Tage uddannelse eller blive gravid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
16 svar
3 synes godt om
23. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej piger

jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg fik nyt job sidste år børnetøjsbuktik da jeg gerne ville have nye udfordringer og i år søge nogle kontorelevstillinger, jeg er uddannet i tøjbutik og var der i 7 år. Jeg har søgt en masse, men nu ved jeg ikke om jeg hellere vil have et barn til inden jeg tager en ny uddannelse.. Vi har en datter på 1 1/2 og hvis jeg tager en uddannelse vil der ihvertfald blive 4 år hvis ikke mere imellem dem..

hvad ville i gøre? Tage uddannelse og være ligeglad med der var 4 - 5 år imellem eller gå i gang med at blive gravid og tage en uddannelse efter.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Dinna88

Kan du ikke gøre begge dele? Jeg er gravid nu, og går på barsel efter 1. semester. Så starter jeg bare op på 2. semester efter barsel, og så får jeg SU under barsel

Anmeld

23. februar 2015

malliebooh

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg fik nyt job sidste år børnetøjsbuktik da jeg gerne ville have nye udfordringer og i år søge nogle kontorelevstillinger, jeg er uddannet i tøjbutik og var der i 7 år. Jeg har søgt en masse, men nu ved jeg ikke om jeg hellere vil have et barn til inden jeg tager en ny uddannelse.. Vi har en datter på 1 1/2 og hvis jeg tager en uddannelse vil der ihvertfald blive 4 år hvis ikke mere imellem dem..

hvad ville i gøre? Tage uddannelse og være ligeglad med der var 4 - 5 år imellem eller gå i gang med at blive gravid og tage en uddannelse efter.. 

Hvis min økonomi kunne holde til at jeg studerede med 2 børn, så ville jeg vælge at få barnet først .. Personligt synes jeg ikke der skal være for længe mellem børn men økonomien skal jo også holde. 

Anmeld

23. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg har heldigvis en mand som tjener okay, og hvis jeg er så heldig at få en elevplads får man 19000 som voksenelev.. Men synes det er svært hvad der er rigtigt.. Vi skal kun have 2 børn så man kan sige når den sidste er kommer skal vi ikke have flere..

Anmeld

23. februar 2015

migxher

Du kan da sagtens studere og få et barn samtidig (: Nu er gravid jo heller ikke noget man bare lige bliver, vupti, når man ønsker det, det kan tage måneder eller år. Så du skal da bare komme igang med den uddannelse, og så kommer baby nok hen af vejen på et tidspunkt hvis i også går igang med det. 

Anmeld

23. februar 2015

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Kan du ikke gøre begge dele? Jeg er gravid nu, og går på barsel efter 1. semester. Så starter jeg bare op på 2. semester efter barsel, og så får jeg SU under barsel

Hvad er du igang med? Jeg vil jo ikke få SU men voksenelevløn, men tænker det er lidt ondt og blive gravid imens man er elev da der 'kun' er 2 år det gælder om..

Anmeld

23. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Du kan da sagtens studere og få et barn samtidig (: Nu er gravid jo heller ikke noget man bare lige bliver, vupti, når man ønsker det, det kan tage måneder eller år. Så du skal da bare komme igang med den uddannelse, og så kommer baby nok hen af vejen på et tidspunkt hvis i også går igang med det. 

Som jeg skrev tidligere så tager det jo kun 2 år at blive kontorelev, hvis jeg er så heldig at få en stilling, så synes det er lidt ondt at blive gravid imens.. 

Anmeld

23. februar 2015

Dinna88

Anonym skriver:

Hvad er du igang med? Jeg vil jo ikke få SU men voksenelevløn, men tænker det er lidt ondt og blive gravid imens man er elev da der 'kun' er 2 år det gælder om..

Mindre detalje, som jeg lige missede  
Jeg læser til pædagog, så det er jo ret simpelt. Hvis I nu venter et år med at gå igang, så du kun har et år tilbage?

Anmeld

23. februar 2015

Mom2

Anonym skriver:

Hej piger

Har du tjekket, at du ikke skal have fornyet din skole, når det er så lang tid siden, at du er uddannet?
Synes, at have hørt noget om, at der er kommet nye regler for, hvor længe ens HH/HG er gældende.

Anmeld

23. februar 2015

migxher

Anonym skriver:

Som jeg skrev tidligere så tager det jo kun 2 år at blive kontorelev, hvis jeg er så heldig at få en stilling, så synes det er lidt ondt at blive gravid imens.. 

Jamen så må i jo vente til du er færdig med den uddannelse, længere er den vel ikke?  Personligt er det dog ikke noget der skulle stoppe mig hvis det var. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.