Lysvågen efter natamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.570 visninger
17 svar
1 synes godt om
23. februar 2015

Louise_Russel

Kære piger

åh frustreret mor her! 

Min datter på 2,5måneder nægter at sove efter natamningen. 

Dajeg bruger ammebrikker er vi nødt til at stå op og gå ind i stuen, for at klare amningen.her tænder jeg en smule lys og sidder i lænestolen. 

Jeg lader hendes dyne være svøbt om hende, så hun ikke skal føle for meget ændring, når hun skal tilbage i vuggen. Alligevel er hun lysvågen, når hun bliver lagt, trods at hun falder i søvn ved brystet. Så er det op igen og amme  igen... Og ja hun vil gerne spise videre, til trods for, at hun lige er blevet stopfodret. 

Efterhånden foregår nætterne i lænestolen, hvor vi så begge sover, men min krop er simpelthen ved at opgive, for det er ikke det bedste sted at sove. 

Gode råd modtages med kyshånd! Er så frustreret. Prøvede denne gang, at tage hende over i vores seng, men der blev hun hidsig, så ind i stuen igen, hvor jeg så sidder nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Frk.1986

Øv hvor jeg føler med dig!

Hvordan har du det med at droppe ammebrikken og så prøve at amme hende i rummet hvor hun sover?

Kan du evt. sidde i sofaen og amme hende og så forsigtigt lægge dig ned efter endt amning? Så kunne du da måske sove lidt bedre i det mindste...

Opmundrende tanker herfra

Anmeld

23. februar 2015

Vivienne

Louise_Russel skriver:

Kære piger

åh frustreret mor her! 

Dajeg bruger ammebrikker er vi nødt til at stå op og gå ind i stuen, for at klare amningen.her tænder jeg en smule lys og sidder i lænestolen. 

Jeg lader hendes dyne være svøbt om hende, så hun ikke skal føle for meget ændring, når hun skal tilbage i vuggen. Alligevel er hun lysvågen, når hun bliver lagt, trods at hun falder i søvn ved brystet. Så er det op igen og amme  igen... Og ja hun vil gerne spise videre, til trods for, at hun lige er blevet stopfodret. 

Efterhånden foregår nætterne i lænestolen, hvor vi så begge sover, men min krop er simpelthen ved at opgive, for det er ikke det bedste sted at sove. 

Gode råd modtages med kyshånd! Er så frustreret. Prøvede denne gang, at tage hende over i vores seng, men der blev hun hidsig, så ind i stuen igen, hvor jeg så sidder nu. 

Hej

Jeg bruger også ammebrikker og min søn er 4 mdr gammel.

Han har fra start af sovet i vores seng, så amningen foregår stille og roligt. Han sover ved siden af mig og når han vågner og ønsker at spise, så sætter jeg ammebrik på og han går i gang. Derefter falder han i søvn. Han sover 12 timer med 3-4 amninger. 

Det er ikke den ideelle løsning, da jeg sover dårligt, men for ham er det den bedste og den han er vant til.

Kan høre på dig at dit barn også har vænnet sig til den rutine I to har. Men har du overvejet at amme hende i din seng? Kan godt være hun er hysterisk de første par gange men at hun så vænner sig til det?

held og lykke!

Anmeld

23. februar 2015

Hertz

Nu ved jeg ikk lige hvordan det foregår med ammebrikker men kan du evt ligge ned og amme, kan huske at min datter også altid vågnede når jeg lagde hende fra mig indtil jeg begyndte at amme liggende.

Anmeld

23. februar 2015

Louise_Russel

Frk.1986 skriver:

Øv hvor jeg føler med dig!

Hvordan har du det med at droppe ammebrikken og så prøve at amme hende i rummet hvor hun sover?

Kan du evt. sidde i sofaen og amme hende og så forsigtigt lægge dig ned efter endt amning? Så kunne du da måske sove lidt bedre i det mindste...

Opmundrende tanker herfra

Jeg ville ELSKE at droppe brikkerne, men har indtil videre ikke haft held til at starte forfra. Tænkte at prøve igen i dag.

Min mand måtte overtage i nat, fordi jeg bare sad og tudede af udmattelse. Hvis bare jeg kunne smide brikkerne, så kunne jeg også meget lettere blive i sengen og amme. 

Det med sofaen er desværre testet. Er stadig nødt til stort set at sidde op, så der ligger jeg om muligt endnu værre. Lænestolen kan heldigvis vippes, så man halvt ligger ned. 

Anmeld

23. februar 2015

Louise_Russel

Vivienne skriver:

Hej

Jeg bruger også ammebrikker og min søn er 4 mdr gammel.

Han har fra start af sovet i vores seng, så amningen foregår stille og roligt. Han sover ved siden af mig og når han vågner og ønsker at spise, så sætter jeg ammebrik på og han går i gang. Derefter falder han i søvn. Han sover 12 timer med 3-4 amninger. 

Det er ikke den ideelle løsning, da jeg sover dårligt, men for ham er det den bedste og den han er vant til.

Kan høre på dig at dit barn også har vænnet sig til den rutine I to har. Men har du overvejet at amme hende i din seng? Kan godt være hun er hysterisk de første par gange men at hun så vænner sig til det?

held og lykke!

har du ham under din dyne? Jeg prøver ofte at amme i sengen, men må 9 ud af 10 gange opgive fordi brikkerne kører rundt og Emilie bliver småirriteret over at jeg hele tiden skal tørre dem af og sætte dem på igen og derfor karter rundt med de små ben. Når det fungerer er det fantastisk, men desværre sjældent

Anmeld

23. februar 2015

Louise_Russel

Hertz skriver:

Nu ved jeg ikk lige hvordan det foregår med ammebrikker men kan du evt ligge ned og amme, kan huske at min datter også altid vågnede når jeg lagde hende fra mig indtil jeg begyndte at amme liggende.

Jeg har prøvet, men 9 ud af 10 gange fungerer det ikke, fordi lidt af mælken løber ind mellem brik og hud og så skøjter brikken rundt. Det sker også når jeg sidder op, men der er det lettere at styre. Når vi ligger ned bliver hun hurtigere irriteret over, konstant at skulle slippe, så brikken kan blive tørret af

Anmeld

23. februar 2015

Frk.1986

Louise_Russel skriver:

Jeg ville ELSKE at droppe brikkerne, men har indtil videre ikke haft held til at starte forfra. Tænkte at prøve igen i dag.

Min mand måtte overtage i nat, fordi jeg bare sad og tudede af udmattelse. Hvis bare jeg kunne smide brikkerne, så kunne jeg også meget lettere blive i sengen og amme. 

Det med sofaen er desværre testet. Er stadig nødt til stort set at sidde op, så der ligger jeg om muligt endnu værre. Lænestolen kan heldigvis vippes, så man halvt ligger ned. 

Åh for en træls omgang!

Tror helt sikkert det bedste er at droppe de åndssvage brikker! Det kan være smadder svært og hårdt, men det er bare hundrede gange mindre besværligt bagefter! Jeg tror bare du er nødt til at være rigtig stædig og bestemme dig for, at det bare SKAL lykkedes!

Jeg brugte dem i starten med min datter, og jeg skal ikke i nærheden af dem, når ham i maven skal ammes!! Så må jeg bide amerten i mig og prøve med noget salve på de sår der nu engang opstår.

Anmeld

23. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Louise_Russel skriver:

Kære piger

åh frustreret mor her! 

Jeg brugte også ammebtikker. Og det kan godt lade sig gøre bare med en lille våge lampe og så ligge i senge og amme. Altså sådan ligge på siden med barnet ved siden af. Køb flere sæt ammebtikker, så behøver du først stå op og skolde dem og morgenen.

Anmeld

23. februar 2015

Nystart

Jeg bruge godt nok ikke ammebrikker men jeg sidder med 2 puder i ryggen op af væggen og ammer eller på kanten af sengen.. jeg tænder en lygte i min mobil.. for ham er min er os slem til at vågne helt op.. nrå vi er færdige(uden jeg snakker med ham) putter jeg ham i sengen ved min side, eller ved siden af mig i min seng under egen dyne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.