8 ugers hvalps gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2015

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål går udelukkende ud på om det et normalt at de kan gå sådan,  eller om vi skal få en hurtigere tid til lægen,  om det kan Være noget farligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2015

IT-nørd

Anonym skriver:

Jamen jeg synes det er en flabet kommentar. Hunden er hentet som en rask hund.  

Har du en sundhedsbog uden anmærkninger?

Anmeld

21. februar 2015

SandraXOXO

Vores dansk svensk gårdhund var en vaks lille fyr og ikke stiv i det. Han tonsede rundt og var sikker på benene da vi hentede ham som 8 ugers. Han er købt uden tavle men med en perfekt sundhedsbog fra dyrelægen. Ikke at der behøver være noget galt med din, men ville nok lige ta den en tur til dyrelægen. 

Anmeld

21. februar 2015

namaha

Anonym skriver:

Vi har lige fået vores nye hvalp hjem, og har nu lagt mærke til at den er lidt stiv i bagbenene helt oppe ved numsen. altså,  når den går brikker den ligesom med numsen. . Er det normalt ? 

Spørg måske dumt, men er den nye lov ikke at hude og katte skal være 12 uger før de må komme fra morderen ? 

Anmeld

21. februar 2015

MorTil4<3

namaha skriver:

Spørg måske dumt, men er den nye lov ikke at hude og katte skal være 12 uger før de må komme fra morderen ? 

Nope. . 

har selv avlet schæfere 

for hunde er det 8 uger som minimum, men man bestemmer selv om man vil holde længere før nye købere kan få dem overrakt, 

og katte er det minimum 12 uger 

Anmeld

21. februar 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Synes jeg egentlig er en flabet kommentar. Vores anden hund er købt med stamtavle og hele molevitten,  ALLIGEVEL, opdagede vi ved vores egen dyrlæge at den havde navlebrok... 

Flabet kommentar? Det er et spørgsmål! 

Mange køber hunde uden nogle former for dyrlæge tjek og chip til trods for at det er lovpligtigt at chippe hvalpe inden de sælges, for som regel kan man så få dem billigere.

Jeg spurgte fordi at en dyrlæge sikkert ville have opdaget evt. Hofteled med fejl osv. Hvis det kunne være en mulighed.

Anmeld

21. februar 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Vores dansk svensk gårdhund var en vaks lille fyr og ikke stiv i det. Han tonsede rundt og var sikker på benene da vi hentede ham som 8 ugers. Han er købt uden tavle men med en perfekt sundhedsbog fra dyrelægen. Ikke at der behøver være noget galt med din, men ville nok lige ta den en tur til dyrelægen. 

Hun er også helt sikker på benene og både hopper og tonser og kryber og kravler op osv 

Anmeld

21. februar 2015

Hike

Anonym skriver:

Vi har lige fået vores nye hvalp hjem, og har nu lagt mærke til at den er lidt stiv i bagbenene helt oppe ved numsen. altså,  når den går brikker den ligesom med numsen. . Er det normalt ? 

Tillykke med hunden 

Umiddelbart kan jeg godt genkende din beskrivelse, fra da vi fik vores dansk/svensk gårdhund  Den hvalpede kluntedehed, og den vrikkende bagdel, ej hvor var hun cute -det er hun selvfølgelig stadig 6 år efter 

Vi var til egen dyrelæge med hende kort efter vi fik hende (det var dengang man selv skulle få dem chippet) og der lavede de sundhedstjek på hende, og alt var ok  

Men er du i tvivl, så tag den med til et sundhedstjek ved dyrelægen. Det er også en god idé at lade hunden møde dyrelægen i en tidlig alder 

Anmeld

21. februar 2015

Babyklokke

Hvis hunden ikke har ondt når den går eller når du rør' ved den ved bagpartiet, så synes jeg ikke at du skal være bekymret. Det er meget normalt at de både kommer til at se mystisk ud i facon og kommer til at få en mystisk gang når de vokser. Oftes vokser de ikke lige hurtigt for og bag, så hvis bagpartiet er blevet lidt højere en forpartiet for en stund, vil hunden jo komme til at vralte lidt.

så længe at den ikke viser tegn på, at det gør ondt, så ville jeg ikke være nervøs. :-) 

held og lykke med den 

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

Babyklokke skriver:

Hvis hunden ikke har ondt når den går eller når du rør' ved den ved bagpartiet, så synes jeg ikke at du skal være bekymret. Det er meget normalt at de både kommer til at se mystisk ud i facon og kommer til at få en mystisk gang når de vokser. Oftes vokser de ikke lige hurtigt for og bag, så hvis bagpartiet er blevet lidt højere en forpartiet for en stund, vil hunden jo komme til at vralte lidt.

så længe at den ikke viser tegn på, at det gør ondt, så ville jeg ikke være nervøs. :-) 

held og lykke med den 

Har haft fat i hende og røre og vrikke lidt med benene og hofterne osv, og der er ingen tegn på det Gør ondt på hende nogen steder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.