Må de godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.586 visninger
29 svar
31 synes godt om
19. februar 2015

Anonym trådstarter

Se vi har vært dumme min mand og jeg, vi har ikke tænkt over at lægge penge af til el siden vi flyttede ind og nu har vi fået en regning på 4000+  

Vi forstår 100% at det er vores egen skyld da vi ikke lige har tænkt over at vi skulle lægge penge af til det og da vi faktisk troede at el og internet blev betalt sammen, hvilket vi nu finder ud af at det ikke gøre

og ja vi skal kikke noget ofter på regningerne 

Men så ringer vi så til el selvskabte og fortælle at vi gerne vil have regningen delt op da vi ikke står og har 4000+ kr, for vi skal også have råd til mad.

Deres svar er det at de kan IKKE dele regningen op i flere små da DE har lavet en regl om at det gør de kun hvis regningen lyder på 22.000 eller der over 

Så de kan desværrer ikke hjælpe os, så vores valg var at lade være med at betale også ende i inkasso også kan vi først der få lov til at betale over flere gange 

Hvilke normale mennesker har en el regninger på det beløb eller over 

Tænker at de må sætte mange unge på SU i kæmpe problemer når de ikke kan hjælpe 

Mit spørgsmål er så: Må de det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

HappyOne

Anonym skriver:

Se vi har vært dumme min mand og jeg, vi har ikke tænkt over at lægge penge af til el siden vi flyttede ind og nu har vi fået en regning på 4000+  

Vi forstår 100% at det er vores egen skyld da vi ikke lige har tænkt over at vi skulle lægge penge af til det og da vi faktisk troede at el og internet blev betalt sammen, hvilket vi nu finder ud af at det ikke gøre

Men så ringer vi så til el selvskabte og fortælle at vi gerne vil have regningen delt op da vi ikke står og har 4000+ kr, for vi skal også have råd til mad.

Deres svar er det at de kan IKKE dele regningen op i flere små da DE har lavet en regl om at det gør de kun hvis regningen lyder på 22.000 eller der over 

Så de kan desværrer ikke hjælpe os, så vores valg var at lade være med at betale også ende i inkasso også kan vi først der få lov til at betale over flere gange 

Jeg tænker at det må de vel godt. 

Nu er jeg selv lige kommet af SU og min kæreste og jeg fik da også en elregning på omkring de 3700. 

Har i ikke et budget? 

Vores budget lægger vi penge af til el osv. og har også en post til uforudsete udgifter hvor vi lægger 1000 kr. ind i mdr. 

Anmeld

19. februar 2015

Sprit25

Vi fik et smæk på knap 15.000 det kunne de dele op over 3 mdr, grundet kvartal osv. 

Tror simpelthen beløbet er for lille til at de vil dele det op og det administrativt ville være for dyrt for dem at dele op. 

Anmeld

19. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja selvfølgelig må de gerne det. Det er jeres eget ansvar, at sørge for, at betale jeres regninger.

Så er internet og el 2 forskellige ting. I har internet hos TDC, Telenor eller noget andet, og de har intet med el at gøre.

I må låne pengene af noget familie og betale dem tilbage

Anmeld

19. februar 2015

Kløver

Ja det er de i deres gode ret til, nogle i hus og feks firmaer får jo større regninger, også alt efter hvor ofte den skal betales. 

Hvis i havde regnet med i 2 mdr at betale 2000kr pr mdr så gem de 2000 den 1 mdr og betal det fulde beløb mdr efter, så byrde i maks nå at få et rykkergebyr på 

Anmeld

19. februar 2015

sne190810

Hvis i er på SU, så kan i jo evt tage SU-lån som kan dække regningen.

Det er billigere end at låne i banken, eller lade være med at betale for så senere at betale diverse renter osv. tænker jeg. 

Og ja, som andre skriver - det må de godt  

Anmeld

19. februar 2015

Nystart

Selvfølgelig må de det..... det hverken kan eller skal tag hensyn til jeres økonomi

De må også gerne slukke for strømmen, så det egentlig rimelig large at de blot sender regningen videre og ikke bare lukker og slukker...

det er super ærgeligt at i er endt med en ubetalt regning, men fejlen er jo i bund og grund jeres egen pga. i ikke har undersøgt tingene ordentlig... 

Anmeld

19. februar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Ja det må de gerne :-)

det er vores eget problem at vi ikke har styr på vores forbrug. 

Så der er desværre ikke andet at gøre end at få det betalt!  

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

Vi skal også nok få den betalt, vil ikke inkasso og vi har heldigvis en rigtig god familie 

Og som jeg skrev først så forstår vi fuldt ud det er vores egen skyld, man kan jo sige at vi lære af vores fejl, det er bare ærvligt at man først opdager det forsent, men sådan er det nogen gange, vi lære alle af de fejl vi selv begår 

Jeg skulle bare have svar på om det virkelig kunne passe at de måtte det, og selvfølgelig forstår jeg det fra deres side, og ja der er large at de ikke bare slukker for strømme men sender regningen vidre så man kan o sige at de på en møde prøver at finde en løsning 

Anmeld

19. februar 2015

dpb

Anonym skriver:

Det korte svar er ja, det må de godt  De må gerne afslå at dele regningen op.

Regningens størrelse lyder egentlig forholdsvis normal, afhængig af hvor meget i har der trækker strøm naturligvis, samt hvor lang en periode den dækker over men vi herhjemme budgettere med ca. 4200,- hvert kvartal

Det jeg tænker er derimod at vi et par gange har været nødt til at ringe og tale med bl.a. SEAS (vores el udbyder) hvis der har været gået ged i enten min eller min mands udbetaling af henholdsvis dp og kh. Som regel er de så ret flinke til at give en, en lidt længere frist til at få den betalt/få styr på den uden at få rykker blot for at sige at det måske var en mulighed at forhøre sig om, men kender ikke jeres økonomi, eller noget om hvor meget i ville kunne have afdraget med pr. mdr.

Til slut vil jeg bare lige anbefale jer at få lagt et budget så i har bedre overblik over jeres udgifter, og kan lægge til side til dem på en fungerende budgetkonto hvor i kan tilmelde alle jeres regninger skal betales fra 

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.