Brystpumpe eller modermælks erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
14 svar
6 synes godt om
23. februar 2015

hejmeddig10

Ja, så kom vores dejlige lille prinsesse til verdenen i fredags. 
Men amningen synes jeg er et problem! (ved godt det ikke er mange dage siden hun ankom) Jeg har så ondt i den ene brystvorte, og ved det bryst er hun også utrolig svær at lægge til! Det er også som om der er kommet lidt sårskårbe på.. Den gør ondt hele amningen igennem, det stilner en smule a, men ikke noget at råbe hurra for.. Den anden er også begyndt at blive lidt øm, men ingenting i forhold til den første... 

Mit spørgsmål er så, hvad ville i give baby, hvis i havde opgivet amningen? Modermælkserstatning, eller ville i bruge en brystpumpe, så den stadig får modermælken? Eller hvordan og hvorledes? For jeg er faktisk på randen til at bryde sammen over det her, jeg har det utrolig svært når jeg skal amme hende, fordi hun ikke rigtig vil lægge til, eller fordi det bare kommer til at gøre ondt...

Håber der er nogle søde mødre der kan hjælpe mig!! 

Hilsen en lidt frustreret nybagt mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
hejmeddig10 skriver:

Ja, så kom vores dejlige lille prinsesse til verdenen i fredags. 
Men amningen synes jeg er et problem! (ved godt det ikke er mange dage siden hun ankom) Jeg har så ondt i den ene brystvorte, og ved det bryst er hun også utrolig svær at lægge til! Det er også som om der er kommet lidt sårskårbe på.. Den gør ondt hele amningen igennem, det stilner en smule a, men ikke noget at råbe hurra for.. Den anden er også begyndt at blive lidt øm, men ingenting i forhold til den første... 

Mit spørgsmål er så, hvad ville i give baby, hvis i havde opgivet amningen? Modermælkserstatning, eller ville i bruge en brystpumpe, så den stadig får modermælken? Eller hvordan og hvorledes? For jeg er faktisk på randen til at bryde sammen over det her, jeg har det utrolig svært når jeg skal amme hende, fordi hun ikke rigtig vil lægge til, eller fordi det bare kommer til at gøre ondt...

Håber der er nogle søde mødre der kan hjælpe mig!! 

Hilsen en lidt frustreret nybagt mor..

Først tillykke med prinsessen.  

Jeg blev selv mor i sommers, og havde rigeligt med mælk og ingen smerter i brystvorterne. Men det viste sig, at mine brystvorter ikke var til at sutte fra. De var ikke lange nok til at stimulere i ganen ved min datter. Derfor gik jeg over til ammebrikker. Nåede at være på det i 2-3 dage, hvorefter jeg gik over til brystpumpe. 

For det første bør du gøre op med dig selv om du ønsker amning. Eller om du ønsker at stoppe med det?! 

Jeg ville nok i første omgang overveje ammebrikker. De skåner nemlig brystvorten. Og så kan du stadig fortsætte med amning. Måske efter noget tid stoppe med ammebrikkerne igen. 

HVis det fungere med ammebrikker er det jo det. Og ellers ville jeg nok bruge brystpumpe (køb elektronisk) så længe det var muligt. Og derefter gå over til modermælkserstatning. 

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

23. februar 2015

hejmeddig10

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Først tillykke med prinsessen.  

Jeg blev selv mor i sommers, og havde rigeligt med mælk og ingen smerter i brystvorterne. Men det viste sig, at mine brystvorter ikke var til at sutte fra. De var ikke lange nok til at stimulere i ganen ved min datter. Derfor gik jeg over til ammebrikker. Nåede at være på det i 2-3 dage, hvorefter jeg gik over til brystpumpe. 

For det første bør du gøre op med dig selv om du ønsker amning. Eller om du ønsker at stoppe med det?! 

Jeg ville nok i første omgang overveje ammebrikker. De skåner nemlig brystvorten. Og så kan du stadig fortsætte med amning. Måske efter noget tid stoppe med ammebrikkerne igen. 

HVis det fungere med ammebrikker er det jo det. Og ellers ville jeg nok bruge brystpumpe (køb elektronisk) så længe det var muligt. Og derefter gå over til modermælkserstatning. 

Håber du kan bruge mit svar

Mange tak for svar! (: 
Men hvordan ved man hvad størrelse man skal bruge i de ammebrikker? (: 

Anmeld

23. februar 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Tillykke med den lille.

Jeg vil anbefale dig at få din SP til at komme og se hvordan du ligger hende til - det lyder til hun ikke sutter rigtigt og det giver hurtigt sår på brystvorterne og gør VILDT ondt. Hvis du får styr på teknikken (såfremt det er der problemet er) så vil det hurtigt blive eget bedre. Det kan også være din datter har for kort tungebånd - noget der tit opdages for snet og måske får mange til at droppe amning som ellers kunne være lykkeds. Så jeg synes du skal overveje at se om du kan rette på nogle ting inden du opgiver amning...såfremt du altså har lyst til at amme.

Pøj pøj ( giv gerne en update senere om hvad du har gjort/valgt)

Anmeld

23. februar 2015

hejmeddig10 skriver:

Mange tak for svar! (: 
Men hvordan ved man hvad størrelse man skal bruge i de ammebrikker? (: 

Det afhænger af størrelsen på selve dutten på brystvorten

Anmeld

23. februar 2015

hejmeddig10

Jegermoar skriver:

Tillykke med den lille.

Jeg vil anbefale dig at få din SP til at komme og se hvordan du ligger hende til - det lyder til hun ikke sutter rigtigt og det giver hurtigt sår på brystvorterne og gør VILDT ondt. Hvis du får styr på teknikken (såfremt det er der problemet er) så vil det hurtigt blive eget bedre. Det kan også være din datter har for kort tungebånd - noget der tit opdages for snet og måske får mange til at droppe amning som ellers kunne være lykkeds. Så jeg synes du skal overveje at se om du kan rette på nogle ting inden du opgiver amning...såfremt du altså har lyst til at amme.

Pøj pøj ( giv gerne en update senere om hvad du har gjort/valgt)

Vi har ikke fået en SP endnu, venter på hun skal ringe, men det ved jeg ikke om hun før i dag eller i morgen.. 

Anmeld

23. februar 2015

hejmeddig10

Det afhænger af størrelsen på selve dutten på brystvorten

Så må jeg købe en af hver og se, for ved ikke hvilken størrelse jeg skal bruge. 

Anmeld

23. februar 2015

Goggelogge

Vi fik af vide at man skulle tage den største brik og det er det alle jeg kender har fået på sygehuset

vi kunne ikke amme da mine brystvorte også var forkorte eller hvad der nu hedder, men senere fandt vi også ud af at hun havde noget i klemme i nakken, så der var simpelthen ikke behageligt for hende at tage ved, ved det ikke bryst.. Bare vi havde vidst det noget før, så vi var ved kiropraktor.. Men vi sprang over på flaske efter 5 uger og nu irritere det mig lidt vi ikke vidste der med hendes nakke noget før..

Anmeld

23. februar 2015

hejmeddig10 skriver:

Vi har ikke fået en SP endnu, venter på hun skal ringe, men det ved jeg ikke om hun før i dag eller i morgen.. 

Hmm. Så burde du stadig kunne få hjælp, hvor du fødte. Måske de vil tjekke om hun bliver lagt rigtig til?

Anmeld

23. februar 2015

hejmeddig10

Hmm. Så burde du stadig kunne få hjælp, hvor du fødte. Måske de vil tjekke om hun bliver lagt rigtig til?

Da vi var indlagt fik vi af vide at hun lå rigtig når hun suttede.. Også selvom det gjorde nas..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.