Bare spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.504 visninger
18 svar
7 synes godt om
17. februar 2015

misscgn

Hej alle

Jeg er gravid med mit første barn og har SÅÅÅÅ mange spørgsmål, lige pt. undre jeg mig over ammepuder og voksiposer og håber nogle kan hjælpe mig, selvom jeg godt ved det er tidlig at begynde at tænke i de baner

Voksiposer, kan de bruges af barnet lige efter fødslen? tænker nemlig at jeg vil bruge sådan en i stedfor lift, da de jo vokser hurtig ud af liften alligevel.

Er der nogle der både bruger den om sommeren og om vinteren?

Ammepude, sådan en tænker jeg at jeg godt kunne tænke mig. Vil dog kaste mig ud i at sy en selv. Er der nogle der har en liggende de evt. kunne måle også skrive målene til mig? For aner ikke hvor stor sådan en er, og kan ikke finde målene nogle steder

På forhånd tak, for alle svar

Med Venlig Hilsen

Den spændte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi var rigtig glade for liften og brugten den 1/2 år. Vi har aldrig brugt voksipose, så har ingen anbefalinger.

Ang. ammepude brugte jeg den næste ikke. Synes det var så meget nemmere med en dyne eller pude under armen.

Anmeld

17. februar 2015

CaWi

Liften brugte vi de første 3-4 mdr (jeg fødste i april) da det blev vinter brugte vi voksipose, men vi brugte den kun den ene vinter.

Med hensyn til ammepude, så synes jeg den var mest praktisk som nakke støtte, når jeg sad i sofaen og ammede dag og nat. Synes det var meget bedre med vores andre puder at støtte op med

Anmeld

17. februar 2015

Mamacita til 2 piger

misscgn skriver:

Hej alle

Jeg er gravid med mit første barn og har SÅÅÅÅ mange spørgsmål, lige pt. undre jeg mig over ammepuder og voksiposer og håber nogle kan hjælpe mig, selvom jeg godt ved det er tidlig at begynde at tænke i de baner

Voksiposer, kan de bruges af barnet lige efter fødslen? tænker nemlig at jeg vil bruge sådan en i stedfor lift, da de jo vokser hurtig ud af liften alligevel.

Ammepude, sådan en tænker jeg at jeg godt kunne tænke mig. Vil dog kaste mig ud i at sy en selv. Er der nogle der har en liggende de evt. kunne måle også skrive målene til mig? For aner ikke hvor stor sådan en er, og kan ikke finde målene nogle steder

Med Venlig Hilsen

Den spændte

Hej og tillykke med graviditeten! 

Du kan godt bruge voksi i stedet for lift. Men jeg synes de helt små nyfødte "forsvinder" i den, den er temmelug stor og tyk. Men det er smag og behag jo.  

Jeg ved ikke hvornår du har termin, men hvis det er et sommerbarn så vil jeg også tro at voksi bliver for varm, selv med sommer dyne. Vi brugte lift med en stofble over på de varme dage. 

Mit første barn er fra 6/4 og hun brugte først voksi når hun blev lagt ude i barnevognen om efteråret, dvs. fra 6-7 mdr. men der var jeg å til gengæld super glad for den!  

Jeg skal have pks igen her om 14 dage, så jeg tænker at det bliver samme system igen. Men nu må vi  se..  

Mht. ammepude så fik jeg en tvillinge ammepude forærende sidst. Den er genial selv til et barn. Jeg var så glad for den fordi den var så stor. Kan ikke forlige mig med de små alm. ammepuder..  

Anmeld

17. februar 2015

Sujan

Voksien kommer også an på hvornår du skal have barn.. Den bliver hurtig for varm, for mine børn i hvert fald, så har kun brugt min om vinteren. 

Anmeld

17. februar 2015

misscgn

Sessen1984, det ikke sådan at du har målene på din ammepude???

Tak for mange forskellige svar, det er dejlig at hører om jeres forskellige erfaringer. �� jeg har termin til oktober og tænker derfor at barnet måske vil være vokset id af liften inden det bliver sommer, og måske så kan sove i selve barnevognen med evt. Sommer dyne. 

Anmeld

17. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
misscgn skriver:

Sessen1984, det ikke sådan at du har målene på din ammepude???

Tak for mange forskellige svar, det er dejlig at hører om jeres forskellige erfaringer. �� jeg har termin til oktober og tænker derfor at barnet måske vil være vokset id af liften inden det bliver sommer, og måske så kan sove i selve barnevognen med evt. Sommer dyne. 

Når du har termin til oktober tror jeg sagtens det kan svare sig for dig bare at købe en voksi og udelade liften. - Medmindre baby skal sove i den indendøre. Helt nyfødte børn må jo heller ikke komme ud og sove lur (så vidt jeg husker). Der er mange der lader deres børn sove i liften om natten. Jeg gjorde det selv hvis vi sov andre steder f.eks hos min mor, eller hos hendes far. 

Nu er min datter sommerbarn så jeg brugte liften meget de første mdr. Men hvis baby skal sove enten i jeres seng eller egen seng, så tror jeg det er rimelig overflødigt med en lift

Anmeld

17. februar 2015

Chevro

misscgn skriver:

Hej alle

Med Venlig Hilsen

Den spændte

Liften er god til at danne tryghed om barnet, da den gør det mere huleagtigt at ligge der og mørkere osv. Voksien er også super god! - men for vores vedkommende efter liften! 

Ville aldrig putte mit spædbarn i en voksi, da jeg sys det er meget åbent! 

Jeg ville hvis det var første barn - købe liften til barnevognen, og så ønske mig en voksipose til dåb

Anmeld

17. februar 2015

Morgensol

Min datter på 5 uger er ikke glad for at sove i voksien fordi den er for åben over hovedet. Hun skal helst skærmes lidt og det kan voksien ikke, selvom den ellers er genial. Hun sover i liften både inde og ude. Sådan har det faktisk været med alle mine 3 børn. Derfor har vi ikke kunne undvære liften.

.Men det er jo en smagssag, det samme med anmepuden

Anmeld

17. februar 2015

Nystart

Værsego her er et mønster til en ammepude :-)

http://frufoldagersfritid.blogspot.dk/2009/11/en-ammepude-af-de-blrede.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.