Dp vs. børnehave!? alder, skift, hjælp!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2015

4kløver

AlberteSophie skriver:

Enden ville jeg beholde ham hjemme eller også ville jeg lade ham følges med de andre. 

Må de ikke først starte børnehave den mdr de bliver 3 år? Nye regler her ihvertfald 

Her i Odense er de 2.9 vildt sindsygt. Og når de så er 5 (det år de skal i skole) starter de i forår SFO 1/3 og er der til skole start. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

mortilnoahogmelina

Jeg ville uden tvivl lade ham starte i børnehave ... 

Mine er startede da de var 2.4 år og 23 måneder ... Det har abselout været der bedste valg her ...man skal aldrig tænke på sygdom hos personalet eller noget ... 

Anmeld

16. februar 2015

modesty

Sagen er den at min søn på 2 år og 8 mdr, for 2 mdr siden har skiftet dp fordi hun skulle flytte pga sygdom i familien. Nu var vi så heldige at alle fire børn kunne komme sammen til en ny dp, de er samme alder alle 4.

nu står den nye dp som de er blevet rigtig glade for!!! Så og skal flytte pga skilsmisse  Og de børn skal nu skilles til 4 forskellige steder.

vil i vælge at lade jeres barn, som er ret godt med udviklingsmæssigt, snakker flydende, bruger ironi og er totalt glad for de venner han har i dp Starte i en ny dp, for at lade ham "måske" begynde i børnehave 5 uger efter, eller lade ham begynde i den nye dp hvor alle tre øvrige børn er yngre og slet ikke så langt fremme :/ ?

og lade ham være der til den nye og store fælles børnehave åbner i efteråret? 

Jeg er totalt ked af at mit barn skal have alle de skift! Hvad er jeres erfaringer? Hvad ville i gøre i den situation? Tror personligt det vil være nemmere at fortælle min søn at han ikke skal derover til de andre mere, fordi han er en stor dreng og skal starte i børnehave. 

Er i forvejen højgravid og ked af den situation min søn skal i, igen! Samtidig med en søskende kommer til, og min bedømmelse er røv pt fordi jeg bliver så sensitiv. 

Så vidt jeg kan læse ud fra dit indlæg, er det ikke en mulighed at starte i børnehave nu. Men enten om 5 uger, eller til efteråret, korrekt?

Jeg ville lade ham starte i børnehave efter de 5 uger. Det er helt normalt at børn starter i børnehave i den alder (her i Kbh er standard 2,10 - min søn var 2,9).

Det bliver selvfølgelig hårdt og forvirrende med to skift så tæt på hinanden, men hellere bide i det sure æble og "få det overstået" end at trække det i langdrag.

Det er ikke muligt at han kan blive passet af forældre/bedster/familiemedlemmer i de 5 uger?

Anmeld

16. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Så vidt jeg kan læse ud fra dit indlæg, er det ikke en mulighed at starte i børnehave nu. Men enten om 5 uger, eller til efteråret, korrekt?

Jeg ville lade ham starte i børnehave efter de 5 uger. Det er helt normalt at børn starter i børnehave i den alder (her i Kbh er standard 2,10 - min søn var 2,9).

Det bliver selvfølgelig hårdt og forvirrende med to skift så tæt på hinanden, men hellere bide i det sure æble og "få det overstået" end at trække det i langdrag.

Det er ikke muligt at han kan blive passet af forældre/bedster/familiemedlemmer i de 5 uger?

Jo muligvis kan de presse ham ind i børnehaven, problemet er at vi som forældre først fik det afvide i onsdags! Og børnene skal allerede stoppe på fredag  Så det er med meget kort varsel!

og selvfølgelig får man tingene afvide når de allesammen har ferie og først starter op igen idag, så alle lederne kommer først fra i morgen igen. Og så vil vi blive kontaktet angående om der er pladser osv osv. 

Men jo jeg går hjemme nu, da jeg skal føde indenfor de næste 5 uger. Så jeg har bestemt at han ikke skal afsted før de har styr på hvad han skal.

Den nye institution skal alle børnene i byen i, så han vil jo kende dem han kommer til at gå i bh med nu til den tid også og en del af pædagogerne. Men dem han skulle gå i ny dp med, er ikke samme alder - og derfor ikke klar til bh når den tid kommer til efteråret. 

Og tænker at når han er så godt med som de mener han er, er det synd at flytte ham sammen med nogle der er så mange måneder yngre

Anmeld

16. februar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Sagen er den at min søn på 2 år og 8 mdr, for 2 mdr siden har skiftet dp fordi hun skulle flytte pga sygdom i familien. Nu var vi så heldige at alle fire børn kunne komme sammen til en ny dp, de er samme alder alle 4.

nu står den nye dp som de er blevet rigtig glade for!!! Så og skal flytte pga skilsmisse  Og de børn skal nu skilles til 4 forskellige steder.

vil i vælge at lade jeres barn, som er ret godt med udviklingsmæssigt, snakker flydende, bruger ironi og er totalt glad for de venner han har i dp Starte i en ny dp, for at lade ham "måske" begynde i børnehave 5 uger efter, eller lade ham begynde i den nye dp hvor alle tre øvrige børn er yngre og slet ikke så langt fremme :/ ?

og lade ham være der til den nye og store fælles børnehave åbner i efteråret? 

Jeg er totalt ked af at mit barn skal have alle de skift! Hvad er jeres erfaringer? Hvad ville i gøre i den situation? Tror personligt det vil være nemmere at fortælle min søn at han ikke skal derover til de andre mere, fordi han er en stor dreng og skal starte i børnehave. 

Er i forvejen højgravid og ked af den situation min søn skal i, igen! Samtidig med en søskende kommer til, og min bedømmelse er røv pt fordi jeg bliver så sensitiv. 

I min kommune tager de først børn i børnehave måneden hvor de fylder 3. Man bestemmer ikke selv. Vi fik at vide af sp at vores datter var foran og at vi burde overveje et skift tidligere.  Men den var pladsanvisningen ikke med på. 

Anmeld

16. februar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

I min kommune tager de først børn i børnehave måneden hvor de fylder 3. Man bestemmer ikke selv. Vi fik at vide af sp at vores datter var foran og at vi burde overveje et skift tidligere.  Men den var pladsanvisningen ikke med på. 

Man bestemmer normalt heller ikke selv her (: men i vores kommune er der start tidligere end det. Nogle har endda integreret inst. hvor de går både i vuggestue og børnehave hver dag - fra de er fyldt 2 år. Så der er stor forskel.

Faktisk skal min søn først starte 1. Juni, hvis alting var helt normalt. (Måneden han blir 3) Men fordi de vil passe på og skåne børnene - så har man dialoger omkring det enkelte barn :-) 

Nu når man er så heldig at vi flytte børnene 3-4 gange på 4 mdr  Så har man som forældre lidt mere indflydelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.