modesty skriver:
Så vidt jeg kan læse ud fra dit indlæg, er det ikke en mulighed at starte i børnehave nu. Men enten om 5 uger, eller til efteråret, korrekt?
Jeg ville lade ham starte i børnehave efter de 5 uger. Det er helt normalt at børn starter i børnehave i den alder (her i Kbh er standard 2,10 - min søn var 2,9).
Det bliver selvfølgelig hårdt og forvirrende med to skift så tæt på hinanden, men hellere bide i det sure æble og "få det overstået" end at trække det i langdrag.
Det er ikke muligt at han kan blive passet af forældre/bedster/familiemedlemmer i de 5 uger?
Jo muligvis kan de presse ham ind i børnehaven, problemet er at vi som forældre først fik det afvide i onsdags! Og børnene skal allerede stoppe på fredag
Så det er med meget kort varsel!
og selvfølgelig får man tingene afvide når de allesammen har ferie og først starter op igen idag, så alle lederne kommer først fra i morgen igen. Og så vil vi blive kontaktet angående om der er pladser osv osv.
Men jo jeg går hjemme nu, da jeg skal føde indenfor de næste 5 uger. Så jeg har bestemt at han ikke skal afsted før de har styr på hvad han skal.
Den nye institution skal alle børnene i byen i, så han vil jo kende dem han kommer til at gå i bh med nu til den tid også og en del af pædagogerne. Men dem han skulle gå i ny dp med, er ikke samme alder - og derfor ikke klar til bh når den tid kommer til efteråret.
Og tænker at når han er så godt med som de mener han er, er det synd at flytte ham sammen med nogle der er så mange måneder yngre 
Anmeld