Erfaring med lactulose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi startede med Lactulose da det kan købes uden recept, blev fulgt af både læge, SP og børneafd på hospitalet...

Vi prøvede med det og vi øgede og øgede mængden uden at det havde nogen effekt overhovedet... Eller jo det havde den effekt at han stadig havde kæmpe klumper der skulle presses ud men at de var mere fedtede udenpå...

Efter det gik med vejledning fra børneafd. over til Movicol...

Startede ud med startdosis af ½ brev pr. dag og langsomt blev det øget til 2½ brev pr. dag førend det endelig gav forløsning på den lille mave... og det virkede fra første dag med at hans afføring blev til mindre klumper...

Vores problem har været at han har været for stresset og derfor holdt sig så det klumpede sammen inde i tarmen...

Allerede fra han var helt lille af...

Overvej om dette er grunden og så se på om hans institution er det rigtige sted for ham... Mærk efter hvordan han ellers generelt trives når han er hjemme i forhold til at have været afsted...

Movicol hjalp ved at binde væsken til afføringen og det var det der skulle til for at det ikke længere gjorde ondt på ham at komme af med og han derfor ikke længere holdt sig lige så meget af frygt for smerten der ville komme...

Og sørg virkelig for at råbe dem op på børneafd. om at det er et problem for ellers tror de jo at det fungerer... De kan ikke hjælpe hvis I ikke fortæller dem at der stadig er problemer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

Holst85

Har i snakket med lægen om det?? For det lyder jo til at han skal sættes op i hvor mange breve han får ?

Anmeld

18. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg brugte det til min datter hele december da hun blev meget forstoppet af at få 3 måltider skemad. Jeg øgede og øgede mængden uden det havde nogen synlig effekt. Da jeg så igen prøvede at give hende lidt sveskemos i januar (hun har ikke villet spise noget som helst frugtmos tidligere, og lactulose skulle også tvinges i hende pga sødmen) og sveskemosen gav bare pote med det samme! Så nu får hun sveskemos efter behov og i perioder hver dag. Det fungerer bare, hun elsker det og hendes aff. er præcis som den skal være

Anmeld

18. februar 2015

Meandu

Han bliver snart 3 år. Har døjet med maven siden han var 4 uger. Han er blevet undersøgt for rigtig mange ting, hvor alt så fint ud. Vi har været på 4-5 brev movicol uden at den har virket. Imorges har vi givet ham lactulose så han kan komme af med noget. Har ikke lavet noget i snart en uge. De sidste par timer har han bare grædt og presset. Uden at der er kommet noget ud. Tak Modesty, vi har lige bestilt det kosttilskud så håber at det bare kan hjælpe lidt. I der har prøvet at droppe stivelsen hvad gav i jeres børn at spise? Der er stivelse i mange ting. Vi har forresten også været til diætisten og hun sagde at hans kost så fint ud. Mælken har vi også prøvet at droppe helt. Men det har heller ikke hjulpet. Vi er stadig tilknyttet sygehuset, og det var overlægen der sagde at vi skulle give ham  Lactulose. Hun sagde at de børn hvor movicolen ikke hjælper da hjælper  Lactulosen. Det er så hårdt at se ham sådan  

jeg er også nogle gange i tvivl om han holder sig . Kan se sådan ud. Men aner ikke hvad vi kan gøre ved det? 

Anmeld

18. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Meandu skriver:

Han bliver snart 3 år. Har døjet med maven siden han var 4 uger. Han er blevet undersøgt for rigtig mange ting, hvor alt så fint ud. Vi har været på 4-5 brev movicol uden at den har virket. Imorges har vi givet ham lactulose så han kan komme af med noget. Har ikke lavet noget i snart en uge. De sidste par timer har han bare grædt og presset. Uden at der er kommet noget ud. Tak Modesty, vi har lige bestilt det kosttilskud så håber at det bare kan hjælpe lidt. I der har prøvet at droppe stivelsen hvad gav i jeres børn at spise? Der er stivelse i mange ting. Vi har forresten også været til diætisten og hun sagde at hans kost så fint ud. Mælken har vi også prøvet at droppe helt. Men det har heller ikke hjulpet. Vi er stadig tilknyttet sygehuset, og det var overlægen der sagde at vi skulle give ham  Lactulose. Hun sagde at de børn hvor movicolen ikke hjælper da hjælper  Lactulosen. Det er så hårdt at se ham sådan  

jeg er også nogle gange i tvivl om han holder sig . Kan se sådan ud. Men aner ikke hvad vi kan gøre ved det? 

Ang. det med ting med lavt stivelsesindhold, så er en god huske regel at grønsager der vokser over jorden indeholder meget mindre stivelse end dem under jorden. Bønner undtaget. (Grønne bønner er dog stadig ok). 

Du kan evt søge inspiration i lchf, eller lavkarbo mad, da det indeholder meget få kulhydrater (som jo er hvad stivelse egentlig er). Ved også at der er mange der har problemer med maven på alm. kost, hvor de får det meget bedre på lchf. Personligt bliver jeg også meget let forstoppet på alm kost, men når jeg er på lchf så har jeg ingen problemer med maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.