L-Lotte skriver:
Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at det er mig som ikke katteelsker og katteejer der skal hegne min have ind for at undgå at have alle naboernes katte til at rende og skide i mine bede. Min baghave er indhegnet men der er ikke indhegnet ved indkørslen da det er for besværligt når man skal ud med bilen. I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor folk ikke bare kan holde deres kræ på egen grund.
Gammel tråd men...
det kan jeg godt forstå. Det er heller ikke dig der skal hegne ind på nogen måde.
Lov Om Vej- & Markfred er din Gud her. Led efter regelsættet inde på Retsinformations hjemmeside.
Katte skal holdes hjemme. Den her er endda til gene for jer, så de skal faktisk sørge den bliver væk.
Har de ikke råd till et hegn eller en voliere har de heller ikke råd til en dyrlæge hvis behovet for en sådan skulle opstå. Så tilfælde bør de slet ikke have dyr.
Mange bruger den begrundelse at katten jo er sin egen og skal have lov til at udleve sine instinkter.
De glemmer så følgende ting i farten:
1. En kat kan ikke læse trafikskiltene
2. Den kan ikke færdselsreglerne.
3. Den aner ikke en rotte kan være giftig.
4. Den aner ikke der findes mennesker der ikke ønsker den.
5. Den aner ikke der findes folk der kan finde på at gøre grufulde ting ved den.
6. Kort sagt, den aner overhovedet ikke hvilke farer der eksisterer for den derude.
"Man holder heller ikke sine børn inde på egen grund hele tiden" er ofte også noget der anvendes. Det er sådan set også rigtig nok. Men nu ligger landet jo immervæk sådan at en kats mentale udvikloing svarer til et barn på 2 år, og dem lader ingen ansvarlig voksen rende frit rundt på den måde.
Det kommer altid fra folk der ikke har ret meget forstand på dyret.
Anmeld
Citér