Uartig 3-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.246 visninger
10 svar
19 synes godt om
24. februar 2015

Anonym trådstarter

Har lige haft besøg af min veninde og hendes bonussøn på 3 år. Min er også 3 så de leger sammen og vi får snakket lidt. Rigtig hyggeligt.

nå men jeg har inviteret dem på mad, pitabrød, så drengene kan tage det de har lyst til. 

Det starter rigtig fint og vi går i gang med at spise efter en times leg.

men min 3-årige er bare rigtig fræk, lige pludselig fra det ene øjeblik til det andet, vil han ikke spise, stikker af fra bordet osv. Siger til ham at han ikke får is når han ikke vil sidde ved borset med os andre og det ikke er ok at rejse sig før alle børn er færdige. Jeg for tæller ham at han gerne må komme op igen til bordet og få is ligesom sin lille ven, men at hvis han rejser sig så tager jeg den igen. Det vil han ikke og han sidder tre meter fra bordet og råber som i jeg er fræk og råber. Han vil ikke stoppe og begynder at kaste med små biler. Den ene rammer min veninde i hovedet. Jeg siger til ham at det vil jeg ikke have. Han fortsætter og jeg sætter ham ud i gangen og siger at nu skal han sidde der fordi han kaster med biler og råber.

Efter 5 min siger jeg igen til ham hvad han har gjort forkert og spørger jeg ham om han vil sige undskyld og komme med ud og hygge med os. 

Han kommer med ud og siger undskyld til min veninde.

lidt efter spørger han om han må få is ligesom sin ven. Og jeg siger at det må han hvis han kommer med op til bordet og jeg tager den igen hvis han rejser sig. Min veninde siger til sin bonus, ja den var ikke gået hjemme ved far. Men jeg havde jo fra start sagt han fik når/hvis han kom til bords, han kom selvfølgelig lidt sent men tænker bare at han gjorde det jo så skal jeg jo også gøre hvad jeg lovede.

efter 10 min vil han rejse sig og jeG siger at så skal han være færdig med sin is, jeg får den og siger hvad siger man så, tak for mad siger han.

for mig er den så ovre der.

men ja, gjorde jeg det hele forkert? Det tror jeg min veninde syns, for de kørte hjem med det samme og hun sagde til sin bonus at det gjorde de for at Biiib kan forstå at han var uartig og derfor gad de ikke lege mere med ham Og da de sagde farvel sagde hun til min søn igen at han havde været fræk og hun blev ked af da han kastede noget i hovedet på hende.

føler selv jeg gjorde alt forkert og ikke var konsekvent nok men føler også hun kørte den for lang ud og bære nag overfor en lille dreng.

øv det skulle bare have været en hygge eftermiddag/aften og så blev det bare træls.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

2721

Jeg syntes din veninde er helt galt på den og sådan skulle ingen tale til min søn.

det lyder til din søn har været træt og mættet af lege og gæster og har derfor reageret som han gjorde( det kan min søn også finde på og jeg har aldrig oplevet mine gæster reagere som din veninde )

om du håndterede situation med isen okay, det kommer jo an på hvordan man opdrager, men jeg er helt enig I at når du har lovet ham is, hvis han kommer til bords og sætter sig så skal du holde det.

stort kram til dig og jeg håber du og din veninde får jer en snak om hvordan man taler og opføre sig i dit hjem og overfor din søn for ja, jeg syntes hun lyder enormt barnlig.

Anmeld

24. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
2721 skriver:

Jeg syntes din veninde er helt galt på den og sådan skulle ingen tale til min søn.

det lyder til din søn har været træt og mættet af lege og gæster og har derfor reageret som han gjorde( det kan min søn også finde på og jeg har aldrig oplevet mine gæster reagere som din veninde )

om du håndterede situation med isen okay, det kommer jo an på hvordan man opdrager, men jeg er helt enig I at når du har lovet ham is, hvis han kommer til bords og sætter sig så skal du holde det.

stort kram til dig og jeg håber du og din veninde får jer en snak om hvordan man taler og opføre sig i dit hjem og overfor din søn for ja, jeg syntes hun lyder enormt barnlig.

Helt enig

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Tak. Dejligt jeg ikke er helt galt på den.

ved jo godt han ikke skulle have is når han var fræk og alt det der, men han kom jo op igen og ville gerne runde den af på en god måde. 

Nå øv bøv. Men jeg har en god og kærlig dreng normalt, så noget må jeg jo gøre rigtigt.

ved heller ikke hvorfor jeg bliver så usikker, jo jeg bliver jo flov over han ikke høre efter og jeg både mærker og høre hun ikke er enig, men det er også bare en svær alder både for barnet selv og forældre.

Anmeld

24. februar 2015

AlberteSophie

Din veninde bør slet ikke opdrage på dit barn, tværtimod. Hun må tage den med dig og ikke din søn. Desuden sagde han undskyld fordi han ramte hende i hovedet, så tager man den ikke frem igen, for hvad hjælper det så at undskylde? 

Som forældre holder man hvad MSN lover, men der skal være konsekvenser, hvilke jeg også kan forstå at du satte. 

Din søn er sikkert træt efter en lang dag, og magtede sikkert ikke at få en konsekvens men derimod at prøve grænser, det virker langt mere overskueligt for børn i den alder. Selvstændige væsner

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

AlberteSophie skriver:

Din veninde bør slet ikke opdrage på dit barn, tværtimod. Hun må tage den med dig og ikke din søn. Desuden sagde han undskyld fordi han ramte hende i hovedet, så tager man den ikke frem igen, for hvad hjælper det så at undskylde? 

Som forældre holder man hvad MSN lover, men der skal være konsekvenser, hvilke jeg også kan forstå at du satte. 

Din søn er sikkert træt efter en lang dag, og magtede sikkert ikke at få en konsekvens men derimod at prøve grænser, det virker langt mere overskueligt for børn i den alder. Selvstændige væsner

Ja værner også meget om hans empati, evner til at undskylde og reflektere. Og synes nemlig bestemt at når man har snakket om noget og undskyld skal det ikke bruges mod ham IGEN. Det synes jeg er unfair, især når man er så lille og stadig lære.

har egentlig ikke noget imod hun "opdrager" på ham, synes det er fint han mærker lidt hvordan andre tænker en gang imellem, måske også fordi vi plejer at gøre det, uden at overskride grænser og er høflige overfor hinandens børn, men synes bare hun træk den alt for langt og ikke havde indsigt i hvordan en treårig kan have det i ulvetimen. 

Anmeld

24. februar 2015

Cassiopeia

Hvis min veninde havde snakket sådan om/til min dreng, så var jeg blevet vred. Det er bestemt ikke i orden. Det skulle hun have tacklet på en helt anden måde.

Syntes det er fint du lod ham få isen, når nu du havde lovet ham den.

Du har gjort hvad du kunne, kender det selv fra min dreng, når først de er trætte og ikke kan rumme mere så kan det svært at trænge igennem til dem.

Også var det rigtig flot han sagde undskyld, da han ramte hende med bilen. 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Cassiopeia skriver:

Hvis min veninde havde snakket sådan om/til min dreng, så var jeg blevet vred. Det er bestemt ikke i orden. Det skulle hun have tacklet på en helt anden måde.

Syntes det er fint du lod ham få isen, når nu du havde lovet ham den.

Du har gjort hvad du kunne, kender det selv fra min dreng, når først de er trætte og ikke kan rumme mere så kan det svært at trænge igennem til dem.

Også var det rigtig flot han sagde undskyld, da han ramte hende med bilen. 

Han sagde faktisk undskyld hele tre gange, hun prøvede at tage imod men man kunne tydeligt mærke på hende hun ikke kunne tage imod undskyldningen. Derfor gentog han det. Og hvad skal han dog så gøre når hun tilmed siger det igen når de gik. Synes det var ærgerligt vi ikke kunne slutte aftenen af på en god måde. Min dreng havde glædet sig lige fra imorges og gået og ventet på de skulle komme hele dagen og så ender det hele så dumt.

jeg undres også over hun ikke kan have lidt forståelse for en tumling bliver fyldt op og bliver trodsig når hun nu selv har en af slagsen derhjemme. Selvfølgelig kun bonus, men alligevel.

Anmeld

24. februar 2015

2721

Anonym skriver:

Tak. Dejligt jeg ikke er helt galt på den.

ved jo godt han ikke skulle have is når han var fræk og alt det der, men han kom jo op igen og ville gerne runde den af på en god måde. 

Nå øv bøv. Men jeg har en god og kærlig dreng normalt, så noget må jeg jo gøre rigtigt.

ved heller ikke hvorfor jeg bliver så usikker, jo jeg bliver jo flov over han ikke høre efter og jeg både mærker og høre hun ikke er enig, men det er også bare en svær alder både for barnet selv og forældre.

Din søn opførte sig som en helt normal tre-årig og det skal du ikke skamme dig over. Omend jeg også godt selv kender følelsen i nu og næ

personligt havde jeg også givet ham lov til at få is, hvis han satte sig op igen(men som jeg skrev vi opdrager alle forskelligt)og din veninde var så ikke enig, men det er hendes problem og det holder man for sig selv.

hun lyder umoden

Kram

Anmeld

24. februar 2015

Cassiopeia

Han sagde faktisk undskyld hele tre gange, hun prøvede at tage imod men man kunne tydeligt mærke på hende hun ikke kunne tage imod undskyldningen. Derfor gentog han det. Og hvad skal han dog så gøre når hun tilmed siger det igen når de gik. Synes det var ærgerligt vi ikke kunne slutte aftenen af på en god måde. Min dreng havde glædet sig lige fra imorges og gået og ventet på de skulle komme hele dagen og så ender det hele så dumt.

jeg undres også over hun ikke kan have lidt forståelse for en tumling bliver fyldt op og bliver trodsig når hun nu selv har en af slagsen derhjemme. Selvfølgelig kun bonus, men alligevel.

Hele tre gange, det er altså flot! Hvis det var min dreng så tror jeg ikke, jeg kunne få ham til at sige undskyld, mere fordi han godt ville være klar over at det var forkert også blive flov og gemme sig i mit skød  men sådan er det jo bare  det er jo små børn.

Ligende situationer må din veninde da også have oplevet med sit bonus barn, hun havde bare en af de gode dage, hvor du var lidt uheldig  bare vent, næste gang i mødes så er det sikkert hendes bonus der er den uartige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.