lottelabs skriver:
var i fredags ovre og besøge en gammel bekdent. Hans kæreste har født for 1½ år siden. vi snakkede om fødsels, da det om 7 ugers tid er min tur.
hun sagde at hun var blevet sendt hjem fra fødegangen fordi hun kun var 4 cm åben! gør de virkelig det ved første gangs fødende? lyder ret vildt synes jeg, da vi har langt til sygehuset.
hun sagde også, at da hun kom tilbage igen, måtte hun ikke få epidural, men 2 panodiler.. fordi ikke alle må få den og fordi hun var for langt henne i fødslen? 
^hmm.. nu har jeg før opretter en tråd ang. epidural, da jeg ønsker sådan en fordi jeg er bange for at føde.. der har folk da fået dem på forskellige tidspunkter skriver de? og så vidt jeg har forstået og læst i diverse bruchure ang. fødsel, må man selv vælge hvilken form for bedøvelse man vil have også når man laver sin fødselsplan?? eller er der noget jeg har misforstået fuldstændig??
Jeg var 4 cm åben da jeg blev indlagt.
Havde veer i 20 timer, og var helt færdig. Åbnede mig meget langsomt, og de måtte prikke hul i fostervandet. Efter 20 timers veer og alle mulige former for smertelindring (akupunktur, bistik, drop, osv) krævede jeg epidural, selvom jeg havde planlagt ikke at skulle have den til at starte med. Var nemlig bange for nålen.
JM sagde at jeg måtte for en spinal bedøvelse, som varer en time. Jeg sagde "Efter 20 timers veer kan jeg ikke bruge 1 times bedøvelse til en skid. JEG SKAL HAVE EPIDURAL NU!"
Hun talte med anæstesilægen, som sagde god for det, og så fik jeg den.
Tror at det afhænger af situationen. Hvis der nægtes epi af både JM og AL, så er der nok en god grund til det.