Dp vs. børnehave!? alder, skift, hjælp!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.754 visninger
15 svar
1 synes godt om
16. februar 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at min søn på 2 år og 8 mdr, for 2 mdr siden har skiftet dp fordi hun skulle flytte pga sygdom i familien. Nu var vi så heldige at alle fire børn kunne komme sammen til en ny dp, de er samme alder alle 4.

nu står den nye dp som de er blevet rigtig glade for!!! Så og skal flytte pga skilsmisse  Og de børn skal nu skilles til 4 forskellige steder.

vil i vælge at lade jeres barn, som er ret godt med udviklingsmæssigt, snakker flydende, bruger ironi og er totalt glad for de venner han har i dp Starte i en ny dp, for at lade ham "måske" begynde i børnehave 5 uger efter, eller lade ham begynde i den nye dp hvor alle tre øvrige børn er yngre og slet ikke så langt fremme :/ ?

og lade ham være der til den nye og store fælles børnehave åbner i efteråret? 

Jeg er totalt ked af at mit barn skal have alle de skift! Hvad er jeres erfaringer? Hvad ville i gøre i den situation? Tror personligt det vil være nemmere at fortælle min søn at han ikke skal derover til de andre mere, fordi han er en stor dreng og skal starte i børnehave. 

Er i forvejen højgravid og ked af den situation min søn skal i, igen! Samtidig med en søskende kommer til, og min bedømmelse er røv pt fordi jeg bliver så sensitiv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

AlberteSophie

Enden ville jeg beholde ham hjemme eller også ville jeg lade ham følges med de andre. 

Må de ikke først starte børnehave den mdr de bliver 3 år? Nye regler her ihvertfald 

Anmeld

16. februar 2015

Anonym trådstarter

AlberteSophie skriver:

Enden ville jeg beholde ham hjemme eller også ville jeg lade ham følges med de andre. 

Må de ikke først starte børnehave den mdr de bliver 3 år? Nye regler her ihvertfald 

Når du skriver følges med de andre? 

Nej her er så mange børn, og vi er en lille by der har knap 30 dp - fordi der er så mange. Så de starter tidligere. 

Anmeld

16. februar 2015

JH12

Min datter er blevet flyttet meget rundt i hendes dagpleje tid.. 

Og nu skal hendes dagpleje på kursus, hvor hun endnu engang skulle flyttes.. 

Men nu har vi sagt stop og sagt hun skal i børnehave.. Hun er 2 år og 9 måneder og starter børnehave idag.. 

Anmeld

16. februar 2015

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Min datter er blevet flyttet meget rundt i hendes dagpleje tid.. 

Og nu skal hendes dagpleje på kursus, hvor hun endnu engang skulle flyttes.. 

Men nu har vi sagt stop og sagt hun skal i børnehave.. Hun er 2 år og 9 måneder og starter børnehave idag.. 

Har du det ikke godt med det? <3 

for jeg har så dårlig samvittighed!!! Kan snart ikke klare tanken om flere tab af tryghed osv

Anmeld

16. februar 2015

JH12

Anonym skriver:

Har du det ikke godt med det? <3 

for jeg har så dårlig samvittighed!!! Kan snart ikke klare tanken om flere tab af tryghed osv

Jo jeg synes det er rart at vide hun har pause de næste 3 år ☺️

Anmeld

16. februar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

I din situation ville jeg kræve, at vores datter kom i børnehave. Jeg ville ikke acceptere så mange skift inden for så kort tid. Så hellere starte lidt før i børnhave end at skulle have endnu en kort DP periode.

Anmeld

16. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg ville også vælge børnehaven, evt holde ham hjemme indtil da hvis det kan lade sig gøre. Jeg har selv min pige hjemme i en måned indtil BH start - det er super hyggeligt 

Anmeld

16. februar 2015

minførste

Jeg ville selv vælge børnehave og ikke en ny dagpleje - han har jo alderen til at starte i børnehave 

Anmeld

16. februar 2015

SandraXOXO

Begge vores store er startet i børnehave da de var 2 år og 8 mdr. Det er gået fint. Regner med den lille også starter når hun er 2 år og 8 mdr. Vores dp melder sig syg konstant, og så er vores datter alligevel bare i børnehave fordi det er den eneste mulighed for gæstepleje her i nærheden så hun har jo automatisk allerede en masse venner i børnehaven. Man vil jo altid være nervøs, men børn kan ofte meget mere end forældrene tror. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.