste og jeg enige om at gå igang igen, når jeg har haft den første mens. 

Men uskyldigheden og naiviteten mht. at det da nok skal gå godt, den er væk. 

I den forbindelse, ved I, om det er muligt at få en TS kun på baggrund af en enkelt SA? Eller skal man have haft flere SA'er bag sig? 

Jeg tænker bare det vil være ulideligt at skulle gå helt til uge 12 i uvished eller til hvis det skulle begynde at bløde inden.

Knus M

Mig bekendt er det slet ikke nok. Men i dag kan man heldigvis selv købe sig til en tidlig scanning, det har vi selv haft benyttet os af 

Anmeld

3. marts 2015

Fremad

Det er MEGET forskelligt fra læge til læge.. jeg mistede 3 gange på under 7 mdr og her var der intet at komme efter.. heller ikke nr 4 gang som så heldigvis endte ud i en lækker unge ;-) 

men som andre skriver, så koster en ikke så meget hvis lægen ikke ønsker at sende dig videre 

Anmeld

3. marts 2015

Kløver

Babyklokke skriver:

Men hvis jeg tænker at du bare kan sige til lægen at du ikke kender din cyklus, når du bliver gravid næste gang. For så sender han dig vel til skanning for at få fastlagt termin. Jeg selv kendte ikke min cyklus og jeg fik en henvisning til en gynækolog som jeg var til tre gange (mener jeg) fra jeg blev gravid til jeg skulle til NF :-)

Jeg synes så det er dumt at lyve, det har i længden konsekvenser, ig gør de ikke tager gravide nær så seriøst. Det gør også at de som virkelig har et behov for en scanning, har sværere ved at få en scanning, så jeg vil fraråde at være uærlig 

Anmeld

3. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kan sagtens forstå jer. De 12 uger må føles som en evighed at vente på.

Jeg tror at når i når der til, så snak med lægen omkring det. Jeg er næsten sikker på at I kan komme til en ts.

ellers koster en privat ts ikke særlig meget. Jeg gav 400 og det var en utrolig god oplevelse. Ikke kun pga hjertet slog, men vi fik film med bevægelser (3 gode) og en masse billeder(noget med 25-30 billeder på en cd og 5-7 udprintet). Desuden var deres scanningsdims betydeligt nyere end den på det sygehus hvor jeg blev scannet senere. Og derfor også meget bedre kvalitet.

Anmeld

3. marts 2015

JH12

Det kommer rigtig meget an på lægen.. 

Ved min læge er det meget strenge regler, man skal have mistet 3-4 gange, inden uge 12 og ellers skal man være uheldig at have mistet sent.. 

Man kan altid selv betale sig til en.. 

Anmeld

3. marts 2015

Sandratoft

Babyklokke skriver:

Ej, du opfordrer vel ikke nogen til at lyve?

Anmeld

3. marts 2015

Boble123

Vi har lige mistet i 12. uge, en MA opdaget 13+2 til NF. 

Vi fik at vide på sygehuset, at når jeg blev gravid igen, så kunne vi få en henvisning fra lægen til en tidlig TS og det rådede de os til at benytte os af. 

Så det har jeg bestemt tænkt mig at gøre!

Vi kommer nok også til at betale os fra et par scanninger, for at kunne have en smule ro i sindet løbende undervejs. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.