Hjælp til autostol nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

MHB skriver:

vi har samme bil som jer og har en bagudvendt stol som er fastspændt med sele. Vores er ern britax hi-way ll som er købt i sverige da den ikke kan fåes herhjemme! Men et vennepar har en besafe combi og den kan sagtens være i deres bil selvom den er mindre end vores?! Prøvede i nogle af de bagudvendte for det lyder helt sort at de ikke skulle kunne være der når de kan i vores som er samme bil Jeg vil anbefale besafe combi, det er en fantastisk stol som købes i flere butikker herhjemme så i kan prøve den i egen bil inden i køber den så man! 

Altid bagudvendt så længe som muligt!! 

Nej vi prøvede ikke nogen bagudvendte. Da vi kom derind snakkede vi om at det klart var det vi foretrak. For som du selv siger, så anbefaler de jo bagudvendt så længe som muligt 

Men ja vi må prøve at tage hen til flere forskellige butikker og prøve dem ude i bilen. Og så får man sikkert noget forskelligt at vide fra sted til sted. 

Kiggede lige på tests af den der Britax Hi-Way 2... FDM gav den ret dårlige karaktere  Men på autostol.dk kunne jeg læse mig frem til at den havde bestået en eller anden meget svær test i Sverige. Og de har jo rygte for at være mere strenge end i dk når det kommer til de tests. Men hvilken af de to (besafe og britax) vil du anbefale? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

majba

Migogmymy skriver:

Igår var gemalen, ZM og jeg i babysam for at få lidt vejledning til hvilken autostol vi skulle til at skifte til når ZM bliver for stor til sin nuværende babyautostol.

Vi kunne hurtigt konkludere at der ikke var plads til en bagudvendt i vores bil (Skoda Fabia combi fra 2006), og vi har desværre heller ikke isofix i bilen. 

Men vi kiggede på 5 forskellige:

cybex Juno 2-fix (9-18 kg)

cybex pallas 2 (9-36 kg)

cybex pallas M fix (9-36 kg) - en nyere udgave af ovenstående.

römer King II ATS (9-18 kg)

römer King II LS (9-18 kg)

ZM prøvede at sidde i de tre fra cybex, hvor hun sad bedst i de to første. Dog virkede pallas 2'eren lidt stor til hende, hvilket jo er klart når hun kun er 8 mdr. 

Er der nogen, der har erfaring med disse og vil anbefale/fraråde nogle? Eller vil anbefale en anden i samme vægtklasse.

prisen er underordnet så længe sikkerhed og komfort er i top. 

Jeg ville vælge en med sele og ikke med pude, jeg brydes mig ikke om at de kun er beskyttet af puden 

Anmeld

26. februar 2015

MHB

Migogmymy skriver:

Nej vi prøvede ikke nogen bagudvendte. Da vi kom derind snakkede vi om at det klart var det vi foretrak. For som du selv siger, så anbefaler de jo bagudvendt så længe som muligt 

Men ja vi må prøve at tage hen til flere forskellige butikker og prøve dem ude i bilen. Og så får man sikkert noget forskelligt at vide fra sted til sted. 

Kiggede lige på tests af den der Britax Hi-Way 2... FDM gav den ret dårlige karaktere  Men på autostol.dk kunne jeg læse mig frem til at den havde bestået en eller anden meget svær test i Sverige. Og de har jo rygte for at være mere strenge end i dk når det kommer til de tests. Men hvilken af de to (besafe og britax) vil du anbefale? 

Nogle danske forhandlere er heller ikke ret gode til at vejlede om fe bagudvendte endnu!

Vi gik efter den svenske plus test da den er meget strengere end de andre europæiske og de er mere erfarne ift. Bagudvendte da det erlovpligtiget at have børn under 4 siddende bagudvendt Vi er meget glade for vores britax, men har man ikke muligheden for at tage til Sverige og prøve den i bilen så ville jeg anbefale Besafe i stedet!

Besafe har mange lækre modeller og de er mange af dem også plus testet, og jeg synes det er en klar fordel at man kan teste dem i bilen! Hvis forhandlere ikke anbefaler bagudvendte eller mener det er besværligt ville jeg finde en anden forhandler! 

Anmeld

26. februar 2015

MoarMoar

Migogmymy skriver:

Kan du huske hvor mange kilo den går op til? 

Ja, den går op til 36 kg:-) 

med mavepuden er det op til 18 kg også kan man jo tage mavepuden af også har man en stol til 36 kg. 

Anmeld

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

MHB skriver:

Nogle danske forhandlere er heller ikke ret gode til at vejlede om fe bagudvendte endnu!

Vi gik efter den svenske plus test da den er meget strengere end de andre europæiske og de er mere erfarne ift. Bagudvendte da det erlovpligtiget at have børn under 4 siddende bagudvendt Vi er meget glade for vores britax, men har man ikke muligheden for at tage til Sverige og prøve den i bilen så ville jeg anbefale Besafe i stedet!

Besafe har mange lækre modeller og de er mange af dem også plus testet, og jeg synes det er en klar fordel at man kan teste dem i bilen! Hvis forhandlere ikke anbefaler bagudvendte eller mener det er besværligt ville jeg finde en anden forhandler! 

Tror vi tager rundt til flere forskellige forretninger en dag og afprøver stole og forhører os 

- altså hende ekspedienten anbefalede de bagudvendte, men mente bare ikke at der var plads. Men tror at vi må lade det komme an på en prøve 

Anmeld

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Dkmor skriver:

Ja, den går op til 36 kg:-) 

med mavepuden er det op til 18 kg også kan man jo tage mavepuden af også har man en stol til 36 kg. 

Går ud fra at det så er pallas/pallas 2. Der kunne man ihvertfald det. Og så tage ryggen af så det kun er sædet når de bliver endnu større? 

Anmeld

26. februar 2015

tarkoflen

Vi har en besafe izi combi og er så glade for den! Ja den fylder, men kan ikke forestille mig at den ikke kan være i jeres bil! Jeg ville tage ud til en forhandler der har forstand på bagudvendte stole, det lyder det ikke til de havde der hvor l var!

Hvis l bor i nærheden af Århus ville jeg til enhver tid anbefale kære børn i City vest! De ved hvad de snakker om og giver fantastisk vejledning, vi købte vores hos dem, alene på grund af den gode vejledning, de er både dygtige, grundige og super søde!

jeg håber l får den helt rigtige stol

Anmeld

26. februar 2015

MoarMoar

Migogmymy skriver:

Går ud fra at det så er pallas/pallas 2. Der kunne man ihvertfald det. Og så tage ryggen af så det kun er sædet når de bliver endnu større? 

Jeg har lige været ude og kører her i aften og tjekket navnet på stolen. Det er en Pallas 

Anmeld

26. februar 2015

Louisejulia

Vi har en cybex pallas 2 og er suuuuuper glade for den! Hun kan følge med i det meste og hun sidder så godt i den. 

Og så er den så nem at montere i bilen..

vi købte vores i babysam på tilbud til 1900 kr. 

Anmeld

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

tarkoflen skriver:

Vi har en besafe izi combi og er så glade for den! Ja den fylder, men kan ikke forestille mig at den ikke kan være i jeres bil! Jeg ville tage ud til en forhandler der har forstand på bagudvendte stole, det lyder det ikke til de havde der hvor l var!

Hvis l bor i nærheden af Århus ville jeg til enhver tid anbefale kære børn i City vest! De ved hvad de snakker om og giver fantastisk vejledning, vi købte vores hos dem, alene på grund af den gode vejledning, de er både dygtige, grundige og super søde!

jeg håber l får den helt rigtige stol

Kunne godt være at vi skulle smutte til Århus en dag 

Tusind tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.