Brystpumpe eller modermælks erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2015

Tutter92

Jeg stoppede hurtigt med at amme fordi det simpelthen var et helvede. Jeg frygtede hver gang han skulle have mad, fordi det gjorde ondt og han kæmpede med at få fat, så det endte altid ud i skrig og jeg begyndte at græde, fordi det var så frustrerende at jeg ikke vidste om han fik nok mad. Jeg valgte så at gå over til mme, men pumpede stadig ud så han kunne få lidt af mit mælk. Men kunne tydeligt se på min dreng at han var glad for at få flaske, for så skulle han jo ikke kæmpe mere :-)

Jeg har så efterfølgende fået avide af lægen at han har nedsat sutterefleks, så hun sys det var en rigtig god ide at jeg stoppede med at amme.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

Kløver

hejmeddig10 skriver:

Ja, så kom vores dejlige lille prinsesse til verdenen i fredags. 
Men amningen synes jeg er et problem! (ved godt det ikke er mange dage siden hun ankom) Jeg har så ondt i den ene brystvorte, og ved det bryst er hun også utrolig svær at lægge til! Det er også som om der er kommet lidt sårskårbe på.. Den gør ondt hele amningen igennem, det stilner en smule a, men ikke noget at råbe hurra for.. Den anden er også begyndt at blive lidt øm, men ingenting i forhold til den første... 

Mit spørgsmål er så, hvad ville i give baby, hvis i havde opgivet amningen? Modermælkserstatning, eller ville i bruge en brystpumpe, så den stadig får modermælken? Eller hvordan og hvorledes? For jeg er faktisk på randen til at bryde sammen over det her, jeg har det utrolig svært når jeg skal amme hende, fordi hun ikke rigtig vil lægge til, eller fordi det bare kommer til at gøre ondt...

Håber der er nogle søde mødre der kan hjælpe mig!! 

Hilsen en lidt frustreret nybagt mor..

Jeg pumpede ud ved min ældste og gav erstatning + lagde til. Det var så hårdt og opslidende. Kommer meget an på hvor meget mælk du har men har ikke hørt om nogen som kunne klare at malke ud, helt til babys behov for mælk var slut. Så det må være dig der gør op hvir længe og om du orker begge dele 

Anmeld

25. februar 2015

fruD

Jeg fødte for lidt over 6 uger siden og min datter kan ikke finde ud af at amme. Vi har prøvet alt, ammebrikker, været indlagt på neonatal grundet vægttab da hun ikke kunne finde ud af at spise. Da vi var indlagt malkede jeg ud og gav hende min mælk på flaske (Modermælk er jo det allerbedste for baby, siger lægerne). Da vi blev udskrevet lejede jeg en elektronisk brystpumpe hos Ønskebørn. Så nu har jeg malket ud i fem uger og givet det på flaske. Jeg synes ikke det er så træls (når vi nu ikke kan amme) så jeg forsætter med pumpen til det hænger mig langt ud af halsen. Men pt er det mit job. Men prøv ammebrikkerne først - det er da klart det letteste 

Anmeld

25. februar 2015

Isabella_mor

fruD skriver:

Jeg fødte for lidt over 6 uger siden og min datter kan ikke finde ud af at amme. Vi har prøvet alt, ammebrikker, været indlagt på neonatal grundet vægttab da hun ikke kunne finde ud af at spise. Da vi var indlagt malkede jeg ud og gav hende min mælk på flaske (Modermælk er jo det allerbedste for baby, siger lægerne). Da vi blev udskrevet lejede jeg en elektronisk brystpumpe hos Ønskebørn. Så nu har jeg malket ud i fem uger og givet det på flaske. Jeg synes ikke det er så træls (når vi nu ikke kan amme) så jeg forsætter med pumpen til det hænger mig langt ud af halsen. Men pt er det mit job. Men prøv ammebrikkerne først - det er da klart det letteste 

det er da super flot..

og til TS... sårene heler med tiden. brug lanolin creme og sørg for at holde dine babser rene så går der ikke betændelse i.

jeg havde også sår med min første og jeg HADEDE det, men der gik ikke længe 1-2 uger så var det væk og amingen kørte totalt på skinner.

og hvis det ikke kommer til at køre for dig, så dør hverken baby eller du ikke af at sige stop og gå over til MME.. 

en god mor sidder ikke i brysterne..

du gør tydeligvist det der er bedst for dit barn..

Anmeld

25. februar 2015

modesty

Ja, så kom vores dejlige lille prinsesse til verdenen i fredags. 
Men amningen synes jeg er et problem! (ved godt det ikke er mange dage siden hun ankom) Jeg har så ondt i den ene brystvorte, og ved det bryst er hun også utrolig svær at lægge til! Det er også som om der er kommet lidt sårskårbe på.. Den gør ondt hele amningen igennem, det stilner en smule a, men ikke noget at råbe hurra for.. Den anden er også begyndt at blive lidt øm, men ingenting i forhold til den første... 

Mit spørgsmål er så, hvad ville i give baby, hvis i havde opgivet amningen? Modermælkserstatning, eller ville i bruge en brystpumpe, så den stadig får modermælken? Eller hvordan og hvorledes? For jeg er faktisk på randen til at bryde sammen over det her, jeg har det utrolig svært når jeg skal amme hende, fordi hun ikke rigtig vil lægge til, eller fordi det bare kommer til at gøre ondt...

Håber der er nogle søde mødre der kan hjælpe mig!! 

Hilsen en lidt frustreret nybagt mor..

Det er altså helt HELT normalt det du beskriver. De fleste oplever at det gør ondt de første par uger.

Jeg havde aldrig ondt, til gengæld havde jeg masser af sår og blod o.s.v. den første uge. Men jeg tror aldrig at jeg har mødt en anden mor der ikke havde ondt det første stykke tid.

Jeg synes at du skal give det minimum en uge mere inden du begynder på at malke ud/give erstatning. Og hvis du har behov for at snakke med en erfaren, så ring til sundhedsplejersken nu og sig at du har brug for hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.