Jeg har fået hacket mit visa dankort. De kan sige at det er sket i forbindelse med køb på nettet, at kortoplysningerne er blevet afluret. Heldigvis han man ikke (mig bekendt) nået at hæve nogen penge fra mit kort.
Men jeg tænkte at jeg lige ville fortælle hvordan jeg opdagede det, så I andre kan være obs hvis det sker.
"Din engangskode fra Nets er: xxxxxx" (Nummer)
Det var i sig selv mistænkeligt, da jeg ikke selv aktivt havde været inde på "nemid" og bedt om koder.
Men fik først tid til at reagere i går aftes, hvor jeg søgte på nettet på andre der havde oplevet lignende og der læste jeg om en på amino.dk der havde oplevet det samme 10. februar og havde fået hævet 5000 kr.
Jeg ringede derfor til nets, som fortalte at det var hacket og at det blev spærret med det samme. Så ringede jeg til banken i dag, som hurtigt fastslog at jeg var uden skyld (hvilket jo altid er rart)
hvad undrer jeg mig så over i forhold til min seneste handlen på nettet:
for 2-3 uger siden ville jeg købe en artikel på ugeskriftet.dk
Og selvom jeg tastede de korrekte oplysninger ind, så blev den ved med at afvise betalingen uden årsag. Dengang havde jeg også fat i banken (hvilket bankdamen kunne huske) - det er ikke sikkert det er det, men det er helt sikkert noget man skal være obs på, at det kan være sådan noget.