Hjælp til autostol nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken autostol vil du anbefale?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.802 visninger
21 svar
10 synes godt om
26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Igår var gemalen, ZM og jeg i babysam for at få lidt vejledning til hvilken autostol vi skulle til at skifte til når ZM bliver for stor til sin nuværende babyautostol.

Vi kunne hurtigt konkludere at der ikke var plads til en bagudvendt i vores bil (Skoda Fabia combi fra 2006), og vi har desværre heller ikke isofix i bilen. 

Men vi kiggede på 5 forskellige:

cybex Juno 2-fix (9-18 kg)

cybex pallas 2 (9-36 kg)

cybex pallas M fix (9-36 kg) - en nyere udgave af ovenstående.

römer King II ATS (9-18 kg)

römer King II LS (9-18 kg)

ZM prøvede at sidde i de tre fra cybex, hvor hun sad bedst i de to første. Dog virkede pallas 2'eren lidt stor til hende, hvilket jo er klart når hun kun er 8 mdr. 

Er der nogen, der har erfaring med disse og vil anbefale/fraråde nogle? Eller vil anbefale en anden i samme vægtklasse.

prisen er underordnet så længe sikkerhed og komfort er i top. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

missehxx

Vil bare lige indskyde at de anbefaler 9-18 og ikke dem der hedder 9-36 ����

Anmeld

26. februar 2015

missehxx

Anmeld

26. februar 2015

Pigent

Migogmymy skriver:

Igår var gemalen, ZM og jeg i babysam for at få lidt vejledning til hvilken autostol vi skulle til at skifte til når ZM bliver for stor til sin nuværende babyautostol.

Vi kunne hurtigt konkludere at der ikke var plads til en bagudvendt i vores bil (Skoda Fabia combi fra 2006), og vi har desværre heller ikke isofix i bilen. 

Men vi kiggede på 5 forskellige:

cybex Juno 2-fix (9-18 kg)

cybex pallas 2 (9-36 kg)

cybex pallas M fix (9-36 kg) - en nyere udgave af ovenstående.

römer King II ATS (9-18 kg)

römer King II LS (9-18 kg)

ZM prøvede at sidde i de tre fra cybex, hvor hun sad bedst i de to første. Dog virkede pallas 2'eren lidt stor til hende, hvilket jo er klart når hun kun er 8 mdr. 

Er der nogen, der har erfaring med disse og vil anbefale/fraråde nogle? Eller vil anbefale en anden i samme vægtklasse.

prisen er underordnet så længe sikkerhed og komfort er i top. 

Jeg så en bil en dag med en bagudvendt Besafe og den bilen var ikke voldsom stor, nok sammen størrelse som jeres. Der er også Rømer Max Way den skulle hvis ikke fylde ret meget

Kender ikke de andre, men har hørt dem med mavepude ikke anbefales 

Anmeld

26. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Pigent skriver:

Jeg så en bil en dag med en bagudvendt Besafe og den bilen var ikke voldsom stor, nok sammen størrelse som jeres. Der er også Rømer Max Way den skulle hvis ikke fylde ret meget

Kender ikke de andre, men har hørt dem med mavepude ikke anbefales 

Mærkeligt at ekspedienten så bestemt ikke mente at den ville kunne være i vores bil 

Hm Juno 2-fix har mavepude, men er testvinder fra 2013  Men læste godt nok at autostol.dk hellere ville anbefale dem med den traditionelle 5-punktssele 

Anmeld

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

missehxx skriver:

Det har jeg også selv læst mig frem til. Men kan se at der er nogle, der har køb og er glade for "kombi-stolene". Så ville gerne høre nogle erfaringer 

Anmeld

26. februar 2015

MoarMoar

Vi har en cybex med mavepude (kan ikke huske modellen) Men vi er rigtig glade for stolen og min søn elsker at sidde i den. Han leger med små biler på puden når vi kører langt. 

Anmeld

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Dkmor skriver:

Vi har en cybex med mavepude (kan ikke huske modellen) Men vi er rigtig glade for stolen og min søn elsker at sidde i den. Han leger med små biler på puden når vi kører langt. 

Kan du huske hvor mange kilo den går op til? 

Anmeld

26. februar 2015

MHB

vi har samme bil som jer og har en bagudvendt stol som er fastspændt med sele. Vores er ern britax hi-way ll som er købt i sverige da den ikke kan fåes herhjemme! Men et vennepar har en besafe combi og den kan sagtens være i deres bil selvom den er mindre end vores?! Prøvede i nogle af de bagudvendte for det lyder helt sort at de ikke skulle kunne være der når de kan i vores som er samme bil Jeg vil anbefale besafe combi, det er en fantastisk stol som købes i flere butikker herhjemme så i kan prøve den i egen bil inden i køber den så man! 

Altid bagudvendt så længe som muligt!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.