Kræve at bytte weekend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.670 visninger
5 svar
3 synes godt om
27. februar 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg ENDELIG er kommet i arbejde, og arbejder nu de weekender hvor jeg ikke har mit barn.

Jeg har haft en godt samarbejde med mit barns far i en del år efterhånden, men nu begynder kæden virkelig at knække. 

Før jul ville han gerne have at vi byttede weekender, men dette sagde jeg nej til da jeg nyder at have mit barn alene mens min kæreste arbejder de weekender. Så hed det sig at pga han fik ny kæreste, som havde børn modsat ham, havde de ikke noget alene tid og ville bytte. Endnu engang sagde jeg nej, da jeg mener at mit barn har godt af "bare" at være sammen med mig, uden kæreste og alt det der. 

Den sidste grund er nu at han er blevet pålagt af sit arbejde at have mulighed for at tage en vagt telefon de weekender hvor han har vores barn. Hold kæft det er bittert, det kan jeg helt sikkert følge ham i, men som det er nu kan jeg ikke bytte da jeg har fået dette job, netop ansøgt med det formål at arbejde når jeg ikke har mit barn. Jeg ringede og snakkede med dem og nej det kan ikke byttes for mit vedkommende. 

Så nu har jeg muligheden for at sige op og hoppe for mit barns far eller sidde og vente på at høre fra sf, hvor han så pænt har sendt et brev hen med at jeg ikke er samarbejdsvillig. 

Jeg har haft forslået mange gange at de uger hvor jeg har barnet i hele ugen, køre jeg gerne med ham efter børnehave sådan at de enten kan spise sammen eller noget andet. Jeg har sågar tilbudt at lade barnet sove der, for selv at hente ham kl lort om morgen for at bringe ham i børnehave. Det sidste jeg ønsker er at tage mit barn fra hans far. 

Men jeg er virkelig tyndslidt lige nu, altså der hvor jeg overvejer at råbe røv og lade ham få barnet fuldtid. Jeg har efterhånden ikke så meget mere at kæmpe med. 
Jeg vil gå langt for at hjælpe, men at skulle sige mit nye job op og dermed min mulighed for at tjene penge, er bare helt hul i hovedet. 

Nu kan jeg pænt sidde her og vente på at høre fra SF.

Er der andre der har gået fra super godt samarbejde til næsten at opgive? 

Øv hvor er det bittert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2015

migxher

Er det ikke muligt at hans kæreste kan få byttet sin weekend så de har ungerne samme weekend.?? Jeg havde i hvert fald ikke byttet hvis jeg var dig  

Anmeld

27. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Er det ikke muligt at hans kæreste kan få byttet sin weekend så de har ungerne samme weekend.?? Jeg havde i hvert fald ikke byttet hvis jeg var dig  

Det går jeg ikke ud fra. Jeg er ikke helt sikker på hvordan hun har børn og hvor meget. Det er ikke noget han ønsker at dele med mig, og det skal jeg sådan set heller ikke blande mig i. 

Jeg ønsker det bedste for mit barns far, men jeg kan ikke bare opgive mit eget liv som det er nu. 

Anmeld

27. februar 2015

Newsence

Ro på

når du har et arbejde i de weekender du ikke har din søn vil de fastholde den oprindelige aftale... Du kan jo ikke stå uden indtægt grundet ham.. Du må fortælle SF at forklaringen hele tiden har ændret sig og hvad du har foreslået af andre ting... Men de kan ikke kræve at du aldrig har dit barn i weekenderne..

det plejer at være sådan at er begge forældre låst grundet Eks arbejde ja så fastholder man den gamle aftale uanset hvem det går ud over.. Det er fars arbejde.. Far der vil ændre samvær og derved fars problem da du ikke har mulighed for at hjælpe grundet arbejde..

den gamle grund med alene tid er ikke sikkertden havde holdt men nu er det jo arbejdet.  

Anmeld

27. februar 2015

modesty

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg ENDELIG er kommet i arbejde, og arbejder nu de weekender hvor jeg ikke har mit barn.

Jeg har haft en godt samarbejde med mit barns far i en del år efterhånden, men nu begynder kæden virkelig at knække. 

Før jul ville han gerne have at vi byttede weekender, men dette sagde jeg nej til da jeg nyder at have mit barn alene mens min kæreste arbejder de weekender. Så hed det sig at pga han fik ny kæreste, som havde børn modsat ham, havde de ikke noget alene tid og ville bytte. Endnu engang sagde jeg nej, da jeg mener at mit barn har godt af "bare" at være sammen med mig, uden kæreste og alt det der. 

Den sidste grund er nu at han er blevet pålagt af sit arbejde at have mulighed for at tage en vagt telefon de weekender hvor han har vores barn. Hold kæft det er bittert, det kan jeg helt sikkert følge ham i, men som det er nu kan jeg ikke bytte da jeg har fået dette job, netop ansøgt med det formål at arbejde når jeg ikke har mit barn. Jeg ringede og snakkede med dem og nej det kan ikke byttes for mit vedkommende. 

Så nu har jeg muligheden for at sige op og hoppe for mit barns far eller sidde og vente på at høre fra sf, hvor han så pænt har sendt et brev hen med at jeg ikke er samarbejdsvillig. 

Jeg har haft forslået mange gange at de uger hvor jeg har barnet i hele ugen, køre jeg gerne med ham efter børnehave sådan at de enten kan spise sammen eller noget andet. Jeg har sågar tilbudt at lade barnet sove der, for selv at hente ham kl lort om morgen for at bringe ham i børnehave. Det sidste jeg ønsker er at tage mit barn fra hans far. 

Men jeg er virkelig tyndslidt lige nu, altså der hvor jeg overvejer at råbe røv og lade ham få barnet fuldtid. Jeg har efterhånden ikke så meget mere at kæmpe med. 
Jeg vil gå langt for at hjælpe, men at skulle sige mit nye job op og dermed min mulighed for at tjene penge, er bare helt hul i hovedet. 

Nu kan jeg pænt sidde her og vente på at høre fra SF.

Er der andre der har gået fra super godt samarbejde til næsten at opgive? 

Øv hvor er det bittert

Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor du skulle opgive at have dit barn fordi der er bøvl med hans arbejde??

Du har haft dit arbejde i de weekender før han kom og sagde det med telefonvagten. Så det må være dig der har ret til de weekender. og det vil statsforvaltningen da også kunne se.

Anmeld

27. februar 2015

Kløver

Jeg må stemme enighed med flokken

det er far der pludselig vil ændre, men kan du ikke pga arbejde og et arbejde er lidt vigtigere end de vil være børnefri  jeg tvivler på SF vil ændre den nuværende aftale 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.