Lysvågen efter natamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

Sitrani

Louise_Russel skriver:

Kære piger

åh frustreret mor her! 

Min datter på 2,5måneder nægter at sove efter natamningen. 

Dajeg bruger ammebrikker er vi nødt til at stå op og gå ind i stuen, for at klare amningen.her tænder jeg en smule lys og sidder i lænestolen. 

Jeg lader hendes dyne være svøbt om hende, så hun ikke skal føle for meget ændring, når hun skal tilbage i vuggen. Alligevel er hun lysvågen, når hun bliver lagt, trods at hun falder i søvn ved brystet. Så er det op igen og amme  igen... Og ja hun vil gerne spise videre, til trods for, at hun lige er blevet stopfodret. 

Efterhånden foregår nætterne i lænestolen, hvor vi så begge sover, men min krop er simpelthen ved at opgive, for det er ikke det bedste sted at sove. 

Gode råd modtages med kyshånd! Er så frustreret. Prøvede denne gang, at tage hende over i vores seng, men der blev hun hidsig, så ind i stuen igen, hvor jeg så sidder nu. 

Åh det lyder hårdt!!!

Jeg har selv brugt ammebrikker (er dog kommet ret hurtigt af med dem!) Jeg ku snildt amme liggende i sengen, og så sov vi bare begge videre bagefter - og det ku også lade sig gøre med ammebrikker..... har du forsøgt det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Louise_Russel

Frk.1986 skriver:

Åh for en træls omgang!

Tror helt sikkert det bedste er at droppe de åndssvage brikker! Det kan være smadder svært og hårdt, men det er bare hundrede gange mindre besværligt bagefter! Jeg tror bare du er nødt til at være rigtig stædig og bestemme dig for, at det bare SKAL lykkedes!

Jeg brugte dem i starten med min datter, og jeg skal ikke i nærheden af dem, når ham i maven skal ammes!! Så må jeg bide amerten i mig og prøve med noget salve på de sår der nu engang opstår.

Har nu prøvet at starte forfra i timevis i dag, uden held. Hun nægter at tage min brystvorte. Desværre. Jeg har nu ikke haft de store problemer med smerter og bruger brikkerne, fordi mine brystvorter er små og mine bryster meget store og bløde, så hun bliver nærmest kvalt i bryst og fik efter fødslen alt for meget luft med ind. 

Anmeld

23. februar 2015

Louise_Russel

Sitrani skriver:

Åh det lyder hårdt!!!

Jeg har selv brugt ammebrikker (er dog kommet ret hurtigt af med dem!) Jeg ku snildt amme liggende i sengen, og så sov vi bare begge videre bagefter - og det ku også lade sig gøre med ammebrikker..... har du forsøgt det??

Ja en del gange. En ud af ti gange må jeg bare opgive, fordi der ryger lidt mælk ud under brikken og så skøjter de rundt, så de skal af og tørres og det er bare død besværligt når man ligger ned. I hvert tilfælde for mig. Desværre

Anmeld

23. februar 2015

Louise_Russel

sommerbarn<3 skriver:

Jeg brugte også ammebtikker. Og det kan godt lade sig gøre bare med en lille våge lampe og så ligge i senge og amme. Altså sådan ligge på siden med barnet ved siden af. Køb flere sæt ammebtikker, så behøver du først stå op og skolde dem og morgenen.

Jeg har brikker nok og har prøvet at amme i sengen. Når det lykkes er det fantastisk, men ofte fungerer det bare ikke. Det er svært at styre brikkerne, grundet mine dumme bryster og hun bliver hurtigt helt vildt ked af det, når det ikke går hurtigt nok om natten. Desuden får hun ikke altid godt nok fat, når vi ligger ned, så selvom det selvfølgelig skal forsøges igen og igen, så tror jeg bare ikke det er løsningen for os:-(

Anmeld

23. februar 2015

Frk.1986

Louise_Russel skriver:

Har nu prøvet at starte forfra i timevis i dag, uden held. Hun nægter at tage min brystvorte. Desværre. Jeg har nu ikke haft de store problemer med smerter og bruger brikkerne, fordi mine brystvorter er små og mine bryster meget store og bløde, så hun bliver nærmest kvalt i bryst og fik efter fødslen alt for meget luft med ind. 

Øv hvor træls altså, men jeg synes også jeg kan mindes at jeg prøvede et par gange inden det lykkedes. Måske du skal prøve igen om nogle uger...?

Anmeld

23. februar 2015

jenny4

Har du prøvet at halvsidde og så have hende liggende på din mave - altså mave mod mave? 

Det hjalp mig rigtig meget med den første, da brystet så ikke "kvæler" hende og hun kan bedre styre hvor meget bryst hun får fat i.

samtidig er det så ikke sikkert at hun falder i søvn og så kan du putte hende over i vuggen når hun er færdig med at spise.

måske et forsøg værd ��

Anmeld

23. februar 2015

Vivienne

Louise_Russel skriver:

har du ham under din dyne? Jeg prøver ofte at amme i sengen, men må 9 ud af 10 gange opgive fordi brikkerne kører rundt og Emilie bliver småirriteret over at jeg hele tiden skal tørre dem af og sætte dem på igen og derfor karter rundt med de små ben. Når det fungerer er det fantastisk, men desværre sjældent

Ja, han sover med mig under min dyne. 

Mit bedste råd til dig er, at lægge dig ned på sengen med hende, når din sp kommer på besøg, så hun kan guide dig. Du kan evt. ringe til hende og bede om et kort "ammebesøg" (hvde selv brug for sådan et, da mine bv blødte). Jeg er sikker på at hun er villig til at komme og hjælpe dig. 

De er rigtig gode til at finde løsninger/alternativer når det kommer til amning. 

Lov mig at du ringer til hende 

Anmeld

13. marts 2015

Louise_Russel

En lille opsamling...

det viste sig, at min lille skat havde 12 ugers tigerspring. Der skete simpelthen for meget i det lille hoved. Nu har vi haft ca 14 dage med perfekte nætter, hvor der er blevet ammet i lænestolen én gang og hun er blevet lagt i vuggen uden problemer.  

Første afstikker er her i nat, hvor hun åbenbart er mere sulten, trods en times amning. Nok ammesprings tid. Det tager vi med - ikke alle nætter kan være perfekte med et spædbarn. 

Tak for alle jeres råd. Desværre er det ikke muligt at smide brikkerne, da hun nægter at tage brystet og bliver hidsig. Amming i sengen er desværre også udelukket 99% af tilfældene, da det bare ikke fungerer for os og min søvn bliver så smadret, at jeg ikke får oparbejdet det nødvendige overskud. Elsker at have hende i sengen under samme dyne, men vi kamp sveder begge og igen ødelægger det søvnen.

Jeg er nødt til at bruge lænestolen, der heldigvis kan lænes tilbage. Er begyndt at tænde en alarm, der går i gang efter 1 times amning, så jeg kan vågne, såfremt jeg er faldet i søvn, så jeg kan komme ind i seng igen. 

Endnu en gang tak for alle der var så søde at bruge tid på at komme med råd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.