Jeg har lige slettet et langt indlæg, jeg havde skrevet. Jeg slettede det, fordi jeg kunne se, det udelukkende handlede om, hvordan jeg "slapper af" - altså bare MIG-MIG-MIG...
Det var noget med, når ungerne er puttet og kaffe og en indkøbstur alene og ro til at lave mad og frihed til at drøne i svømmeren og kæmpe for troen på, at figuren nok vender tilbage. At få fyldt kasserne i drivhuset - vand - , FØR planterne begynder at hænge. - Et bad hvor der også er tid til balsamkur og siden en frisure, der ikke bare ligner en bigballe, hvor to af bindesnorene er knækket, så halmen stritter i øst og vest.
Det er jo bare ikke dét.
Min mor brugte ofte en vending, da jeg var barn/ung/boede hjemme, som jeg dengang tænkte var en billig og nem mentor-løsning, og jeg blev faktisk sur over hendes hjælp, når jeg kom hjem og brokkede mig eller var ked af det over ét eller andet. Hun kunne godt have uddybet - og det har hun temmelig sikkert også gjort, uden at jeg har hørt efter.
Hun sagde; Tag det som en oplevelse!
- Hvad f.. er det for noget at sige til en teenager, der lige har set den eneste ene kysse med Ditte fra 2.X?
Ikke desto mindre er jeg ved at fatte budskabet i en alder af 33. Livet må være en oplevelse, og man skal forsøge at nyde ALT, hvad det bringer og påvirke det i en positiv retning, så meget som man evner. Opstår der uretfærdigheder eller andre ting, man ikke kan leve med, så må man gøre noget ved det. - få bragt tingene i balance.
Jeg nyder livet, når jeg føler balance. Når jeg har gjort mig knuder og lavet sådan noget bondemad (medister eller nowet) og manden så er tydeligt imponeret og siger det. Når jeg kan se på min søøde lokale kassedame, at hun er glad for, jeg gider lægge varene med stregkoden opad. Når jeg får timet mig en times morfar ved at give ungene middagsmad og blive puttet samtidigt. Når jeg har vandet dét skide efeuhegn hver aften i 4 uger, og nu kan se det vokser. Når jeg kilder og krammer Sofie og hun giver mig den største krammer igen.
Egentlig mener jeg, man bør nyde livet som udgangspunkt. Dét man ikke nyder, bør man gøre noget ved. - Jeg har ikke den endelige opskrift.
- Helle - nu med mere at tænke over