Til jer der lider af migræne eller spændingshovedpine..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.497 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. august 2009

Bondepigen

I dag havde jeg optræk til min sædvanlige kombinerede spændings- migræne hovedpine, og så var det jeg kom til at tænke på, at jeg måske kunne give andre i samme båd et par gode råd, som har hjulpet på mig.

Jeg begyndte at få migræne som 17 årig, og har døjet enormt meget med det siden. Ofte op til 4 dage i streg... uden at spise og bare ligge i sengen, inden jeg til sidst har måttet tage til læge og få en sprøjte.

Jeg begyndte så under anden halvdel af min graviditet at tage kalktabletter, da jeg ikke havde den store lyst til mælk på det tidspunkt. Jeg købte nogle gravikal som indeholder magnesium. Jeg har flere gange læst at man måske kan have gavn af magnesium, men havde aldrig rigtig fået taget mig sammen til at prøve. Jeg døjede ekstra meget med migræne under graviditeten, men efter kort tid med gravikalk holdt det bare op.

Efter fødslen havde jeg godt nok en tur med migræne samme dag jeg kom hjem og 4 dage frem (hold op det var hårdt med en lille nyfødt som skulle ammes osv.) , men det var vist mest fordi jeg pludselig fik voldsomt jernmangel, så min blodprocent var meget lav, og lægen kunne slet ikke forstå jeg kunne holde den kørende med baby og det hele... Men det gjorde jeg.. kunne bare ikke gå mere en 5 min. ad gangen i flere mdr. frem, da blodprocenten kun langsomt kom opad. Og løfte barnevognen op i bilen kunne jeg da slet ikke...

Jeg holdt på det tidspunkt op med at tage gravikalk, og først efter et par måneder, begyndte der at være optræk til migræne igen. Jeg fandt så et punkt ovenpå mit hoved, som jeg syntes var noget ømt, og begyndte at massere det, mens jeg slappede godt af. Det fik simpelthen syptomerne på begyndende migræne til at forsvinde. Det er det højeste punkt på hovedet, og det er på mig kun ømt, når der er optræk til noget. Det har jeg gjort hver gang der er optræk til det... osse i dag, og hver gang er det gået i sig selv igen. Jeg fortalte det til min søster, som osse lider af det. Hun prøvede det, og det hjalp osse hende.

Måske kan det hjælpe flere derude??? Det håber jeg, for migræne er så skrækkeligt!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

6800

Hejsa
Jeg har selv den form for hovedpine som du snakker og, og det er mildest talt et helvede....(undskyld sproget)
Har endnu ikke fundet en kr, bortset fra at sove fra det...så kunne da godt være jeg skulle prøve at massere

Anmeld

31. august 2009

Bondepigen

Det ville da være en lettelse, hvis det virker for dig osse. Det håber jeg, for det er så modbydeligt...

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

bondepigen skriver:

I dag havde jeg optræk til min sædvanlige kombinerede spændings- migræne hovedpine, og så var det jeg kom til at tænke på, at jeg måske kunne give andre i samme båd et par gode råd, som har hjulpet på mig.

Jeg begyndte at få migræne som 17 årig, og har døjet enormt meget med det siden. Ofte op til 4 dage i streg... uden at spise og bare ligge i sengen, inden jeg til sidst har måttet tage til læge og få en sprøjte.

Jeg begyndte så under anden halvdel af min graviditet at tage kalktabletter, da jeg ikke havde den store lyst til mælk på det tidspunkt. Jeg købte nogle gravikal som indeholder magnesium. Jeg har flere gange læst at man måske kan have gavn af magnesium, men havde aldrig rigtig fået taget mig sammen til at prøve. Jeg døjede ekstra meget med migræne under graviditeten, men efter kort tid med gravikalk holdt det bare op.

Efter fødslen havde jeg godt nok en tur med migræne samme dag jeg kom hjem og 4 dage frem (hold op det var hårdt med en lille nyfødt som skulle ammes osv.) , men det var vist mest fordi jeg pludselig fik voldsomt jernmangel, så min blodprocent var meget lav, og lægen kunne slet ikke forstå jeg kunne holde den kørende med baby og det hele... Men det gjorde jeg.. kunne bare ikke gå mere en 5 min. ad gangen i flere mdr. frem, da blodprocenten kun langsomt kom opad. Og løfte barnevognen op i bilen kunne jeg da slet ikke...

Jeg holdt på det tidspunkt op med at tage gravikalk, og først efter et par måneder, begyndte der at være optræk til migræne igen. Jeg fandt så et punkt ovenpå mit hoved, som jeg syntes var noget ømt, og begyndte at massere det, mens jeg slappede godt af. Det fik simpelthen syptomerne på begyndende migræne til at forsvinde. Det er det højeste punkt på hovedet, og det er på mig kun ømt, når der er optræk til noget. Det har jeg gjort hver gang der er optræk til det... osse i dag, og hver gang er det gået i sig selv igen. Jeg fortalte det til min søster, som osse lider af det. Hun prøvede det, og det hjalp osse hende.

Måske kan det hjælpe flere derude??? Det håber jeg, for migræne er så skrækkeligt!!!

Jeg har en kæreste der har migræne... Han kan få det så skidt at han kaster op og må melde sig syg...

Han får Sumitriptan for det.. (pilleform)

Kan du ikke få det på recept ved din læge?

Anmeld

31. august 2009

Bondepigen

Dutte84 skriver:

Jeg har en kæreste der har migræne... Han kan få det så skidt at han kaster op og må melde sig syg...

Han får Sumitriptan for det.. (pilleform)

Kan du ikke få det på recept ved din læge?

Jamen nu har jeg jo ikke noget problem længere, da jeg selv kan få det til at forsvinde...

Jeg har prøvet de piller der, og flere andre, men der er intet der hjælper, andet end det jeg har skrevet i første indlæg...

Og det er osse ligemeget hvad der hjælper, bare det hjælper!!!

Anmeld

31. august 2009

Hjaltesmor

Jeg har også meget slemme spændingshovedpiner (svimmelhed, opkast mv.), som jeg har gået i forskellige former for behandling for. Oftest fysioterapi.
Der fandt jeg også ud af, at det bl.a. stammer fra en myose fra det øverste punkt på hovedet, hvor jeg får en lang, hård pølse af en myose, som kan maseres væk. Herefter er hovedpinen markant mindre, og jeg kan bevæge mig rundt.

Min mand lider af migræne (opkast, synsforstyrrelser, overfølsomhed overfor al berøring, lyd og lys mv.), men det har jo desværre intet med normal hovedpine eller myoser at gøre, så der hjælper massagen ikke - tværtimod! Han må holde sig til medicinen fra lægen. Heldigvis har han altid aura forud for migrænen, så han kan komme ud af bilen før der sker uheld.

Anmeld

31. august 2009

Bondepigen

Signeb skriver:

Jeg har også meget slemme spændingshovedpiner (svimmelhed, opkast mv.), som jeg har gået i forskellige former for behandling for. Oftest fysioterapi.
Der fandt jeg også ud af, at det bl.a. stammer fra en myose fra det øverste punkt på hovedet, hvor jeg får en lang, hård pølse af en myose, som kan maseres væk. Herefter er hovedpinen markant mindre, og jeg kan bevæge mig rundt.

Min mand lider af migræne (opkast, synsforstyrrelser, overfølsomhed overfor al berøring, lyd og lys mv.), men det har jo desværre intet med normal hovedpine eller myoser at gøre, så der hjælper massagen ikke - tværtimod! Han må holde sig til medicinen fra lægen. Heldigvis har han altid aura forud for migrænen, så han kan komme ud af bilen før der sker uheld.

Synd det ikke virker for din mand, men så er det godt, han har nogle piller der kan hjælpe. Jeg har osse migræne med aura, så jeg bliver advaret i god tid, og kan begynde at massere.

Anmeld

31. august 2009

Tulle28

Hvad betyder "migræne med aura"?

Anmeld

31. august 2009

AnjaTherese

bondepigen skriver:

Jamen nu har jeg jo ikke noget problem længere, da jeg selv kan få det til at forsvinde...

Jeg har prøvet de piller der, og flere andre, men der er intet der hjælper, andet end det jeg har skrevet i første indlæg...

Og det er osse ligemeget hvad der hjælper, bare det hjælper!!!

Har du prøvet Imigran? Man kan få det som pillere eller næsespray. Næsesprayen virker bedst på mig. Prøvede pillerne, men de virkede ikke lige så godt som næsesprayet

Det tog over et år hos mig, at finde ud af jeg havde migræne   Jeg snakkede med min læge, hun sagde bare jeg skulle spise lidt mere, drikke meget, sove og motionere. Alt det gjorde jeg, men det virkede ikke. Det blev ved, og jeg tog til lægen igen. Da var det en anden, fordi min læge var på ferie. Han gav mig nogle papirer som jeg skulle udfylde når jeg havde ondt i hovedet, om hvor jeg har ondt, hvad klokken o.s.v.  Det gjorde jeg, og jeg var heldig at komme til ham igen. Så blev der lavet en aftale med sygehuset, at jeg skulle "indlægges" en dag, for at få undersøgt o.s.v.  Imens prøvede jeg alt mellem himmel og jord, for at få hovedpinen væk. Indtil at de fandt ud af at jeg havde migræne.
Jeg har haft det siden jeg var 11 år. Da begyndte det stille og roligt, til jeg var 13, da kom det værste.
Nu synes jeg også den bliver værre. Havde en forfærdelig migræneanfald på lørdag. Kunne næsten ikke hoste, for så føltes det som om noget eksploderede inde i hovedet   Det var allerede kommet godt igang, så tog ikke medicinen, for jeg syntes det var lidt sent...  så jeg pressede mig bare til at kaste op, da jeg følte det ville komme alligevel. Det hjalp lidt.. Men ikke noget man skal gøre hver gang   så jeg vil hellere begynde at følge liiidt bedre med, når migrænen kommer snigende..

Anmeld

31. august 2009

AnjaTherese

tulle28 skriver:

Hvad betyder "migræne med aura"?

Det er når der kommer stille og roligt "signaler" på at at migrænen kommer. Man får synsforstyrrelser, mister taleevnen. o.s.v. 

Det er sådan jeg har forstået det   så jeg kom med det som jeg vidste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.