bondepigen skriver:
I dag havde jeg optræk til min sædvanlige kombinerede spændings- migræne hovedpine, og så var det jeg kom til at tænke på, at jeg måske kunne give andre i samme båd et par gode råd, som har hjulpet på mig.
Jeg begyndte at få migræne som 17 årig, og har døjet enormt meget med det siden. Ofte op til 4 dage i streg... uden at spise og bare ligge i sengen, inden jeg til sidst har måttet tage til læge og få en sprøjte.
Jeg begyndte så under anden halvdel af min graviditet at tage kalktabletter, da jeg ikke havde den store lyst til mælk på det tidspunkt. Jeg købte nogle gravikal som indeholder magnesium. Jeg har flere gange læst at man måske kan have gavn af magnesium, men havde aldrig rigtig fået taget mig sammen til at prøve. Jeg døjede ekstra meget med migræne under graviditeten, men efter kort tid med gravikalk holdt det bare op.
Efter fødslen havde jeg godt nok en tur med migræne samme dag jeg kom hjem og 4 dage frem (hold op det var hårdt med en lille nyfødt som skulle ammes osv.) , men det var vist mest fordi jeg pludselig fik voldsomt jernmangel, så min blodprocent var meget lav, og lægen kunne slet ikke forstå jeg kunne holde den kørende med baby og det hele... Men det gjorde jeg.. kunne bare ikke gå mere en 5 min. ad gangen i flere mdr. frem, da blodprocenten kun langsomt kom opad. Og løfte barnevognen op i bilen kunne jeg da slet ikke...
Jeg holdt på det tidspunkt op med at tage gravikalk, og først efter et par måneder, begyndte der at være optræk til migræne igen. Jeg fandt så et punkt ovenpå mit hoved, som jeg syntes var noget ømt, og begyndte at massere det, mens jeg slappede godt af. Det fik simpelthen syptomerne på begyndende migræne til at forsvinde. Det er det højeste punkt på hovedet, og det er på mig kun ømt, når der er optræk til noget. Det har jeg gjort hver gang der er optræk til det... osse i dag, og hver gang er det gået i sig selv igen. Jeg fortalte det til min søster, som osse lider af det. Hun prøvede det, og det hjalp osse hende.
Måske kan det hjælpe flere derude??? Det håber jeg, for migræne er så skrækkeligt!!!
Det skal helt sikkert prøves. Jeg lider selv af migræne, er fuldstændig ødelagt når det kommer og kan bare ligge i et mørkt og stille rum, med en spande ved siden af mig, pga opkast.
Jeg får piller for det og de hjælper ofte, men ind imellem har jeg været nødt til at tage til lægen og få et skud i den ene balle.
Puhha det er skisme forfærdeligt at have det sådan, så næste gang prøver jeg dit råd!