En lille snak om at blive forlovet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.780 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. august 2009

JustAnotherName

Hvordan foregik frieriet hos Jer ?
Var det dig der friede til ham eller ham der friede til dig ??
Og hvor længe havde I været sammen, da I blev forlovede ???

Jeg kan selv starte med at svare for mig selv.

Kenneth og jeg havde været sammen i små 10 måneder, da vi besluttede os for at købe hus sammen.
Cirka 2 måneder senere havde vi 1-års dag. Og sikken én.....

Min morgen startede med at jeg blev vækket på sengen. Han havde købt rundtstykker og lavet et rigtig fint morgenbord. Vi hyggede os.
Da vi havde spist, fik jeg et brev og en lille seddel med en gåde/ledetråd - som førte til den næste ledetråd - som førte til den næste - osv.... Sådan piskede jeg rundt oppe og nede, ude og inde i laaang tid, indtil jeg tilsidst fandt en langstilket rose og et super dejligt og rørende brev, som jeg blev bedt om at læse højt (....og det kunne jeg ikke uden tårer).... Da brevet sluttede med "og derfor har jeg noget jeg gerne vil spørge dig om", sad jeg sådan lidt måbende og tænkte "HVAD?" ....og så kom han hen og knælede for mig, og spurgte om jeg vil gifte mig med ham en dag     Og der er ikke noget jeg hellere vil!

Det hele blev optaget på video, lige fra jeg bliver vækket om morgenen og til han har friet. Og stadig den dag idag, bliver jeg rørt til tårer når jeg ser det

Vi blev forlovede den 04.05-06 (lidt sjov dato) og skal giftes til foråret.
Vi har bestemt os for at blive viet på rådhuset på vores 5-års dag.
Og så sparer vi op til at holde et flot kirkebryllup og et brag af en fest den samme dato ....bare 3 år senere.
Så vores dato er den 4 maj ...hvad enten det er vores års-dag, forlovelses-dag eller bryllups-dag (begge gange)    

Lad mig høre Jeres historier..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

CarinaSB

Jeg spurgte min kæreste for sjov om vi ikk skulle forloves på vores 1 års dag .. Og han svarede ikk rigtig på det .. Så den 6/9-08 sagde han at vi skulle noget vigtigt .. Og så kørte vi til Randers .. Og så gik vi i en smykke forretning .. Og så siger han at jeg skal finde den ring som han skulle sætte på min finger d 15/9-08 ..

Anmeld

29. august 2009

KarinaIda

Her var det min kæreste der en dag spurgte om vi ikke skulle forlove os, når nu vi havde den lille, hus, osv,... Så vi er kun nået til forlovelsen, han har ikke været nede og fri endnu, men det kommer han forhåbentligt.... Ellers bliver jeg da skuffet og ked af det,....

Så herfra var historien ikke så romantisk ENDNU...

Anmeld

29. august 2009

Sweet1978

Altså dengang med Nadias far var det ham der forslog vi skulle forloves, det var sådan en pludselig indskydelse endag vi gik i gågaden og kom forbi en smykkeforretning så foreslog han det og vi bestilte ringe. Der blev ikke lavet planer om bryllyp nu havde vi bare ring på. Så ville skæbnen at hans ældste søster emigrerede til Australien og jeg foreslog da vi fik det at vide  at vi giftede os inde hun rejste så hun og familien kunne deltage. De kom så ikke alligevel men det er en anden snak. Det var i Januar og det var en kold fornøjelse og en stor fejl.

Nu med Kenneth har han selv bragt på bane et par gange at han selv synes det snart er tid at jeg lige må have tålmodighed  for han vil lige spare sammen til en ordentlig ring så jeg lader det op til ham når han nu selv har sagt han har styr på det. Venter spændt vi har næsten været sammen i 2½ år nu.

Anmeld

29. august 2009

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Kenneth og jeg havde været sammen i små 10 måneder, da vi besluttede os for at købe hus sammen.

Min morgen startede med at jeg blev vækket på sengen. Han havde købt rundtstykker og lavet et rigtig fint morgenbord. Vi hyggede os.
Da vi havde spist, fik jeg et brev og en lille seddel med en gåde/ledetråd - som førte til den næste ledetråd - som førte til den næste - osv.... Sådan piskede jeg rundt oppe og nede, ude og inde i laaang tid, indtil jeg tilsidst fandt en langstilket rose og et super dejligt og rørende brev, som jeg blev bedt om at læse højt (....og det kunne jeg ikke uden tårer).... Da brevet sluttede med "og derfor har jeg noget jeg gerne vil spørge dig om", sad jeg sådan lidt måbende og tænkte "HVAD?" ....og så kom han hen og knælede for mig, og spurgte om jeg vil gifte mig med ham en dag     Og der er ikke noget jeg hellere vil!

Det hele blev optaget på video, lige fra jeg bliver vækket om morgenen og til han har friet. Og stadig den dag idag, bliver jeg rørt til tårer når jeg ser det

Og så sparer vi op til at holde et flot kirkebryllup og et brag af en fest den samme dato ....bare 3 år senere.
Så vores dato er den 4 maj ...hvad enten det er vores års-dag, forlovelses-dag eller bryllups-dag (begge gange)    

Nåååårh. Kan godt forstå du tuder over det hver gang du ser det. Han er da vist en super romantiker. Hvor er det en smukt eventyr, som er en sand historie... Bli'r helt rørt..

Anmeld

30. august 2009

Fam. Madsen

Her hjemme var det martin der friet og det var sådan set i sjov jeg havde sagt til ham at han ikke turde fri til mig

og nytårsaften nede på jensen's bøfhus frier han til mig. så må inderømme det turde han godt men den 19/2-06 kommer han hjem og spørger om vi ikke skal gøre alvord af hans frieri så vi køre ned i en smykke forretning og køber et par forlovelses ringe. der havde vi kendt hinanden i 2mdr.

da vores søn så kom til verden den 7/6-08 kommer snakken på bryllupet vi havde sådan set arrenger bryllup til den 14/6-08 men da min termin var den dag havde vi udsat det og brugt vore penge på marcus istedet og det har jeg aldrig fortrut men en dag siger martin jeg ringer lige ned på kommune og spøger hvornår vi kan blive gift på rådhuset vi blev gift den 20/9-08 og det var den bedste dag i mit liv vi fejeret den sammen med vores forældre

Anmeld

30. august 2009

LotteGabriella

JustAnotherName skriver:

Jamen den første gang jeg blev gift, var det  mig der friede på knæ og det hele, inde på restaurant Rizz Razz i KBH,  jeg havde været sammen med min x-mand i 9 år på det tidspunkt!! Men det holdt ikke pga. manglende følelser fra min side af, så efter 12 år gik vi fra hinanden!!!

Med Brian var der ikke nogen der friede, vi blev bare enige om at blive gift efter vi havde været sammen i 2 år og 2 måneder...det var på Rådhuset 

Anmeld

30. august 2009

Diana...

Her var det bare noget vi blev enige om for at sikre hinanden så skam ikke særligt romantisk ha ha vi har ikke været forlovet og hvis vi ikke var gift nu og han havet spurgt om vi skulle forloves havet jeg sagt nej for synes det er ved at være lidt opreklameret hvis man kan kalde det det ha ha ALLE er forlovet om man er 13 el 50 De små bliver forlovet bare for at være det og en af mine venner er forlovet med sin kæreste fordi hun gerne ville det de har lige fået et barn de skal aldrig giftes og han tror ikke på det vare evigt deres forhold så jeg synes de fleste bruger det forkert. I min verden hvis man skal forloves skal man os giftes året efter. Nåå men vi skal giftes igen for jeg skal have mit bryllup og min fine hvide kjole og håber det bliver til næste år så jeg går bare og vente på manden lægger sig på knæ hi hi.

Anmeld

30. august 2009

6800

Her hjemme skete det juleaften, min kæreste/forlovede ved hvor meget juleaften betyder for mig, men må sige sidste jul var noget helt specielt...vi skulle holde jul hos min familie, og han ville åbenbart ha gjort det der, men synes ikke der var noget rigtig tidspunkt, da vi så kom hjem, skulle jeg lige prøve et par støvler jeg havde fået, han spurgte om han ikke skulle hjælpe mig dem af, man det var ikke det eneste han gjorde nede på gulvet, pludselig begyndte han og sige en masse søde ord, som sluttede med "vil du gifte dig med mig", aldrig før er jeg blevet så overrasket og rørt...havde ikke troet, at han ville gøre det foreløbig....

Anmeld

30. august 2009

oo

Søren friede til mig da vi havde kendt hinanden i små to måneder. vi vadede rundt nede i Vestskoven i sne til knæhaserne, da han pludselig stoppede og råbte noget i retning af "jeg elsker dig og jeg vil aldrig leve uden dig!" og jeg stod og gloede lidt og spurgte så "altså...mener du det??" og så blev han helt rød i kinderne og genert og sådan og sagde "ja". Vi blev gift fire måneder efter på Ærø

- vi blev altså ikke sådan forlovet forlovet med ringe eller noget, men man er vel forlovet fra den ene frier og til man bliver gift, eller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.