En lille snak om at blive forlovet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
vi er ikke forlovede endnu, men det kommer nok en dag!

Min mor friede til min far sammen med min søster! det var skuddag, og de havde været sammen i 15½ år... min søster var ca. en måned gammel og sad hos min mor da hun gik på knæ De blev gift på rådhuset d.10. maj samme år og fejrede deres sølvbryllup i år (i Barcelona). d. 1. okt. har de været sammen i 41 år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Pia

Vi mødte hinanden i Jomfru anegade den 030896.
Den 030801 var vi ude og fejre vores årsdag som vi plejer.. Vi er altid ud og spise et eller andet sted den dag.
Denne dag var det på Jensen bøfhus og det var en fredag.
Efter hovedretten var jeg lige ude og pudre næsen  og da jeg kommer tilbage står der en lille smykke æske på bordet..
Jeg kiggede noget på den og så på Michael og spurgte hva er det??
Ja du kan jo åbne og se svarede han... I det jeg åbner tænker jeg egentlig at det er nok "bare" en alm ring.
For Mic har altid sagt at skulle han fri, så var det for og blive gift.
Og vi havde hverken talt og forlovelse eller bryllup sådan for alvor..
Nå men jeg åbner æsken og der i ligger til min store overraskelse en forlovelse ring.
Jeg sidder og kigger måbene på den og kigger så over på Mic. Han sidder og smiler og spørger så om jeg vil gifte mig med ham

Ja svarede selvfølig ja med det samme..

Og præcis et år senere altså på den 030802, ja der blev vi gift i kirken.
Vi havde en super skøn dag..
Så vores dag falder også altid på den samme dato.. altså den dato vi lærte hinanden og kende.
Og det er nu 13 år siden.. som tiden dog flyver...

Pia...

Anmeld

30. august 2009

mariamiss6

Søren friede til mig da vi havde kendt hinanden i små to måneder. vi vadede rundt nede i Vestskoven i sne til knæhaserne, da han pludselig stoppede og råbte noget i retning af "jeg elsker dig og jeg vil aldrig leve uden dig!" og jeg stod og gloede lidt og spurgte så "altså...mener du det??" og så blev han helt rød i kinderne og genert og sådan og sagde "ja". Vi blev gift fire måneder efter på Ærø

- vi blev altså ikke sådan forlovet forlovet med ringe eller noget, men man er vel forlovet fra den ene frier og til man bliver gift, eller??

mon ikke man så er TROlovede???? altså fordi man "bare" har lovet det????

altså det gælder jo for det samme, men det andet hedder jo rigtigt 'ringforlovede' så mon ikke i var 'trolovede'? eller er det kun ved tvangsægteskaber man er det? hehe

Anmeld

30. august 2009

JustAnotherName

Diana... skriver:

Her var det bare noget vi blev enige om for at sikre hinanden så skam ikke særligt romantisk ha ha vi har ikke været forlovet og hvis vi ikke var gift nu og han havet spurgt om vi skulle forloves havet jeg sagt nej for synes det er ved at være lidt opreklameret hvis man kan kalde det det ha ha ALLE er forlovet om man er 13 el 50 De små bliver forlovet bare for at være det og en af mine venner er forlovet med sin kæreste fordi hun gerne ville det de har lige fået et barn de skal aldrig giftes og han tror ikke på det vare evigt deres forhold så jeg synes de fleste bruger det forkert. I min verden hvis man skal forloves skal man os giftes året efter. Nåå men vi skal giftes igen for jeg skal have mit bryllup og min fine hvide kjole og håber det bliver til næste år så jeg går bare og vente på manden lægger sig på knæ hi hi.

Sådan noget giver jeg bare heller ikke 5 potter pis for !!!!

Hvis man er pur-ung og ikke føler at forlovelse ER LIG MED bryllup.
SÅ LAD VÆRE MED AT KALD DET FORLOVELSE !!!!
- Så hedder det en venne/kæreste-ring eller what-ever.

Synes det er snd at tage "det smukke" fra dét at være forlovede, fordi det er noget som mange bliver i flæng.

For MIG er det en ganske alvorlig sag!
Jeg havde aldrig sagt ja, hvis ikke jeg mente det - og dét er med alvoren i at det er "dig og mig - sammen - for altid"

Af samme grund har jeg også altid sagt, at jeg kun vil giftes EEN eneste gang i mit liv. Og tager jeg fejl og gifter mig med den forkerte første gang - så gentager jeg ikke den fejl ved at gøre det igen. Jeg vil ikke giftes, skilles og sepereres i mode-tempo.

For mig er det en ganske alvorlig og bindende ting.
Og det ærgrer mig derfor når 12-årige går med ring og siger "vi er forlovede"
NEJ i er KÆRESTER og har valgt at symbolisere det med en ring.

For mig symboliserer ringen mere end "bare" at jeg har en kæreste.
Han er faren til min børn og dén person som jeg (forhåbentlig) skal tilbringe resten af mine dage med. Og mit løfte om det, er symboliseret med min ring.

Hehe..... Jeg måtte lige øffe lidt op over det 

Anmeld

30. august 2009

kiroo

vi var meget hurtige, vi blev forlovede efter 14dage og det er lidt over seks år siden, vi kendte hinanden i forvejen så han var ikke helt fremmede, hehe..
men vi blev enig og gik op og bestile ringe, nu venter vi nummer to.. til oktober..

Anmeld

30. august 2009

Diana...

JustAnotherName skriver:

Sådan noget giver jeg bare heller ikke 5 potter pis for !!!!

Hvis man er pur-ung og ikke føler at forlovelse ER LIG MED bryllup.
SÅ LAD VÆRE MED AT KALD DET FORLOVELSE !!!!
- Så hedder det en venne/kæreste-ring eller what-ever.

Synes det er snd at tage "det smukke" fra dét at være forlovede, fordi det er noget som mange bliver i flæng.

For MIG er det en ganske alvorlig sag!
Jeg havde aldrig sagt ja, hvis ikke jeg mente det - og dét er med alvoren i at det er "dig og mig - sammen - for altid"

Af samme grund har jeg også altid sagt, at jeg kun vil giftes EEN eneste gang i mit liv. Og tager jeg fejl og gifter mig med den forkerte første gang - så gentager jeg ikke den fejl ved at gøre det igen. Jeg vil ikke giftes, skilles og sepereres i mode-tempo.

For mig er det en ganske alvorlig og bindende ting.
Og det ærgrer mig derfor når 12-årige går med ring og siger "vi er forlovede"
NEJ i er KÆRESTER og har valgt at symbolisere det med en ring.

For mig symboliserer ringen mere end "bare" at jeg har en kæreste.
Han er faren til min børn og dén person som jeg (forhåbentlig) skal tilbringe resten af mine dage med. Og mit løfte om det, er symboliseret med min ring.

Hehe..... Jeg måtte lige øffe lidt op over det 

Jeg er så enig så enig så enig og igen ENIG 

Jeg synes bare det smukke bliver taget af det når det skal bruges på den måde det nu gør.

Klem

Anmeld

30. august 2009

Lone Jakobsen

her hos os er valentinsdag noget helt specielt.
vi mødte hinanden på en dating side, havde egentligt aftalt et møde en anden dag... men da ingen af os havde tålmodighed til at vente og vi havde lidt problemer med at finde barnepiger.... ja så endte vores første møde med at blive på valentinsdag.
2år efter havde vi købt hus og jeg var gravid... så da jordmoderen nævnte det med faderskabs papirer, og at vi bare sku sige til hvis vi valgte at gifte os.... ja så blev vi enige om at "det ku vi da lige så godt"
så fik vi også detaljen med efternavnet på plads.
så ikke noget romantisk frieri her, heller ingen forlovelse..... men et dejligt stille rådhus bryllup... selvfølgelig på valentinsdag

Anmeld

30. august 2009

TbCp

JustAnotherName skriver:

Hvordan foregik frieriet hos Jer ?
Var det dig der friede til ham eller ham der friede til dig ??
Og hvor længe havde I været sammen, da I blev forlovede ???

Jeg kan selv starte med at svare for mig selv.

Kenneth og jeg havde været sammen i små 10 måneder, da vi besluttede os for at købe hus sammen.
Cirka 2 måneder senere havde vi 1-års dag. Og sikken én.....

Min morgen startede med at jeg blev vækket på sengen. Han havde købt rundtstykker og lavet et rigtig fint morgenbord. Vi hyggede os.
Da vi havde spist, fik jeg et brev og en lille seddel med en gåde/ledetråd - som førte til den næste ledetråd - som førte til den næste - osv.... Sådan piskede jeg rundt oppe og nede, ude og inde i laaang tid, indtil jeg tilsidst fandt en langstilket rose og et super dejligt og rørende brev, som jeg blev bedt om at læse højt (....og det kunne jeg ikke uden tårer).... Da brevet sluttede med "og derfor har jeg noget jeg gerne vil spørge dig om", sad jeg sådan lidt måbende og tænkte "HVAD?" ....og så kom han hen og knælede for mig, og spurgte om jeg vil gifte mig med ham en dag     Og der er ikke noget jeg hellere vil!

Det hele blev optaget på video, lige fra jeg bliver vækket om morgenen og til han har friet. Og stadig den dag idag, bliver jeg rørt til tårer når jeg ser det

Vi blev forlovede den 04.05-06 (lidt sjov dato) og skal giftes til foråret.
Vi har bestemt os for at blive viet på rådhuset på vores 5-års dag.
Og så sparer vi op til at holde et flot kirkebryllup og et brag af en fest den samme dato ....bare 3 år senere.
Så vores dato er den 4 maj ...hvad enten det er vores års-dag, forlovelses-dag eller bryllups-dag (begge gange)    

Lad mig høre Jeres historier..... 

Det er altså bare en romantisk historie!

Carsten var ikke helt så opfindsom

Men jeg var stadig meget rørt.

På min fødsesldag d. 7. maj 2007 havde han lavet fint morgenbord til mig. Vi sidder og spiser og jeg skal til at pakke mine gaver op. Da jeg åbner den mindste af gaverne kommer han hen ved siden af mig. Og idet jeg pakker den helt ud sætter han sig på knæ ved siden af min stol og får MEGET NERVØST fremstammet om jeg vil gifte mig med ham.
Og selvfølgelig ville jeg det
Vi blev gift d. 11/8 2007 - på rådhuset og holdt en lille fest for familie og de nærmeste venner.
Nu er vi begyndt at snakke lidt om vi måske skal giftes i kirke også og så holde en kæmpe fest.

Anmeld

31. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
JustAnotherName skriver:

Hvordan foregik frieriet hos Jer ?
Var det dig der friede til ham eller ham der friede til dig ??
Og hvor længe havde I været sammen, da I blev forlovede ???

Jeg kan selv starte med at svare for mig selv.

Kenneth og jeg havde været sammen i små 10 måneder, da vi besluttede os for at købe hus sammen.
Cirka 2 måneder senere havde vi 1-års dag. Og sikken én.....

Min morgen startede med at jeg blev vækket på sengen. Han havde købt rundtstykker og lavet et rigtig fint morgenbord. Vi hyggede os.
Da vi havde spist, fik jeg et brev og en lille seddel med en gåde/ledetråd - som førte til den næste ledetråd - som førte til den næste - osv.... Sådan piskede jeg rundt oppe og nede, ude og inde i laaang tid, indtil jeg tilsidst fandt en langstilket rose og et super dejligt og rørende brev, som jeg blev bedt om at læse højt (....og det kunne jeg ikke uden tårer).... Da brevet sluttede med "og derfor har jeg noget jeg gerne vil spørge dig om", sad jeg sådan lidt måbende og tænkte "HVAD?" ....og så kom han hen og knælede for mig, og spurgte om jeg vil gifte mig med ham en dag     Og der er ikke noget jeg hellere vil!

Det hele blev optaget på video, lige fra jeg bliver vækket om morgenen og til han har friet. Og stadig den dag idag, bliver jeg rørt til tårer når jeg ser det

Vi blev forlovede den 04.05-06 (lidt sjov dato) og skal giftes til foråret.
Vi har bestemt os for at blive viet på rådhuset på vores 5-års dag.
Og så sparer vi op til at holde et flot kirkebryllup og et brag af en fest den samme dato ....bare 3 år senere.
Så vores dato er den 4 maj ...hvad enten det er vores års-dag, forlovelses-dag eller bryllups-dag (begge gange)    

Lad mig høre Jeres historier..... 

Kæresten friede til mig en søndag morgen hvor vi havde mange mange tømmermænd. Det var i sommeren 2002. Vi planlagde en dato i sommeren 2003, men 4 mdr før brylluppet blev vi enige om at det ikke var noget for os alligevel. Så vi brugte pengene på 2 uger i New York  En af de bedste beslutninger vi har taget. Vi er stadig sammen (på 12. år) og har absolut ingen planer om at blive gift

Anmeld

31. august 2009

CRS

Friede til min kone på en lille hyggelig restaurant på santorini forige sommer også blev vi gift i år på vores 3 års dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.