Erfaring med lactulose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.493 visninger
24 svar
4 synes godt om
16. februar 2015

Meandu

Mit barn er meget forstoppet. Han har fået movicol i over 2 år og det virker bare ikke. Vi har flere gange holdt pause med movicol og så bliver det endnu værre. Nu er han så forstoppet. Presser og presser men der sker intet. Vi prøver med lactulose i stedet. Har i gode/ dårlige erfaringer med lactulose? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

Masig

Meandu skriver:

Mit barn er meget forstoppet. Han har fået movicol i over 2 år og det virker bare ikke. Vi har flere gange holdt pause med movicol og så bliver det endnu værre. Nu er han så forstoppet. Presser og presser men der sker intet. Vi prøver med lactulose i stedet. Har i gode/ dårlige erfaringer med lactulose? 

Vi har dårlige erfaringer med det. Det gav vores dreng nogle voldsomme mavekneb og luft i maven. Til gengæld hjalp det da vi gik over på movicol... 

Anmeld

16. februar 2015

Clisolka

Meandu skriver:

Vi gav min dreng lactulose da han var spæd - ingen reaktion, foruden mere luft i maven 

Anmeld

16. februar 2015

De3Guldklumper

Dårlig erfaring. Vi gav også laktolose og afføringsmiddel samtidig men først da vi skiftede til movicol gik det bedre. 

Anmeld

16. februar 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vi har gode erfaringer det virker fint her hun får det efter behov min pige er 10mdr nu og har fået det siden hun var spæd 

Anmeld

16. februar 2015

CaWi

Vi brugte det da vores dreng var 9-10 mdr. Det virkede med det samme og havde rigtig god effekt på ham.

Anmeld

16. februar 2015

Krussedulle

Meandu skriver:

Ville holde mig langt væk fra det.. tarmen bliver afhængig, og med tiden slap af lactulose.. 

Anmeld

16. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Krussedulle skriver:

Ville holde mig langt væk fra det.. tarmen bliver afhængig, og med tiden slap af lactulose.. 

Jeg spurgte min læge og han sagde at lactulose netop ikke havde den effekt på tarmene. Så nu er jeg nysgerrig efter at høre hvor du har din viden fra, da jeg måske bliver nødt til at give min søn lactulose.  

Anmeld

16. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Afføringsmiddel er alle vane dannende og skal altid trappes ud af. 

Hvis han er slemt forstopppet kan det være han skal have lidt hjælp i den anden ende. Søg derfor læge og hør hvad de siger.  Ungerne må gerne presse men ikke så.det gør ondt hver gang de skal af med noget. 

Sidder han på potte??  El wc??  Hvis det er wc sørg for god støtte under fødderne da det giver en bedre affyrings stilling ;-)

Anmeld

16. februar 2015

Krussedulle

mor:) skriver:

Jeg spurgte min læge og han sagde at lactulose netop ikke havde den effekt på tarmene. Så nu er jeg nysgerrig efter at høre hvor du har din viden fra, da jeg måske bliver nødt til at give min søn lactulose.  

Okay. Jamen jeg har også fået forskellig info om et produkt før. Her var det både en læge og på apoteket. 

Jeg er nysgerrig, tror lige jeg ryger en tur på Google.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.