Gå væk kat!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

migxher

Beem82 skriver:

Det er vist mest ejerne der nyder godt af at kattene ikke generer nogen. Kattene bliver derimod begrænset i deres natur, hvilket jeg synes er synd.

Jeg er med på at naboerne kan blive besværet og så må man forsyne dem med de forskellige remedier der er. 

Vi har den indstilling derhjemme, at vores katte skal være fritgående og så må vi tage den smerte, hvis de bliver kørt over (det er sket tre gange). Men jeg ved de har haft et perfekt katteliv indtil da!

Katten bliver ikke begrænset i sin natur af at være i en have. Det er ikke mere kattens natur at være fritgående end det er natur ved så mange andre dyr. Har man en god størrelse have og forstår man at indrette den lidt til katten, så lider katten ingen last  
Mange tror at katte er helt specielle og enestående dyr som bare død og pine skal have lov til at gøre hvad der passer dem, når det passer dem osv. men det er sgu noget fis. 
Mange dyr har førhen også været fritgående uden at være begrænset, hunde, gårddyr, andre kæledyr osv. og du hører sgu ikke folk hyle op om at det er synd at man spærrer sin hund inde i en have! Eller at man holder heste i indhegninger. Hvorfor er det så anderledes med katten? Hvad gør den så speciel i forhold til andre dyr, som vi jo trods alt har lovpligt til at holde for os selv?
Desuden er det jo ikke unormalt at vi steriliserer og kastrerer vores dyr, men det er måske også synd? Det er jo også en begrænsning af dyrets natur? Og det er slet ikke uden konsekvenser at mange er så uansvarlige at de ikke fixer deres katte.

Spørger du mig burde det være lovpligtig at holde sin kat på egen grund, på lige fod med alle andre dyr. katten bør ikke have særstatus over alle andre kæledyr, fordi så speciel er den sgu ikke i forhold til andre dyr! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

helle85

FruStolpe skriver:

Få dig en stor kattehadende hund 

Det vil dog ikke gøre dit lorte problem mindre, nok snart større. Men så er det da i det mindste dit eget dyr du skal samle op efter 

men den skider nok ikke i bedene 

til ts nu ved jeg ikke hvad du har i dine bede men er det muligt at lægge en slags net over (ligesom man gør med jordbær) en periode for det skulle katte ikke kune lide da de så ikke kan skrave (staves i jorden.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Lenats31

L-Lotte skriver:

Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at det er mig som ikke katteelsker og katteejer der skal hegne min have ind for at undgå at have alle naboernes katte til at rende og skide i mine bede. Min baghave er indhegnet men der er ikke indhegnet ved indkørslen da det er for besværligt når man skal ud med bilen. I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor folk ikke bare kan holde deres kræ på egen grund.

Gammel tråd men...

det kan jeg godt forstå. Det er heller ikke dig der skal hegne ind på nogen måde. 

Lov Om Vej- & Markfred er din Gud her. Led efter regelsættet inde på Retsinformations hjemmeside.

Katte skal holdes hjemme. Den her er endda til gene for jer, så de skal faktisk sørge den bliver væk.

Har de ikke råd till et hegn eller en voliere har de heller ikke råd til en dyrlæge hvis behovet for en sådan skulle opstå. Så tilfælde bør de slet ikke have dyr.

Mange bruger den begrundelse at katten jo er sin egen og skal have lov til at udleve sine instinkter.

De glemmer så følgende ting i farten:

1. En kat kan ikke læse trafikskiltene

2. Den kan ikke færdselsreglerne.

3. Den aner ikke en rotte kan være giftig.

4. Den aner ikke der findes mennesker der ikke ønsker den.

5. Den aner ikke der findes folk der kan finde på at gøre grufulde ting ved den.

6. Kort sagt, den aner overhovedet ikke hvilke farer der eksisterer for den derude.

"Man holder heller ikke sine børn inde på egen grund hele tiden" er ofte også noget der anvendes. Det er sådan set også rigtig nok. Men nu ligger landet jo immervæk sådan at en kats mentale udvikloing svarer til et barn på 2 år, og dem lader ingen ansvarlig voksen rende frit rundt på den måde.

Det kommer altid fra folk der ikke har ret meget forstand på dyret.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Lenats31

Frk.1986 skriver:

Jeg har hørt at de der "gå-væk-kat" midler virker. Det er da absolut værd at prøve, og mon ikke du kan google dig til nogle erfaringer/anbefalinger?

Katte er jo nu engang nogle temmeligt selvstændige dyr, og selv om I så havde nogle søde nemme naboer, så ville de altså også stå med en nær ved umulig opgave i at holde katten væk fra jeres have.

Håber du finder en løsning, for kan dælme godt forstå du er træt af det! Der findes bare ikke mange ting der stinker værre en kattelort!!

Jeg er så en af dem der har kattesikret haven. Vi har en KÆMPE løbegård til dem 5 misser. Og nej, de kan IKKE komme ud. De forsøger heller ikke.

Husk på at alle dyr ville rende ad helvede til af glæde hvis man slap dem løs. Men alle dem holder folk hjemme hos sig selv, mens de lader kattene rende frit omkring på trods af de mentalt svarer til et barn på 2 år lige som de andre dyr.

Anmeld Citér

14. juli 2015

Lenats31

L-Lotte skriver:

Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at det er mig som ikke katteelsker og katteejer der skal hegne min have ind for at undgå at have alle naboernes katte til at rende og skide i mine bede. Min baghave er indhegnet men der er ikke indhegnet ved indkørslen da det er for besværligt når man skal ud med bilen. I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor folk ikke bare kan holde deres kræ på egen grund.

det kan jeg godt følge dig i. Der ER også kattens ejer der har PLIGT til at holde katten hjemme. der er en lov der hedder Vej- & Markfred. den kan findes på Retsinformations hjemmeside.

Når det så er sagt, så kan det der med at hegne haven ind gøres temmelig stilfuldt

http://www.katteindhegning.dk

Anmeld Citér

14. juli 2015

MysteriousAngel

cennona skriver:

Åh, hvor er jeg efterhånden træt af at finde kattelort overalt i min have fra nabons kat 

Har I ikke et godt råd til, hvad jeg kan spraye med eller strø ud over? Alle ideer tages i mod med kyshånd! Dog ikke det med vand - jeg har hverken tid eller tålmodighed til at ligge på lur og hælde vand ud over den 

Snak med naboen om problemet og foreslå dem, at de laver et lille bed i deres have med løs jord, gerne grus. Så vil deres kat hellere være der.

Hos os har vi sådan et bed. Hold da op mine blomster vokser godt med al den gødning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.