AlberteSophie skriver:
Årh, det må være hård,
har der sket ikke været nogle fare signaler?
Er hun selv klar over sin skade? Eller lever hun "bare" i det?
Det er rigtigt hårdt... Mange mener at det ikke er hårdt, da man ikke sådan rigtigt kan se hun er handicappet...
Ingen har vidst noget da jeg ventede hende, det er jo ikke det man kigger ved scanningerne...
Jeg opdagede det selv, at der var noget galt med hende, jeg vidste ikke hvad der var galt med hende...
Vidste godt at hun var hypermobil... Jeg opdagede det langsomt ved, at hun ikke greb ud efter legetøjet, hun lå bare og kiggede på det som om "hvad vil du have mig til?"
Snakkede med sundhedsplejersken om det, hun sagde "se tiden an, det går væk"...
Hmm... Tænkte jeg, da det fortsatte... Fik en tid hos lægen, hvor vi snakkede frem og tilbage om det... Som han selv sagde, jeg er ikke ekspert, så jeg laver en henvisning til børneambulatoriet...
Da vi endelig fik en tid der, kunne børnelægen godt se, der var noget galt.. Vi gik efterfølgende til et par kontroller halv årligt, det kunne jo være der skete noget undervejs, at hun kørte løbet i hendes tempo...
Hun er 3,5 år, til maj i år, er det 1 år siden, hun begyndte at gå rundt selv...
Tilbage til børnelægen... April måned 2014, snakker vi om udredning på hende, som jeg takker ja til.. For at finde ud af, om der er en årsag til det...
Hun gennemgår forskellige undersøgelser, hjertet bliver scannet, der viser det sig at hun har hul i hjertet, hun kommer igennem en undersøgelse med hørelsen, som viser at hun har problemer der, hun kan ikke høre de høje toner, vi får taget en genetisk test på hende som er positiv, alle de undersøgelser jeg har nævnt her var ganske fine...
Så kom den sidste undersøgelse som var en MR scanning i fuld narkose... Den viste så, at hun har en hjerneskade, de kan fortælle at den er kommet mens jeg ventede hende, de kan ikke udpege årsagen til det... For mig er det os ligegyldigt nu, for vi får alt den hjælp vi kan få...
Det blev en smule langt...