Vs i maj. Tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
12 svar
7 synes godt om
24. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, jeg ved godt at jeg er tidligt ude, men jeg skal flytte midt i april og har en masse udgifter i den forbindelse, så der skal altså tænkes lidt over pengene

Men! Min datter skal starte i vs til maj, og jeg aner ikke hvilken slags overtøj hun skal have med? Selvfølgelig kommer det an på vejret... Men hvad havde I givet jeres unger med i vs på den tid af året?

Lige til info er hun til den tid 10 mdr. I øjeblikket kryber hun, kan sidde selv og rejse sig op. Kan også komme fra maven og op at sidde hvis hun støtter sig op af noget. Der kan selvfølgelig nå at ske meget på 2 mdr, men det kan jo også være at det står lidt stille efter det kæmpe ryk vi lige har haft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

minførste

Nu har jeg jo ikke min egen endnu men har arbejdet i integreret institutioner, selvom det så har været i bh...

Jeg tænker skiftetøj og ekstra sut som kan lægge i kurven, hvis nu den anden bliver væk - Hvis hun bruger sut

sutsko

og så termotøj og regntøj, evt regndragt. 

Og så huske at skrive navn i alt 

Anmeld

25. februar 2015

Frk_Louise

Ja, jeg ved godt at jeg er tidligt ude, men jeg skal flytte midt i april og har en masse udgifter i den forbindelse, så der skal altså tænkes lidt over pengene

Men! Min datter skal starte i vs til maj, og jeg aner ikke hvilken slags overtøj hun skal have med? Selvfølgelig kommer det an på vejret... Men hvad havde I givet jeres unger med i vs på den tid af året?

Lige til info er hun til den tid 10 mdr. I øjeblikket kryber hun, kan sidde selv og rejse sig op. Kan også komme fra maven og op at sidde hvis hun støtter sig op af noget. Der kan selvfølgelig nå at ske meget på 2 mdr, men det kan jo også være at det står lidt stille efter det kæmpe ryk vi lige har haft

Termotøj og regntøj 

Det er nok for varmt til flyverdragt og nok også for koldt til windbreaker/fleece.

Anmeld

25. februar 2015

FruStolpe

MummiT skriver:

Jeg har også en der starter vs i maj. 

Hun får termotøj og regntøj med som "udetøj". Og selvfølgelig futter

Derudover har hun en alm "efter årstiden" jakke med. Så kan de voksne selv tage en vudering af hvad der er passende til dagen 

Anmeld

25. februar 2015

modesty

MummiT skriver:

Termotøj, regntøj, fleece/sweater.

Hun kravler sandsynligvis stadig, så sådan nogle vandtætte, forede udendørsfutter.

Måske en tynd bomulds-elefanthue.

Anmeld

25. februar 2015

MamaGulloev

minførste skriver:

Nu har jeg jo ikke min egen endnu men har arbejdet i integreret institutioner, selvom det så har været i bh...

Jeg tænker skiftetøj og ekstra sut som kan lægge i kurven, hvis nu den anden bliver væk - Hvis hun bruger sut

sutsko

og så termotøj og regntøj, evt regndragt. 

Og så huske at skrive navn i alt 

Hehe, ja den med skifte tøj vidste jeg godt. Sutten bruger hun kun når hun skal sove eller bliver så ked at hun ikke er til at trøste uden. Men super idé med en ekstra

Termotøj og regntøj. - Selvfølgelig. Jeg har også overvejet om en softshell dragt ville være en god idé, eller om det måske bliver for varm?

Anmeld

25. februar 2015

MamaGulloev

Laver lige et fælles svar. 
Tak for jeres råd!

Det lyder til at det smarteste ville være termo- og regntøj, og så futter både til inden- og udendørs brug.

Så ved jeg lidt om hvad jeg skal lægge til side til det. Tak

Anmeld

25. februar 2015

minførste

MummiT skriver:

Hehe, ja den med skifte tøj vidste jeg godt. Sutten bruger hun kun når hun skal sove eller bliver så ked at hun ikke er til at trøste uden. Men super idé med en ekstra

Termotøj og regntøj. - Selvfølgelig. Jeg har også overvejet om en softshell dragt ville være en god idé, eller om det måske bliver for varm?

Det er jo ikke til at vide med vejret, hvordan det ser ud til maj. Så personligt ville jeg vente og se om en softshell dragt er nødvendigt. Der er jo termotøjet 

Anmeld

25. februar 2015

LinLin

Køb to-delt regntøj istedet for regndragt! På varmere og ellers tørre dage kan græsset godt være fugtigt og så kan man få brug for at bruge bukserne uden nødvendigvis at have brug for jakken 

Anmeld

25. februar 2015

MamaGulloev

LinLin skriver:

Køb to-delt regntøj istedet for regndragt! På varmere og ellers tørre dage kan græsset godt være fugtigt og så kan man få brug for at bruge bukserne uden nødvendigvis at have brug for jakken 

Sagen er bare den at hun ikke kravler, men kryber på maven. - Og har gjort det siden hun var 5 mdr. Hun bruger de rigtige krydsbevægelser med arme og ben, og kan også sagten komme op på alle fire. Hun synes det er sjovt at stå sådan, men skal hun fremad så ligger hun sig ned på maven igen. Tvivler lidt på om hun overhovedet kommer til at kravle rigtigt, da det har været sådan i lang tid nu.

Så hvis hun kun får bukser på (eller todelt i det hele taget) så bliver hun jo våd på maven...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.